2013-05-22, 17:14
Medlem
Denoms avatar
Fyfan, kom och tänka på den första gången jag skulle sätta in en Perifier venkateter på mig själv och trodde jag var förberedd. Riktigt jävla grisig historia...

Jag tog fram den och allt annat som behövdes och satte mig ner framför spegeln där det var som ljusast för att sätta i nålen. Nålarna är riktigt jävla grova så jag kände inte för att sticka mig onödigt många gånger för att träffa venen. Som tur är träffar jag dock på första och drar tillbaka metallnålen så det bara är det minimala plaströret som sticker in i venen.

Precis när jag tagit bort den och ska skruva på det lilla plastlocket som håller igen öppningen tappar jag såklart det där jävla bruna plastlocket. När jag slänger mig efter den som såklart glidit under badkaret ser jag hur blodet börjar forsa ut genom venkatetern och det öppna hål där plastlocket skulle sitta vilket såklart gör mig ännu mer stressad när jag ser hur hela min vänsterarm är täckt av blod.

Jag lyckas nu tillslut få tag på det där plastlocket men får panik då jag inser att jag inte kan låta plastbiten täppa igen venkatetern då den är alldeles för skitig. Så jag vänder mig om och slår på kranen för fullt, hittar tvål som jag tvättar den med lite halvdant och någon droppe handsprit för att vara på den säkra sidan samtidigt som mitt blod fortsätter rinna ur öppningen.

Nu är den ändå ren och jag får på den där plastbiten för att slippa förlora ännu mer blod. Kollar omkring mig i badrummet och inser att det ser ut som om knivslagsmål eller någonting liknande där inne då hela handfatet, spegel, toalett, golv, badkar och allt jag räckt mig efter är täckt med blod. För att inte tala om hur jag såg ut, båda armarna och tröjan helt blodig och några små fläckar på byxor och i ansiktet.

Det var historien om dagen då jag insåg att det här kunde vara en bra idé för att undvika märken efter nålarna. Definitivt värt det!
Citera
2013-05-22, 17:45
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badpsyche
Kola på skolans toaletter + busskort och schema som verktyg

Sådant är fint!

Brukar själv använda skolpennor, busskort och dylikt när man grejar med sina saker.
Citera
2013-05-22, 17:52
Medlem
InfectedM-s avatar
Var hos en polare och ville inte ta framför honom, trodde inte han skulle tillåta det.

Så jag gick in på toan, tog ett papper med vatten och torkade på golvet där jag skulle krossa ritalinet. Där krossa jag och snorta.

Använt rakblad för att få upp rester, men första gången tänkte jagi nte på det utan tog i och vad fick jag i mig mer än ritalin rester? Haha, lite trä, lack och sånt gott.

Mycket mer "pundigt" som jag gjort också men orkar inte tänka efter justn u.
Citera
2013-06-01, 09:24
Medlem
DaPigeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timetoendit
Efter att ha beslutat att lägga ner efter att ha insett mig alldeles för frälst i amfetamin och efter en nyligen livförändrande upplevelse så får jag dela med mig om ett minne som får mig att bli smått äcklad av mig själv.

Sitter hemma i lägenheten utan tjack och det är en sådan där dag då inget skulle passa bättre, inget planerat, man kan sitta uppe hela natten utan att behöva oroa sig om morgondagen osv. Hur ska jag få tjack i min kropp utan något hemma?

Jo - springa runt i lägenheten och leta upp alla använda kanyler man kan hitta som har lite svar kvar i sig och suga upp lite hett vatten. Skaka dem frenetiskt och spruta ner i en kopp och blanda runt den grå-svart-röda massan så fort man bara kan innan vattnet kyls ner och blodet stelnar. Snabbt upp med allt i en 5ml pump och pressa in i röven (AJ).

Inte så glamoröst, men gjorde jobbet, det gjorde det.

Det är något jag verkligen kan relatera till, dock vid opioidbruk—säkerligen amfetamin också dock. Doserar åt helvete nu. Tänker nedtrappning, dagar on/off, uppehåll med sömn. Bra skit.

Iallafall, beställer alltid opioider sent. Skickas från andra sidan jorden, men jag väntar tills felmarginal är 1-2 dar. Varför vet jag inte. Oroar mig för minsta försening, sen snålar sista tiden. Låg dos och mer oro. Blir ju sent ibland oavsett pålitlig säljare. Då börjar paniken mentalt.

Vid flera tillfällen sökt piller i varje ficka och klädesplagg, alla ryggsäckar och väskor tömts, kollat alla jackor—värst när tomkartor slängts och man kanske dubbelkollar dessa om korgens innehåll är okej. Bara så fel. Letar i soffor, sängar, varje möjliga vrå.

Görs ofta flera gånger per dag. Desperationen ökar. Har ju faktiskt hittat piller här och där—men då 1/4 av den dos man tar 4-6 gånger dagligen. Men glad blir man.

Situationen har en fördel: man blir otroligt lättad och glad när posten ringer i porttelefonen efter väntan hela förmiddagen. Vet att man så snart mår godare än gott, för första dos är alltid högre—"förtjänar det." Går fort sen, paket slits ivrigt, kartor knäcks, och allt sväljs i samma svep oavsett mängd, och effekt ökar lugnt. Mer nöjd är svårt att bli.

Finns många grövre exempel man helt enkelt inte pratar om, någonsin.

Däremot komiskt att röka cigarr 8.00 efter tjack hela natten, och total-anti tonårig syster lyckas passera just då. Besökte familj, vet att jag tar några få puffar om kvällarna. Fick ändå missnöjt SMS inom minuter. Tjackigt översnäll lovade jag givetvis att sluta samma dag, slänga allt, och ge 1000 kr om löftet bryts. Effektivt sätt att sluta dock.
Citera
2013-06-01, 09:50
Medlem
DaPigeons avatar
Sen lyckades jag även få en som hyrde vårt gästrum i 'dam att flytta, när han bott där ett par veckor och trivdes bra. Jag är 166 lång, och denna man, lite äldre än mig, var och dubbla min storlek—10-20 cm längre, hyfsat kraftigt byggd, ja, ni vet typen.

Drog till en kompis en sen kväll vid benzo-intag, för att ta några glas vin. Kom hem 2-3 på natten, flickvän och hyresgäst hemma, inte en jävel öppnar porten, precis där jag blivit rånad innan. Sagt till båda att jag kommer hem sent utan nycklar. Tog en kvart. Väl vid min våning hade någon blockerat nyckelhålet (funkar ofta så där), och ännu några minuters bankande.

Blev tydligen arg av detta. Hade skrikande kallat honom "bitch" ett antal gånger, smällt i dörrar, uppmanat honom komma ut ur sitt gömställe, och tydligen även gormat om att bryta hans nacke nästa gång.

Bad om ursäkt nästa dag, och han sa sig varit "livrädd." Av någon anledning flyttade han väldigt snabbt. Var dock en irriterande jävel...

Pundighet, ja, skulle jag påstå. Av den mer aggressiva varianten.
Citera
2013-06-01, 13:10
Medlem
centralSs avatar
När jag var 15 år, ensam hemma en vardag så stannade jag hemma från skolan och intog metylfenidat rektalt (ca 500mg) under ett dygn
Citera
2013-06-07, 23:26
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euphoria
Hade ingen toa på rummet och bodde inte ensam heller. Samt tjackrunk går ju inte för sig utan internetporr. Hade ingen laptop vid tillfället heller så toan var inget alternativ. Satt där helnaken och tjacktuggade som en galning och hade helt mekaniskt smörjt in hela mig i glidmedel också under de timmarna

Nej, strängen har gått av flera gånger och jag har fått skavsår också. En gång blev ollonet så ömmt och så svullet att jag inte kunde dra upp förhuden, fan det var hemskt! Det är både pundigt och dekadent. Tjackrunka är inget för mig

Jag vet att det är ett ganska gammalt inlägg, men jag måste bara säga att det med att ollonet blir så svullet att man inte får över förhuden har hänt mig också. FYFAN vad hemskt det var!
Citera
2013-06-08, 01:11
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Jag vet att det är ett ganska gammalt inlägg, men jag måste bara säga att det med att ollonet blir så svullet att man inte får över förhuden har hänt mig också. FYFAN vad hemskt det var!

Är inte det normalt? Det händer mig nästan alltid när jag inte har tagit något iaf, när jag har tagit så är det ju en annan femma
Citera
2013-06-08, 01:38
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Är inte det normalt? Det händer mig nästan alltid när jag inte har tagit något iaf, när jag har tagit så är det ju en annan femma

Jag kunde inte få över förhuden på flera dagar... Om det ofta skulle bli så för mig skulle jag börja leva i celibat.

Men detta är OT.

Kan bidra med ett beteende: min blick lämnar sällan marken, eftersom det kan ligga droger där.
I tisdags, tror jag att det var, blev jag överlycklig när jag såg en karta en bit bort som inte såg tom ut. Xanor var det, och den var tyvärr tom.

Ett annat (enligt många) pundigt beteende är att ta mat som någon annan lämnat på t.e.x en pizzeria. Det är onödigt att lämna mat tycker jag, och jag gillar att äta, så varför inte ta den?
Citera
2013-06-09, 06:05
Medlem
LightClouds avatar
Om detta kan räknas som pundigt vet jag inte, men det är nog inte alla som gör det!

Jag bor ute på landet och har ganska nära till lite olika ladugårdar. Detta innebär att under sommarmånaderna har vi en hel del flugor inne i vårt hus och jag hatar det över allt annat. De är så förbannat jobbiga när man hör deras surrande och vet med sig att de är någonstans i närheten av en.

Under ett ganska hårt rus på 3-MMC och en hel del andra saker under en natt var jag uppe på toaletten och hade huset för mig själv. Jag hörde flugorna lite här och var och bestämde mig för att ta en flaska hårspray och springa runt i huset och spruta på dem när de satt på väggarna. Detta resulterade i att om jag träffade dem föll de till marken och sedan låg de stilla.

En timme senare var det betydligt färre flygande flugor i huset och en tom burk hårspray hade jag också...

Haha, det känns så jävla fult nu i efterhand men för stunden var det grymt bra sysselsättning även om det luktade som fan i huset efteråt!
Citera
2013-06-09, 12:21
Medlem
DaPigeons avatar
Haha, ni nämner ju sånt man själv inte ens tänker på. Klart hittade kartor och piller ska identifieras! Lär se konstigt ut, böja sig ner och spana...

Tittar ned i backen gör man, speciellt i Amsterdam. Jointar här och där, men ibland även ziplock med lite gräs. Så där tror jag hemlösa kan röka på bekvämt dagligen. Men teorin kan inte testas, för jag har inte sett hemlösa där.

Vid TV och film fick antidrog-exet tåla tvångsmässigt påpekande. X och Y skillnad på amfetamin och "meth". Exakt vad är "10mg Diazepam STAT!". Nej, MDMA är metylendioxblabla som bla... Togs med humor. Tills "meth" kanske leder till monolog om dexamfetamin, dopamin, etc. En gräns ungefär där.

Kul när intresset leder till vissa hyperaktiva monologer under House, M.D.!

Resten blev bara deprimerande, så satte den som spoiler. Läs helst inte—bör dock postas i något medicinforum kanske.

Senast redigerad av DaPigeon 2013-06-09 kl. 12:24.
Citera
2013-06-09, 13:50
Medlem
RosaPsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Fyfan, kom och tänka på den första gången jag skulle sätta in en Perifier venkateter på mig själv och trodde jag var förberedd. Riktigt jävla grisig historia...

Jag tog fram den och allt annat som behövdes och satte mig ner framför spegeln där det var som ljusast för att sätta i nålen. Nålarna är riktigt jävla grova så jag kände inte för att sticka mig onödigt många gånger för att träffa venen. Som tur är träffar jag dock på första och drar tillbaka metallnålen så det bara är det minimala plaströret som sticker in i venen.

Precis när jag tagit bort den och ska skruva på det lilla plastlocket som håller igen öppningen tappar jag såklart det där jävla bruna plastlocket. När jag slänger mig efter den som såklart glidit under badkaret ser jag hur blodet börjar forsa ut genom venkatetern och det öppna hål där plastlocket skulle sitta vilket såklart gör mig ännu mer stressad när jag ser hur hela min vänsterarm är täckt av blod.

Jag lyckas nu tillslut få tag på det där plastlocket men får panik då jag inser att jag inte kan låta plastbiten täppa igen venkatetern då den är alldeles för skitig. Så jag vänder mig om och slår på kranen för fullt, hittar tvål som jag tvättar den med lite halvdant och någon droppe handsprit för att vara på den säkra sidan samtidigt som mitt blod fortsätter rinna ur öppningen.

Nu är den ändå ren och jag får på den där plastbiten för att slippa förlora ännu mer blod. Kollar omkring mig i badrummet och inser att det ser ut som om knivslagsmål eller någonting liknande där inne då hela handfatet, spegel, toalett, golv, badkar och allt jag räckt mig efter är täckt med blod. För att inte tala om hur jag såg ut, båda armarna och tröjan helt blodig och några små fläckar på byxor och i ansiktet.

Det var historien om dagen då jag insåg att det här kunde vara en bra idé för att undvika märken efter nålarna. Definitivt värt det!
Haha, lägg av. Trodde inte att det fanns någon som gjort samma sak. Tänkte samma sak, "Mindre nålmärken!" men blev självklart ett blodbad av det hela. Inga trevliga minnesbilder av den händelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in