Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Eremona, fanns org.nummer till Vincents olika företag?
Du har fått mitt PM, bra, men det finns också en annan grej, en utredning som pågick våren 1984. I polisens papper från 23/10 1984 står det bla:
Vincent Karlsson [namnet fingerat] innnehar p-akt, samt är fotad för många år sen (55.214/63) P-akten omfattar ett 10-tal punkter bla bedrägeribrott, olaga yrkesmässig trafik och olaga hot (1984-02-07) anm K 11562-84 och K 11640-84)
I fu betr. olaga hot framgår bla:
1) Att mä Rune S [efternamn raderat av mig] sett Vincent Karlsson "nerknarkad" - ävensom hört rykten om att Vincent skall ha haft bordell på Upplandsgatan där han ska ha misshandlat flickorna.
[...] 4) Att Vincent Karlson 84-03-14 per telefon till epm Magnus Olsson/KK 1 i samband med kallelse till förhör har sagt, att han numera bor på kontoret vid Eugeniavägen 25, Stockholm.
Vincent figurerade alltså i en utredning om olaga hot i mars 1984. Han har en olaga-hot-punkt i akten (feb 1984) men kanske är det samma grej som gör att han kallas till förhör i mars? Eventuellt rör det sig om två hotfall, ett som utretts och hamnat i protokollet, och ett som utreds ...
Möjligen kan man använda koderna (K 11562-84 och K 11640-84) för att få fram FUP och mer fakta om hotutredningen, vad tror du?
P-akten innehöll ett tiotal punkter, men bara tre nämns, och jag vill veta vilka de övriga punkterna var. Stöld, misshandel, knarkbrott, häleri, skadegörelse? Ngt viktigt är det absolut, annars hamnar det inte i personakten. Vincents brottslighet bör gå att kolla, man får ha tålamod bara