Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-14, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Rent allmänt så bör en slaktare, styckmästare eller van jägare vara säkrare på att stycka en kropp än vad en rättsläkare är.

Rättsläkare styckar ju aldrig kroppar vilket exempelvis slaktaren gör på daglig basis.

Rajs var nog mer rätt ute från början, sen spårade det ur helt med skräddarsydda utlåtanden som passade in i vad fotohandlarna återgett.

Rättsläkare kan stycka på sin fritid, precis som alla andra.

Man kan ändra uppfattning på vägen. Inget märkligt med det, ja, oavsett vad man sysslar med. PL hävdar att obduktionsutlåtandet skräddarsyddes för att nita TH. Japp, och då har de andra experterna också velat göra det. Inte särskilt troligt, i min bok.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-05-14 kl. 17:08.
Citera
2013-05-14, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diospyros
Ska man behöva be om ursäkt

Ska man behöva be om ursäkt för att man tror på läkarnas skuld? Icke, sa Nicke, säger jag.
Citera
2013-05-14, 17:02
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Han kör med precis samma stuk som PL och GW: att se till att läkarna hamnar så långt bort från fallet som det överhuvudtaget är möjligt. Ja, man kan undra om någon ens dött...

PS. Idag fick jag Styrlin & Nybergs uppsats om fallet. Ska bli trevlig läsning.

Innan du börjar läsa, ha i åtanke att det är denna Nyberg som sedan får i uppdrag att ta emot tips i just detta mordfall.

Du ville inte svara vad du hade för synpunkt tidigare, det kanske kommer en efter att du har läst.
Citera
2013-05-14, 17:02
Bannlyst
Citat:
Tänk vad jobbigt det måste vara för da Costas anhöriga att veta att polisens ensidiga fokuserande på läkarna innebär att den verkliga gärningsmannen aldrig kommer att ställas till svars.

De har åtalats och friats för mord, så fallet är av den anledningen olöst.
Citera
2013-05-14, 17:04
Bannlyst
Citat:
Innan du börjar läsa, ha i åtanke att det är denna Nyberg som sedan får i uppdrag att ta emot tips i just detta mordfall.

Du ville inte svara vad du hade för synpunkt tidigare, det kanske kommer en efter att du har läst.

Nej, jag vill inte ha några sådana här råd, för jag litar inte alls på vad PL-sfären säger.

Vad skulle jag svara på? Var mer precis, tack. Var inte som katten runt het gröt.
Citera
2013-05-14, 17:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ska man behöva be om ursäkt för att man vill se kriminalfall få sin lösning samtidigt som oskyldigt utpekade får upprättelse? Endast en fullfjädrad galning resonerar på det sättet. Men att just du resonerar så förvånar mig inte.

Du är otroligt besatt av detta fall och du reagerar precis så som jag misstänkte.
Du vill bara rikta strålkastarskenet bort från läkarna och det verkar vara ditt motiv för att skriva inlägg här i denna tråd.

Mvh
Citera
2013-05-14, 17:09
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Nej, jag vill inte ha några sådana här råd, för jag litar inte alls på vad PL-sfären säger.

PL-sfären? Vilka ingår där?

Vad skulle jag svara på? Var mer precis, tack. Var inte som katten runt het gröt.

Vadå katten? Du har ju fått frågan ett flertal gånger tidigare och jag beskrev ju utförligt vad saken gällde.

Du valde att inte kommentera mina upprepade inlägg där jag bad om din synpunkt. Konstigt, då du annars sprutar ur dig inlägg varje dygn i denna tråd.
Citera
2013-05-14, 17:11
Bannlyst
Citat:
Vadå katten? Du har ju fått frågan ett flertal gånger tidigare och jag beskrev ju utförligt vad saken gällde.

Du valde att inte kommentera min upprepade inlägg där jag bad om din synpunkt. Konstigt, då du annars sprutar ur dig inlägg varje dygn i denna tråd.

Men, jag fick aldrig riktigt klart för mig vad exakt du syftade på. Du kunde ha svarat, när jag frågade om hon undanhållit tips. Utförligt? Kan knappast ha varit det...
Citera
2013-05-14, 17:15
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Denna besatthet är precis av sådan art, som de anklagat HO och feminismen för att besitta. Ingen skillnad. Den verkar inte sund.

Du anklagar liksom din vän Diospyros för att vara besatt av fallet?

Det är inte han/hon som har producerat 20% av samtliga inlägg i tråden på kort tid. Det har du gjort.

Din och lawns besatthet går ej att undvika vare sig man vill eller inte.

Varje försök av seriösa skribenter att föra tråden framåt resulterar obönhörligen i mängder med chattliknade inlägg från er två som får ett intressant inlägg att försvinna i mängden.
Senast redigerad av Claude-M 2013-05-14 kl. 17:19.
Citera
2013-05-14, 17:18
Medlem
Diospyross avatar
Citat:
Ska man behöva be om ursäkt för att man tror på läkarnas skuld? Icke, sa Nicke, säger jag.

Nej, det ska man inte. Men att sprida lösa påståenden mot bättre vetande gränsar till förtal. Och det bör man be om ursäkt för.
Citera
2013-05-14, 17:18
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Men, jag fick aldrig riktigt klart för mig vad exakt du syftade på. Du kunde ha svarat, när jag frågade om hon undanhållit tips. Utförligt? Kan knappast ha varit det...

Jag frågade dig efter din synpunkt, du kommer då med en motfråga.

Du verkar inte vilja ge din synpunkt på saken och det är synd.

Hur du kunde undgå att förstå vad jag syftade på är en gåta för mig.
Citera
2013-05-14, 17:22
Medlem
Diospyross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du är otroligt besatt av detta fall och du reagerar precis så som jag misstänkte.
Du vill bara rikta strålkastarskenet bort från läkarna och det verkar vara ditt motiv för att skriva inlägg här i denna tråd.

Mvh

Du blandar nog ihop mig med någon annan. Länka till ett inlägg där jag diskuterat alternativa gärningsmän eller medge att du tramsar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in