Citat:
Ursprungligen postat av slemwalker
Eremona, jag uppskattar dina poster jättemycket.
Vet inte om det var du eller Noicer som skrev att det var svårt att få ut alla förhör/papper om Vincent. Hur kan det komma sig, är VO-polisen slapp, trött eller ohjälpsam när ni vill ta del av informationen?
Är där någon form av sekretess just på dessa delar?
Keep up the good work
Fint att höra! Tack! Det pågår som sagt var mkt jobb, och många bidrar till vissa enskilda inlägg; den långa texten om Vincent har tex jag, Echoes och en person till bidragit till, jag plockar från många håll. VO-polisens ovilja att lämna ut Vincents papper är mkt intressant, bra att du tar upp detta.
Detta har uppmärksammats i omgångar. Vi talar här alltså om en död man, en man vars personuppgifter och förhör inte kan skada ngn, fallet är ju skrotat, och mannen är utan föräldrar i livet, men detta är en person som är ytterst intressant, en som person förhörs halvdant, vars lokaler och bostäder inte kollas, trots att han har klar koppling till Catrine, bor på E-vägen, smiter från polisen i ett halvår och är synnerligen skum. Och Vincent kunde som sagt ha varit en kungsport till E-vägen, dess klientel och händelser där. Han saboterar ju utredningens seriositet genom sitt smitande.
Och han har helt enkelt man kan önska sig av en person som är insyltad i Catrines död, och oavsett om Vincent gjort ngt eller bara visste ngt, eller smet för sin egen skull bara, är hans plats i utredningen intressant, liksom Gonerkas och flera andras. Ett halvår efter Catrines död var hennes adressbok inte genomkollad, och Vincent är en av alla dessa figurer som kollades slappt och för sent.
VO-polisen vill med all säkerhet lägga locket på allt de kan. Detta fall är en historisk katastrof, och den enskilda polis som fn sitter på Vincents papper är verkligen inte rolig att ha att göra med, det vet jag, men man får väl hoppas att situationen förändras när nya personer får ansvar för Vincents papper.
Det finns ett sekretessbeslut, ja, som togs hos VO-polisen, men jag har överklagat till Kammarrätten, som har skickat ärendet tillbaka till VO-polisen, och det betyder väl eg att Kammarrätten anser att VO-polisen ska ompröva, och att jag ska få handlingarna jag begärt. Jag har iaf begärt ut allt på nytt. Jag har oändligt tålamod, och harvandet har bara börjat för min del. Jag kan hålla på i åratal, jag ska ha de där förhören, och ngn gång kommer tiden att jobba för mig. Förhören kommer inte att vara hemliga för evigt. Jag kan vänta

Jag må ha mina brister, men brist på envishet hör inte dit.
Det riktigt intressanta nu är Vincents förhör, hela förhöret Efter allt grävande har Vincent bara blivit mer och mer intressant, och man undrar vad han sa i förhöret, förutom det lilla jag har postat.
Jag tror jag har postat klart för idag, men nås såklart i PM.
Snart dags för spam-rättshaverist-duon att börja gagga strunt. Bäst att ta en paus och göra annat alltså.
När jag postat mkt blir den sorgliga knasduon alltid sur, per automatik.
Vi hörs