2009-10-30, 22:35
Medlem
Städning av klassrummet

Jag själv har en del rykande färska bravader. går nämligen i skrivande stund sista året på gymnasiet.

Går på en friskola i en välskött klass. Varje vecka har vi två elever som har ansvar för städningen och om läraren som checkar av att det har blivit städat varje dag godkänner städningen belönas klassen med 20 riksdaler som oavkortat går till klasskassan. pengarna i denna är sedan ämnade att finansiera diverse kringarrangemang till studenten. I klassen har vi två BABBAR (personer av utländsk härkomst) i detta fall turkiet. Det är två grabbar som ska sköta städningen denna vecka och om deras städning blir godkänd samtliga dagar belönas klassen med totalt summa sumarum 100:-.

På onsdagen hade "babbarna" inte klarat av att städa en endaste dag utan misskött detta och klassen blev utan pengar för dessa dagar. Detta ledde till uppror och protester riktades mot "babbarna" som sa att dom skulle skärpa sig och städa ordentligt på torsdagen. Sagt och gjort, babbarna städade exemplariskt och klassrummet var skinande rent. Jag och min vän som går i denna klass hade suttit kvar i skolan och var de sista eleverna kvar i skolan. Innan läraren hade hunnit checka av städningen i vårt klassrum smög vi oss in och vände upp och ner på hela stället. Stolar som var uppställda låg utspridda, papperskorgarna vältes upp och ner, skolmaterial låg över hela golvet och tavlan var nerkluddad som aldrig förr.

nästa dag står det "dåligt städ" på tavlan och klassen var vansinnigt tokiga på babbarna som inte hade skött städningen denna dag heller

klassen blev utan pengar hela veckan men jag och min vän fick oss ett gott skratt då LIVLIGA diskussioner om detta uppkom på nästkommande klassråd
Citera
2009-10-30, 22:38
Bannlyst
Fick en gång kvarsittning, den började dock 7 på morgonen där jag fick sätta mig ensam i lektionssalen och vart så jävla uttråkad så jag drog en morgonrunk och spruta i papperskorgen. Det var hyffsat nice.
Citera
2009-10-31, 00:06
Medlem
Dunkenkorvas avatar
I 8:an tror jag det var ....

Vi hade terroriserat vår lärare med små tuggade pappersbitar skjutna med ärtrör så fort hon vände ryggen till för att skriva på tavlan så smattrade det till...
hon vart lite sne och efter pausen (det var dubbellektion), när hon vänder sig om så ställer jag och två till oss upp o dammar i väg varsin dyngsur toarulle mot tavlan, den ena går fanimig typ 5 cm från skallen på henne, blafforna blir stora som jäkla dasslock.... hon bryter ihop börjar storgråta och lektionen är slut...
Citera
2009-10-31, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
kastade snus på läraren... det är nog det värsta... dessutom skrek vi ibland "ååhh vad fet du e" till vikarier.. det var inte heller uppskattat.

Och du har mage att ha den mannen som avatar?
Citera
2009-10-31, 00:22
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Och du har mage att ha den mannen som avatar?
Passivt motstånd
Citera
2009-10-31, 21:03
Medlem
I 9:an skulle alla på skolan hjälpas åt att städa skolan innan det blev sommarlov, jag och några ur min klass fick städa ett jävla trapphus. Shit va tråkigt tänkte jag, menar vem fan vill stå och skura bort allt vi klottrat ner under årets gång? Men tankarna blev ganska fort positiva när jag kom på att vägen in till trapphuset var ett snedlutande golv Vi tog allt rengörings medel, klorin och nått annat grejs och hällde ut det över det sneda golvet.
Halt som fan blev det och stank gjorde de
Men det roliga började när vi ropa på folk som gick förbi utanför, de gick självfallet in och undra vad vi ville... ack så många som ramlade i den där sörjan
Citera
2009-11-12, 21:44
Medlem
Zephyreuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friendslayer
Vi hade olika program på våra usb-minnen som vi inte va sena med att installera om någon glömde logga ut.

nr 1 dolde sig som systemfil och länkade elevens/lärarens startsida till lämplig porrsida.

nr 2 fyllde datorn på bara någon minut med så mycket data att den inte gick att starta igen utan lärarna va tvugna att formatera om den.

nr 3 gjorde så att cd:n åkte ut och in

hade även en polare som försökte knäcka lösenordet till bios i skolan och blev förbannad och drämde näven i tangentbordet och lyckades knacka in rätt lösenord

Förlåt för mkt gammal post, men du råkar inte ha de programmen kvar och kan slänga upp dem nånstans?
Citera
2009-11-12, 22:43
Medlem
hypruss avatar
Minns när några killar i min klass i 7an hittade en sån där stink-bomb som man kan köpa på marknader. De tar självklart med den till skolan för att visa alla i klassen vad de hittat. En av de stökigare i klassen får den briljanta idén att spränga den i skolan. Han tar alltså bomben, skakar den(som det stod på förpackningen) och kastar upp på några skåp. En mindre explosion hörs och lite rök kommer ur den. Det är då han och resten av gänget inser misstaget. Bomben landade visserligen på skåpen men precis under ventilationssystemet.

1 minut senare var i princip halva skolan infekterad av lukten som det var helt omöjligt att stå emot. Blev tydligen snacka med rektorn mm.
Citera
2009-11-12, 23:27
Avslutad
Hade en "el-pistol" som jag kopplade till bl.a handtag o trappräcken. Gav sen bort den, o han som fick den sköt folk med den. Sen kom polisen som bara kunde konstatera att det var en grej för att rengöra LP-skivor men.
Citera
2009-11-13, 16:59
Medlem
The-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Hade en "el-pistol" som jag kopplade till bl.a handtag o trappräcken. Gav sen bort den, o han som fick den sköt folk med den. Sen kom polisen som bara kunde konstatera att det var en grej för att rengöra LP-skivor men.

kan du förklara lite mer? den där "pistolen" verkar intressant

Citat:
Ursprungligen postat av Zephyreus
Förlåt för mkt gammal post, men du råkar inte ha de programmen kvar och kan slänga upp dem nånstans?

du gör nog bäst i att pm:a honom, om du får svar så släng upp länkar till programmen här tack
Citera
2009-11-14, 00:51
Medlem
Ogdens avatar
Haha denna tråd har räddat min ensamma fredagskväll!

I ... åttan tror jag det var, hade någon täppt igen handfatet på en av toaletterna med papper, satt på kranen på full kraft och låst dörren från utsidan. Det var sådana där lås som man kan öppna och låsa utifrån med en nyckel eller en sax. Sen var den personen förmodligen den sista som drog från skolan denna fredagseftermiddag...
Måndag morgon hade hela jävla lärarkåren panik, och hantverkare bröt upp golvet för att konstatera att det hade kommit vatten ända ner i trossbottnen.
Yey. Korridoren var avstängd i ett halvår och hela årsbudgeten gick till reparationen, så vi fick inte ens låna pennor under lektionerna, och fick inga fler block att anteckna (jag ritade) i

Jag gjorde inte mycket i skolan, var ganska skötsam av mig, faktiskt. Kommer ihåg att hela klassen reagerade väldigt starkt på när jag och en lika skötsam kompis förlorade bli-utslängda-från-lektion-oskulden i nian

Det mest dramatiska jag gjorde var nog när en kompis snurrade mig i korridoren och släppte så jag flög in i ett skåp och fick ett gångjärn någon cm in i huvudet. Fan vad mycket blod Sprang till skolsyster i 500 blås, fick sen dra till ett sjukhus och få två stygn i huvudet

Har inte lyckats med något i gymnasiet än! Men det kommer nog.
Citera
2009-11-14, 01:22
Medlem
NovaQs avatar
En kompis till mig som var lite av datornörd satt hemma fler kvällar i rad och programmerade ett datavirus. När han var färdig tog han med mig för att infektera nätverket i skolan. Det bästa var inte det spred sig till alla datorer på skolan utan att det spred sig till alla kommunens datorer också. Var ett jävla liv om det där ett tag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in