Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Vad menar du med evolutionistsidor? Jag vill minnas att du blivit uppmanad att länka till fackgranskade rapproter eller motsvarande, alltså sidor med någon slags vetenskaplig verkshöjd, menar du att dessa är vinklade evolutionistsidor?
Huruvida det rör sig om ett påhitt, metodfel eller något har jag ingen aning om, men tycker du inte att det är ganska märkligt att de enda källorna man hittar är från ovetenskapliga ID-förespråkare?
Vilket för mig in på nästa fråga, som jag ställde i förra inlägget men som du inte svarade på. Trodde du att det här var bra källor eller försökte du dig bara på en fuling?
Huruvida det rör sig om ett påhitt, metodfel eller något har jag ingen aning om, men tycker du inte att det är ganska märkligt att de enda källorna man hittar är från ovetenskapliga ID-förespråkare?
Vilket för mig in på nästa fråga, som jag ställde i förra inlägget men som du inte svarade på. Trodde du att det här var bra källor eller försökte du dig bara på en fuling?
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Svaret är ja, det är naturligtvis bara påhitt. En skröna. Om det enbart är kreationistsidor som pratar om det där "fyndet" kan i alla fall jag se en varningsklocka ringa.
Det kommer ta nåt eller ett par år så kommer det även publicerad i populärvetenskaplig litteratur tillsammans med en hyfsad bortförklaring.
Men fundera över vad det skulle innebära om dessa uppgifter skulle stämma?
Det skulle vara oerhört spännande och försöka artbestämma dessa bakterier och jämföra genomet med nu levande släktingar. Hur mycket har genomet ändrats på 25-40 miljoner år.
Är genomet på dessa bakterier snarlik idag levande släktingar tror jag att man hellre ändrar förklaringsmodellen för hur och när bärnsten uppkommer snarare än att tro att bakterierna inte har förändrats genetiskt nämnvärt mycket på 25 miljoner år.
Om man kan säkerställa att bärnstenen är minst 25 miljoner år och om man dessutom kan säkerställa att genomet inte förändrats speciellt mycket på dessa 25 miljoner år.
Skulle en sådan observation kunna falsifiera evolutionsteorin?
stebe2