2013-03-17, 16:00
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
Jo men vill inte bli allt för trött, ska man t.ex bara använda den hemma eller går det i vardagliga livet också? Har fått tag på 10 7.5 Zopiklon Pilum (första gången jag har benso, har bara provat en liten mängd Sobril innan)
Jag använder det i vardagliga livet när jag har några och det funkar utmärkt! Trött kommer du inte bli om du har ångest mest glad och pigg blir jag iaf. Ta en 7.5mg så får du se, du kommer inte bli besviken om du har ångest.
Citera
2013-03-17, 16:20
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanax99
Zopiklon är inte benso då utan en z-analog.
Ingen kan säga hur du kommer reagera, det är individuellt. Har själv aldrig blivit trött på z-analoger så det kan jag inte relatera till alls, men det är möjligt att du blir just det. Det kan oxå bli så att du plötsligt mår så bra så din omgivning undrar varifrån din nyvunna energi kommer ifrån då du nu plötsligt tycker att allt är mer eller mindre kul. Du kan med andra ord skifta från att vara en väldigt hämmad, tillbakadragen människotyp till att framstå som ett socialt geni. Eller så blir du ett dreglande, sluddrande riksmongo som antas ha haft ett nyligt stroke.
Vad du bör veta innan är dock att det finns få substanser på denna planet som så snabbt utvecklar en sådan enorm tollerans som tyvärr oxå är mer eller mindre permanent om du börjar dribbla med doserna och/eller äta på dagtid för ofta(vilket är förvånansvärt sällan).

Mitt råd vad gäller z-analoger är. Använd dom till det de är till för. Skall du ändå dutta med dessa så ät dem de första gångerna i ensamhet, med telefon undangömd på vinden, sim-kortet i källaren och med uppsagt internetabbonemang. Risken finns att du annars ett par timmar senare kommer få en del samtal där folk undrar vad faan du håller på med.

Jo jag vet att det är en z-analog, råkade slarva lite. Är inte ute för något rus egentligen. Vill bara ta bort ångest. Har läst att en 7.5a räcker för detta utan tolerans?

Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Jag använder det i vardagliga livet när jag har några och det funkar utmärkt! Trött kommer du inte bli om du har ångest mest glad och pigg blir jag iaf. Ta en 7.5mg så får du se, du kommer inte bli besviken om du har ångest.

Ska först prova det hemma för att se hur jag blir, sen blir det väl att använda på dagen mer och mer
Citera
2013-03-17, 17:13
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ska först prova det hemma för att se hur jag blir, sen blir det väl att använda på dagen mer och mer
Gör det du. Skriv gärna när du provat om resultatet
Citera
2013-03-17, 18:05
Medlem
Rommelsteins avatar
Har några allmänna frågor, första gången jag väljer att seriöst prova en z-analog/bensoliknande preparat. Tog en 5mg Sobril för 2 timmar sedan (ville bara prova hur det kändes, har inga fler Sobril) och nu har jag alltså 10 7.5 Zopiklon Pilum.

Har problem med ångest och ibland sömnproblem men vill prova vad för effekt jag får av Zopiklonet.

1. Spelar det någon roll att jag tog 5mg Sobril innan? (Liten mängd, men man vill ju vara säker )
2. Hur mycket Zopiklon ska jag ta? 7.5mg verkar vara normalt för första gången men jag vill inte flippa ut eller få minnesluckor, bara må bra och vara ångestfri. Tänkte ta det om några timmar, känna en bra effekt och sen gå och lägga mig.
Citera
2013-03-17, 20:53
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
Har några allmänna frågor, första gången jag väljer att seriöst prova en z-analog/bensoliknande preparat. Tog en 5mg Sobril för 2 timmar sedan (ville bara prova hur det kändes, har inga fler Sobril) och nu har jag alltså 10 7.5 Zopiklon Pilum.

Har problem med ångest och ibland sömnproblem men vill prova vad för effekt jag får av Zopiklonet.

1. Spelar det någon roll att jag tog 5mg Sobril innan? (Liten mängd, men man vill ju vara säker )
2. Hur mycket Zopiklon ska jag ta? 7.5mg verkar vara normalt för första gången men jag vill inte flippa ut eller få minnesluckor, bara må bra och vara ångestfri. Tänkte ta det om några timmar, känna en bra effekt och sen gå och lägga mig.

5mg solbril påverkar nog inte mer än marginellt.

7,5 mg zopiklon är bra mycket kraftfullare.
7,5 mg kan du lugnt ta utan att flippa ur och få minnesluckor.

Mvh
Citera
2013-03-17, 22:38
Medlem
Citat:

Som han ovan sa! Hur lungt som hälst
Citera
2013-03-17, 22:43
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
5mg solbril påverkar nog inte mer än marginellt.

7,5 mg zopiklon är bra mycket kraftfullare.
7,5 mg kan du lugnt ta utan att flippa ur och få minnesluckor.

Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av troettajag
Som han ovan sa! Hur lungt som hälst

Tackar! Förväntar mig att må bra helt enkelt. Första gången jag tar Zopiklon så vill bara känna hur det är helt enkelt. Sen blir det väl lite mer experimenterande! Hur skulle man bli på 15mg om det är första gången? Är bara ute efter enkla hallucinationer och välmående! Planerar på att ta en 7.5mg nu och stanna uppe istället för att somna helt enkelt.

E: Känner för första gången den där ökända metallsmaken i min mun.. känner hur det börjar ta verkan tog en zopiklon pilum 7.5mg första gången jag tar en z-analog/benso börjar kännas riktigt bra de här garabbar
Senast redigerad av Rommelstein 2013-03-17 kl. 23:03.
Citera
2013-03-18, 00:45
Medlem
Rommelsteins avatar
Har frågor. Tog 1 7.5mg Zopiklon några timmar sedan och kände av effekten men ville ha mer så tog en till 7.5a är detta ett misstag? uppfattar det som att ruset ej blir starkare?? fan då har jag slösat bort en men skitsamma kan någon förklara detta för mig
Citera
2013-03-18, 00:46
Medlem
Rommelsteins avatar
tog en till 7.5mg var det fel av mig? effekten blir alltså inte starkare??
Citera
2013-03-18, 00:54
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
tog en till 7.5mg var det fel av mig? effekten blir alltså inte starkare??

Det är rätt fet skillnad på 7,5 mg och 15 mg.

Jag personligen känner mig inte så påverkad sv 7,5 - 15 mg även om jag är det egentligen.

Har jag ångest känner jag däremot av det då den jagas bort.

Hur som helst, testa och släck ner i rummet och gosa in dig i mörkret så kanske du får sällskap av diverse väsen även om du inte känner dig direkt påverkad

Det tar någon 1 - 1,5 h innan det blommar ut maximalt.

Mvh
Citera
2013-03-18, 00:57
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
Det är rätt fet skillnad på 7,5 mg och 15 mg.

Jag personligen känner mig inte så påverkad sv 7,5 - 15 mg även om jag är det egentligen.

Har jag ångest känner jag däremot av det då den jagas bort.

Hur som helst, testa och släck ner i rummet och gosa in dig i mörkret så kanske du får sällskap av diverse väsen även om du inte känner dig direkt påverkad

Det tar någon 1 - 1,5 h innan det blommar ut maximalt.

Mvh

tog en 7.5 23 00 tror jag, blev ju berusad men vill ha mer. så för typ 10-20 minuter sen tog jag en till 7.5a. Har läst att man inte ska fylla på efter då effekten inte blir bättre, att jag egentligen borde tagit 15 tillsammans. är det sant? har en gått till spillo nu? sen undrar jag hur det är med tolerans?? kan någon förklara det för mig har inte riktigt förstått hur det fungerar för just z-analoger och benso
Citera
2013-03-18, 01:06
Medlem
unleash82s avatar
Citat:
tog en 7.5 23 00 tror jag, blev ju berusad men vill ha mer. så för typ 10-20 minuter sen tog jag en till 7.5a. Har läst att man inte ska fylla på efter då effekten inte blir bättre, att jag egentligen borde tagit 15 tillsammans. är det sant? har en gått till spillo nu? sen undrar jag hur det är med tolerans?? kan någon förklara det för mig har inte riktigt förstått hur det fungerar för just z-analoger och benso

Den första tabben du ploppar är ju fortfarande aktiv så nummer 2 blir nog rätt fin som pålägg.

Den går inte till spillo.

"Kicken" hade väl varit lite hårdare om du droppat 2 direkt men jag tror det är bättre för toleransens skull att göra som du gjorde ändå.

För stor engångsdos kan fucka upp toleransen rätt bra.

Det är min uppfattning.

Ta helst aldrig mer än 15 mg, Max 22,5 mg om du vill skoja till det rejält någon enstaka gång annars drar du förmodligen på dig en tolerans som är jobbig att bli av med.

Försök att inte ta varje dag utan bara när du verkligen behöver.

Mvh
Senast redigerad av unleash82 2013-03-18 kl. 01:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in