2012-07-20, 16:48
Medlem
Crystalines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
OK, soft. Fråga till alla: Kan jag peta i mig en eller två Stilnoct 5mg NU, eller kommer det gå åt helvete? Är liiite salongs på alkohol, kan tilläggas.

Det är lungt för mig i alla fall, är ju en väldigt låg dos. Men med det sagt så antar jag nu att du inte sitter på släktmiddag, i så fall skippa stilnoct över huvud taget och kom ihåg det framöver med..
Familjeträffar+stilnoct=Big BIG no NO
Citera
2012-07-20, 17:13
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crystaline
Det är lungt för mig i alla fall, är ju en väldigt låg dos. Men med det sagt så antar jag nu att du inte sitter på släktmiddag, i så fall skippa stilnoct över huvud taget och kom ihåg det framöver med..
Familjeträffar+stilnoct=Big BIG no NO

Hehe, nä - sitter hemma. Men dricker jag och petar i mig Zopiklon så blir det lätt en blackout. Det är det jag är orolig för ska hända när jag äter Zolpidem/Stilnoct.

Vad kan effekterna bli om man är salongs/dragen på alkohol och drar i sig 10mg Stilnoct?
Citera
2012-07-20, 21:28
Medlem
Är det liknande "rus" på Stilnoct och Imovane?
Citera
2012-07-21, 04:15
Medlem
dubbel post,så ta den andra posten från mig
Senast redigerad av rejects 2012-07-21 kl. 04:21.
Citera
2012-07-21, 04:19
Medlem
fick imovane,stilnoct og diazepam idag,de behövs.
onsdag max 2 timmars sömn,utan något som helst.
Tordag = samma.Vel har valerina natt og nåt annat huksus puskus,funkar inte,kan hjälpa tilsammans med andra sovmedel dock,dyrt är skiten också.

Så helt koko hela dagen på grund av problem,skallen är på högre växlar så somnar gör man när man är helt slut.
Idag hämtade jag resepterna nämt i innledningen og har tatt först en runda med hela rasket,plus valerina natt og en annan motsvarande,var humle i det f,ö.

Tog en till en stund efter,har "time of my life här".vill ju faen inte ha det,vill sova 8 timmar eller åtminste 6,funkar det för mig om jag får så mycket.

Så saker nu är festligt,problem att skriva,men inte trött över huvud taget,grejen var att somna

Å andra siden har lördagen och framöver blivit väldigt lediga,måndag behöver jag somna på natten og ta et möte med et prioriterat människa,kan inte missa den,vill inte heller,nån släkt.

Så antar det blir dubbelt av allt,inklusive naturläkemdlen lör/sön och fram till måndags morgon,måste nästan.
Så ta dos på 2 eller 3 gånger måste till,har ju 3x nu, 3 vival,3 stilnoct,3 imovane som jag är tilvand på,oj då kl 04 redan,då er det snart slut på stilnoct-effekten,får la ta nya ?
Brukar vara mysigt att lira lite spel så här,så gör nog det
Citera
2012-07-21, 05:31
Medlem
addicted78s avatar
Verkar som jag har en sjuk tolerans mot benso och zopiklon. Har inget regelbundet bruk bakom mig.Dock söp jag som en tok förr.
Nu har jag kört zopiklon på kvällarna sista veckan. Började med 15 mg men hände inte ett skit så jag ökade succesivt till 37,5 och hände fortfarande inte ett skit. Varken trött eller pigg. Satt mest o tittade på tv och läste en bok som vanligt. Bör jag öka mer eller blir det inte bättre än såhär?
Citera
2012-07-21, 05:59
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av addicted78
Verkar som jag har en sjuk tolerans mot benso och zopiklon. Har inget regelbundet bruk bakom mig.Dock söp jag som en tok förr.
Nu har jag kört zopiklon på kvällarna sista veckan. Började med 15 mg men hände inte ett skit så jag ökade succesivt till 37,5 och hände fortfarande inte ett skit. Varken trött eller pigg. Satt mest o tittade på tv och läste en bok som vanligt. Bör jag öka mer eller blir det inte bättre än såhär?
"effekten" är ju att om du blundar så somnar du, hr du ångest bidir du bli fri från den, har du oro så försvinner den.... har du inga av dem problemen märker du inget förän du vaknar naken i cellen eftersom dh tagjför månfa
Citera
2012-07-21, 06:12
Medlem
Visste ej att Imovane är en bensodiazepin. Där ser man. Varför skriver min läkare ut dem som sömntabletter när jag redan har Xanor? Bad om något att sova på och han skrev ut dessa.
Citera
2012-07-21, 07:15
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daroo
Visste ej att Imovane är en bensodiazepin. Där ser man. Varför skriver min läkare ut dem som sömntabletter när jag redan har Xanor? Bad om något att sova på och han skrev ut dessa.

Det är inte en bensodiazepin, det är en såkallad "z-analog". Zopiklon är mer en insomnings-substans än ångestdämpande IMHO.
Citera
2012-07-21, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Det är inte en bensodiazepin, det är en såkallad "z-analog". Zopiklon är mer en insomnings-substans än ångestdämpande IMHO.

Nej, zopiklon är inte insomningsmedel. Det är sömnmedel, som finns i Imovane och Zopiklon.
Sen finns det många som konsumerar zopiklon dagtid i stora mängder och får effektiv ångestlindring, och inte blir trötta. Själva har jag den som sömnmedel. Alltså jag somnar bar inte in, utan jag fortsätter att sova. Men insomningstabletter så är utsöndringskurvan annorlunda, väldigt mycket i början för att sen snabbt plana ut. Så därför vaknar man lättare av dem. Ej bra, tycker jag, för min del.
Citera
2012-07-21, 13:32
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av addicted78
Gå och lägg dig i samband med intaget, annars somnar man inte och blir ofta flöddrig istället.
Citera
2012-07-21, 15:53
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daroo
Som sagt , är en Z-analog men sen vet jag ändå en som har utskrivet xanor på dagen och fluntrazepam till natten, så inget är omöjligt i vård sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in