Citat:
Ursprungligen postat av nudeheaven
OMM jag kommer ihåg
Jag hade en granne med rika föräldrar, han fick alltid det senaste legot. Om jag hade önskat mig en raket i julklapp fick han hela jäkla rymdstaden inklusive 4 raketer. Han hade även såklart Märklintåg och även ångmaskinen man kunde köpa. Det var väl helt enkelt en ångmaskin man laddade med en brickett å sen
så drev den flera hjul och andra andra mini-maskiner. Han hade såklart alla maskiner den ångmaskinen skulle driva. En dag tröttnade vi dock på det, så han stal bricketterna och T-röden från sin farsas låda (nu skulle vi få ångmaskinen att gå på högvarv) och vi dränkte hela ångmaskinen i T-röd. Det hela slutade såklart i katastrof där hela deras lägenhet höll på att brinna ned.
Lekte ni förresten med tennsoldater? Vi hade en kort period då vi smälte tennm formade soldater och målade dom sen.
Klart man lekte med tennsoldater som barn. Tennsoldater, "krigsgubbar", Star wars, Playmo, Lego osv. Visst tittade vi på tv och video ibland men det hände oftare att vi gjorde saker tillsammans, spelade sällskapsspel eller lirade landhockey. Satt man någon gång inne och sa "
Det finns ingenting att gööööra" med gnällig röst så blev responsen alltid "
men för fan. Gå ut och lek. Sitt inte inne i det fina vädret. När jag var barn.."
En rätt sund inställning. Barn SKA inte sitta klistrade vid de här förbannade maskinerna. Barn bör röra på sig och lära sig socialt samspel istälet för att spendera 10-15 timmar framför datorer och tv-spel.