2006-07-07, 14:11
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Tänkte ta upp gamla sommarlovsprogram. Vilken är eran favorit? Jag minns ett som gick när jag var yngre när olika personer hade hand om programmet varje dag, eller om det var vecka? Gissa om man blev skraj när en ung Micke Dubois och Thomas Di Leva hade var sitt program. Någon som minns när det gick och vad det hette?

Kan nog bara minnas ett program...det var nån jädra soptipp dom härjade på..men det är också det enda jag minns
Och det min ringa ålder till trots. Känns också som om kvaliten på programmen går neråt och neråt på något sätt? Det komerm iofs från en som växte upp med högkvalitetsprogram såsom DuckTales och liknande
Citera
2006-07-07, 14:16
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Kan nog bara minnas ett program...det var nån jädra soptipp dom härjade på..men det är också det enda jag minns
Och det min ringa ålder till trots. Känns också som om kvaliten på programmen går neråt och neråt på något sätt? Det komerm iofs från en som växte upp med högkvalitetsprogram såsom DuckTales och liknande

Du talar om "Tippen", där Lasse Belcher(?) och Morgan Alling var sopgubbar med oranga gubbkepsar. Man fick lära sig att källsortera osv. Man kunde även gå med i "Tippen-klubben"

Andra exempel

"Volrammos"
Minns deras fula jackor

"Sommarlov med Peter, Fredde och Gila"
En klassiker

Sen fanns det nåt där Erik Haag och hans syster bl.a hade kaninhoppning. Jag minns inte vad det hette
Citera
2006-07-07, 16:14
Medlem
Kuggarns avatar
Minns nån Slampen och Slumpen? Sommarlovsmorgon 1984...
Citera
2006-07-07, 16:20
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn

Jag var 6 år så jag borde minnas men jag gör inte det. Kan du utveckla?

Min favorit bland programmen som gick är helt klart Bröderna Dal. Sen var ju Hajk, och då främst Goliat en höjdare
Citera
2006-07-07, 16:42
Medlem
Citat:
Sen fanns det nåt där Erik Haag och hans syster bl.a hade kaninhoppning. Jag minns inte vad det hette

Det hette kort och gott Sommarlov.
Citera
2006-07-08, 21:17
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Tänkte ta upp gamla sommarlovsprogram. Vilken är eran favorit? Jag minns ett som gick när jag var yngre när olika personer hade hand om programmet varje dag, eller om det var vecka? Gissa om man blev skraj när en ung Micke Dubois och Thomas Di Leva hade var sitt program. Någon som minns när det gick och vad det hette?

Jag minns att Thomas Di Leva hade sommarlovsmorgon samma år och vecka som Patrik Sjöberg satt världsrekord i höjdhopp, efter lite googling ser jag att det var 1987.. Vet inte vad sommarmorgon hette det året, men minns Di Levas hyllning till Sjöberg.

Favorit är självklart solstollarna, gick väl -85? De hade så bra gäster, Samanta Fox, Lilli&Sussie, Mandy Smith, och så alla karraktärer, Direktör Knegoff, Tulltjästeman Gömberg, Ulla-Bella, Hjördis och Gösta, och självklart Herr Skumberg med sina wienebröd med chocoläääde oj vad bra det var!

Mina favoriter är Hajk (med Goliat) och Djurplugget av de serier som gått.
Citera
2006-07-08, 21:35
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Var Slumpen den gröna grodlika tygdockan som Michael B Tretow satt och pratade med? Inleddes med sången "Slumpen som man kallar dig varken fågel eller fisk nej.... Slumpen är det namn du fått, visst det låter flott".
Citera
2006-07-08, 21:36
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Jag minns att Thomas Di Leva hade sommarlovsmorgon samma år och vecka som Patrik Sjöberg satt världsrekord i höjdhopp, efter lite googling ser jag att det var 1987.. Vet inte vad sommarmorgon hette det året, men minns Di Levas hyllning till Sjöberg.

Jag tror mig minnas att det var Dubois som hade programmet när Sjöberg slagit till och att han gapade -Paaaatrik Sjöberg, Paaaatrik Sjöberg, 2.42, 2.42
Citera
2006-07-08, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Var Slumpen den gröna grodlika tygdockan som Michael B Tretow satt och pratade med? Inleddes med sången "Slumpen som man kallar dig varken fågel eller fisk nej.... Slumpen är det namn du fått, visst det låter flott".
Var inte det brevbäraren som klev in i sitt hemliga rum genom en garderob? Och som hade nån dinosaurieliknade grön docka? Fy fasen....
Citera
2006-07-08, 21:45
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Tänkte ta upp gamla sommarlovsprogram. Vilken är eran favorit?

Ett som jag inte gillade var Åke Brolins simskola Det gick en dag i veckan, typ -75...
Citera
2006-07-08, 23:30
Medlem
polemarchoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
...
Favorit är självklart solstollarna, gick väl -85? De hade så bra gäster, Samanta Fox, Lilli&Sussie, Mandy Smith, och så alla karraktärer, Direktör Knegoff, Tulltjästeman Gömberg, Ulla-Bella, Hjördis och Gösta, och självklart Herr Skumberg med sina wienebröd med chocoläääde oj vad bra det var!
...

Lite OT: Min far sålde vår gamla ford till produktionsbolaget. Så där satt man och kollade på sina gamla bil varje gång det programmet gick. Inte för att han visste vad dom som köpte den skulle med den till...

Helt klart mina femton minuter i rampljuset
Citera
2006-07-08, 23:52
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av General Ofog
Var inte det brevbäraren som klev in i sitt hemliga rum genom en garderob? Och som hade nån dinosaurieliknade grön docka? Fy fasen....

Slumpen aka Leonardo da Nilsson, Brevbärare och uppfinnare

http://img277.imageshack.us/my.php?image=sommarmorgonrirtv843mp.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in