2005-11-10, 15:52
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Professor Drövels hemlighet? :-) "i dom djupa skogarna utanför Oslo......"

Har bägge omgångarna på vhs, den första är bäst. Ska snart göra om till dvd. Drömde mardrömmar om serien när jag var yngre och får fortgarande rysningar
Citera
2005-11-10, 17:07
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Har bägge omgångarna på vhs, den första är bäst. Ska snart göra om till dvd. Drömde mardrömmar om serien när jag var yngre och får fortgarande rysningar

Samma här...rena psykoserien........klev inte gubbjäveln ut ur ett ägg i slutet?? Han såg ut som Dr Snuggles (annan klassiker)
Citera
2005-11-10, 18:25
Medlem
carebears avatar
Finns ju en hel hög med diskussioner om Prf. Drövel, i "världens läskigaste barnprogram"-tråden...
Citera
2005-11-10, 20:34
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
Finns ju en hel hög med diskussioner om Prf. Drövel, i "världens läskigaste barnprogram"-tråden...

Det finns dom som har försökt i "Urban Exploration" också...
Citera
2005-11-11, 11:06
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:

Vill minnas att det fanns tre omgångar: orginalet, Spektralstenarna och Jakten på Atlant-is. Den sista kom i mitten på 90-talet så då var jag för gammal för att bry mig...

Vill även lyfta fram två andra sköna barnprogram (det verkar nästan som barnprogrammen ligger i fokus i den här tråden...): Boktipset med Stefan Mählqvist (?) och Det var en gång. Båda serierna. Den som hade ett historiskt perspektiv och den som var sci-fi. Jag älskade Det var en gång... Tecknat med laserpistoler var det ju inte gott om på den tiden.
Citera
2005-11-11, 17:05
Medlem
redbull72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
Ja, Janine Turner! Vilken kvinna! Var väl med i Cliffhanger sen va?
Men serien, var skitbra!

Japp, det var hon kolla in:http://www.imdb.com/name/nm0005508/
Verkar ha en ny serie på G med den coola titeln: "The Night of the White Pants"
Citera
2005-11-11, 21:16
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
http://rdanderson.com/

Jag trodde att Richard Dean Anderson som spelade McGyver dog för några år sedan, men nu är jag inte säker längre. Mer info på länken ovan

Enligt imdb o lite av internet så lever han. har en adress ngstans..
Citera
2005-11-11, 23:11
Medlem
sparkfots avatar
Vafan, när jag söker på "24 karat" så kommer den här tråden upp. Men jag hittar ingen som skrivt om det programmet!
Jag minns att jag som liten tyckte att det var väldigt underhållande. Lite fränt att vinna guldtackor istället för en check eller kontanter.

Sen finns det ju tre barnprogram, som det inte talas så mycket om längre.

Pippi pelikan.
En tjej som sprang runt i sthlm med en pelikan-dräkt på sig. Jag bodde i sthlm under den tiden och va nog lite småorolig för att stöta på den där på gatan, även fast jag inte var så extremt liten.

Hedvig.
En äckligt ful tant som bodde i skogen. Finner bara ett ord:Varför?

Ica i rutan.
Hur pedagogiskt kan det vara att ha en likblek tant som dansar med skellet och grejer? Den som gjorde det programmet borde skämmas.

Haha när jag tänker efter så är det bara 24 karat som jag tycker är värt att komma ihåg, fast många inte gör det. Råkade missa lite med trådens syfte. Ber om ursäkt!
Citera
2005-11-12, 16:53
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparkfot
Vafan, när jag söker på "24 karat" så kommer den här tråden upp. Men jag hittar ingen som skrivt om det programmet!
Jag minns att jag som liten tyckte att det var väldigt underhållande. Lite fränt att vinna guldtackor istället för en check eller kontanter.

Sen finns det ju tre barnprogram, som det inte talas så mycket om längre.

Pippi pelikan.
En tjej som sprang runt i sthlm med en pelikan-dräkt på sig. Jag bodde i sthlm under den tiden och va nog lite småorolig för att stöta på den där på gatan, även fast jag inte var så extremt liten.

Hedvig.
En äckligt ful tant som bodde i skogen. Finner bara ett ord:Varför?

Ica i rutan.
Hur pedagogiskt kan det vara att ha en likblek tant som dansar med skellet och grejer? Den som gjorde det programmet borde skämmas.

Haha när jag tänker efter så är det bara 24 karat som jag tycker är värt att komma ihåg, fast många inte gör det. Råkade missa lite med trådens syfte. Ber om ursäkt!

Jag minns oxå 24 Karat var typ lite av grunden som jag minns det för lekprogrami tv:n. Skulle vilja ha intron på .mp3

Pippi Pelikan minns jag lite smått inte jätte mtk.. Morsan sa att jag var livrädd för fåglen o sprang o gömde mig men skulle gärna ha en bild/text av det..

Det med Hedvig hete väl me från A till Ö?
Citera
2005-11-13, 00:28
Medlem
sparkfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offe_man
Jag minns oxå 24 Karat var typ lite av grunden som jag minns det för lekprogrami tv:n. Skulle vilja ha intron på .mp3

Pippi Pelikan minns jag lite smått inte jätte mtk.. Morsan sa att jag var livrädd för fåglen o sprang o gömde mig men skulle gärna ha en bild/text av det..

Det med Hedvig hete väl me från A till Ö?

Hedvig kan ha hetat så, var aldrig någon favorit direkt. Tyckte mest hon va äcklig för hon hade så ful näsa och en fågel som bodde utanför sin husvagn eller vad det var.

Hittade en liten bild på pippi pelikan som kan hjälpa dig minnas lite..

[IMG]http://nox.rymdman.net/bilder/Diverse/th/pippipelikan[1].png.th[/IMG]
Citera
2005-11-13, 00:48
Medlem
Immers avatar
Jag har tappat bort namnet på ett underhållnings/tävlingsprogram som gick i början av 90-talet (tror jag), där barn fick vara med och tävla. Bl.a. var där ett moment där de fick tävla med djur (exempelvis hundvalpar) som skulle hoppa över en bana med hinder. Ungen som vann i slutet fick som pris att tillbringa x antal minuter i en leksaksaffär och plocka åt sig så mycket som möjligt på den tiden. Jag brukade alltid fantisera om vilken taktik jag skulle ha om jag fick möjligheten att gå lös i leksaksaffären... Någon som känner igen vilket program det kan tänkas vara?
Citera
2005-11-13, 00:55
Medlem
offe_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immer
Jag har tappat bort namnet på ett underhållnings/tävlingsprogram som gick i början av 90-talet (tror jag), där barn fick vara med och tävla. Bl.a. var där ett moment där de fick tävla med djur (exempelvis hundvalpar) som skulle hoppa över en bana med hinder. Ungen som vann i slutet fick som pris att tillbringa x antal minuter i en leksaksaffär och plocka åt sig så mycket som möjligt på den tiden. Jag brukade alltid fantisera om vilken taktik jag skulle ha om jag fick möjligheten att gå lös i leksaksaffären... Någon som känner igen vilket program det kan tänkas vara?

Jag tror oxå jag har svaga minnen om det, kan dock va att jag blandade ihop det med kaninhopp i Lilla Sportspeglen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in