2007-05-24, 09:31
Medlem
erikbes avatar
http://www.blaeld.se/

Längst ner till vänster på sidan kan man lyssna på lite klassiska vinjetter
Citera
2007-05-24, 09:44
Medlem
Flytande_argots avatar
Är det bara jag som minns serien "Marco Polo" som gick för herrans massa år sedan i samma veva som Shogun? Vill minnas att jag tyckte att den var jävligt bra.
Citera
2007-05-24, 13:41
Medlem
Bultmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag efterlyser en karaktär som förekom i något svenskt ungdomsprogram i slutet av åttiotalet. Jag minns fan inte vilket program det kunde ha varit men de hade alltid ett sketchinslag med en lodig hårdrockare som pratade som ett mongo. Långt krulligt hår hade han, och en svart klassisk mc-jacka. Jag tror han kan ha haft ett par spegelglasögon i pilotmodell också.

I en av sketcherna går han in i en skivbutik och ska köpa en skiva med Kenny Rogers till sin farsa. Han står och gafflar en lång jävla stund med expediten om att plattan är en present till farsan och minsann inte till honom själv.
När han kom hem så sätter han på plattan och börjar grina, "Kenny Rogers, alltså, han e så jäääävla bra...snyft".

Jag bara minns det där eftersom det blev nån grej vi körde med i plugget om valfritt irritationsobjekt, "Han e så jäääävla bra...buhu". Jag försöker komma på vad karaktären kan ha hetat, någonting säger mig att det kan ha varit något med "svett", typ Svettlof, Svettman eller Svettson.

Jävligt vag beskrvning men det kanske ringer en klocka hos någon? Vore bara kul att komma ihåg vad det där var för något.
Kommer speciellt ihåg att han utalade Rogers med svenskt uttal.
Citera
2007-05-24, 20:28
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Är det bara jag som minns serien "Marco Polo" som gick för herrans massa år sedan i samma veva som Shogun? Vill minnas att jag tyckte att den var jävligt bra.

Å, den var bra! Minns inte vinjettlåten men minns att jag tyckte den var bra också...
Citera
2007-05-25, 07:57
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Å, den var bra! Minns inte vinjettlåten men minns att jag tyckte den var bra också...

Sökte lite på youtube efter vinjetten men utan framgång
Citera
2007-05-25, 10:40
Medlem
Min grannes son var med å ledde pep talk
Citera
2007-05-25, 23:29
Medlem
raskenss avatar
Barnen i Höjden har jag faktiskt ett extremt svagt minne av. Vill minnas att höghuset var just 24 våningar och att varje dag handlade om en ny våning.
http://www.youtube.com/watch?v=Id8HO-LMutM
Citera
2007-05-25, 23:49
Medlem
Jaha Johoanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Marco Polo gick på SVT 1982 eller 1983, vill jag minnas. Då tyckte jag att den var en höjdare, så det vore kul att se den igen i vuxen ålder. Serien finns tydligen på DVD region 2, men kvaliteten lär inte vara den bästa. Några omdömen finns här: http://film.compricer.se/140358
Citera
2007-05-27, 22:32
Medlem
raskenss avatar
Nån gång på 80 talet gick en svensk sciencefictionserie, kan ha varit en fristående TV film, som handlade om nån slags organisk superdator. Minns inte så mycket om den men slutet minns jag utspelade sig på raketbasen esrange utanför kiruna där datorn hade hamnar i toppen på en raket av någon anledning.

Någon annan som kommer ihåg vad serien hette?
Citera
2007-06-13, 18:39
Medlem
erikbes avatar
Måste bara bjuda på ett par roliga kommentarer som jag fått på mitt klipp från "Ingesson"

http://www.youtube.com/watch?v=YxH9-UeuqJQ

Citat:
jagvetej
Ofta dom inte säger nåt om att hon är känd som Tjorven. :S

Citat:
tugboatc
haha helt sjukt ja att dom inte nämner tjorven. vem bryr sig om hjördis liksom?
Citera
2007-06-13, 19:10
Medlem
hemlighumlans avatar
"Glöm inte tandborsten" med Joakim Geigert.
Citera
2007-06-13, 19:24
Medlem
yeah´ss avatar
Tropicopop med jävligt skön grafik och scenografi!
Thomas Gylling som prgrammledare omn jag inte minns fel.

ett program jag måde mycket dåligt över när jag va liten va sparvöga, om nån minns..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in