2006-03-04, 10:59
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Har ni nämnt serien Lödder?

Betjänten Benson var rolig med sina dräpande kommentarer och ibland kunde man faktiskt tycka lite synd om Burt när han ställde till det för sig och sin familj med sina lögner

Visst var det väl så att det var den första såpan, Soap och låg till grund för den genren?
Ja den blev en långkörare. Har för mig att det var Anders Gernandt som brukade påanonsera den.
Citera
2006-03-04, 11:03
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Visst var det väl så att det var den första såpan, Soap och låg till grund för den genren?

Nej. Det var snarare en parodi på soap operas som slagit igenom i amerikansk TV. Relationsdramor som sändes på dagtid för hemmafruar, sponsrade av tvättmedelsindustrin, därav namnet.
Citera
2006-03-04, 11:26
Medlem
Klangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Någon som tankat hem bilderna och blivit tårögd av nostalgin?

KLICKA HÄR FÖR ATT HÄMTA

Vem är den obehaglige Finlandssvensken som sitter i fotöljen med en nallebjörn?

Det osar ful gubbe om honom.
Citera
2006-03-04, 11:52
Awaiting Email Confirmation
Kanaljes avatar
Citat:

Är det någon som kommer ihåg den allra första omg av Bullen? Martin Timell satt ensam i ett rum som körde nån typ av tävling. En tecknad hund var inblandad om jag inte minns fel. Långt i från brevfilmer och klassliv
Det var väl som ett korsord om jag inte minns fel.
Citera
2006-03-04, 13:58
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klangen
Vem är den obehaglige Finlandssvensken som sitter i fotöljen med en nallebjörn?

Det osar ful gubbe om honom.

Ser du inte det? Tro det eller ej men det är Erik Kiviniemi, som senare blev Jussi i Rederiet med hela svenska folket. Han hade ett otäckt barnprogram som hette "Mysiga Magasinet"

Bild

Grattis Ingegerd förresten
Citera
2006-03-04, 14:04
Medlem
Klangens avatar
Citat:
Ser du inte det? Tro det eller ej men det är Erik Kiviniemi, som senare blev Jussi i Rederiet med hela svenska folket. Han hade ett otäckt barnprogram som hette "Mysiga Magasinet"

Antingen kan jag spä på mina fördomar om att finlandssvenskar har ett visst utseende, eller så såg jag faktiskt att det var han.

USCH! Det låter som ett fruktansvärt barnprogram, karln ser ju ut att komma direkt ifrån häktet. Tur att jag är för ung för att komma ihåg det. Vilket år sändes det?
Citera
2006-03-04, 14:07
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klangen
Antingen kan jag spä på mina fördomar om att finlandssvenskar har ett visst utseende, eller så såg jag faktiskt att det var han.

USCH! Det låter som ett fruktansvärt barnprogram, karln ser ju ut att komma direkt ifrån häktet. Tur att jag är för ung för att komma ihåg det. Vilket år sändes det?

Programmet gick nog typ 86 eller 87 skulle jag tro. Själv var jag rädd för finnar när jag var liten
Citera
2006-03-04, 14:10
Medlem
Klangens avatar
Citat:
Programmet gick nog typ 86 eller 87 skulle jag tro. Själv var jag rädd för finnar när jag var liten

Och inte bara för såna i ansiktet kan jag tro.

Teoretiskt borde jag ha sett det. Men mina förståndiga föräldrar kanske höll mig borta från galenpannan.
Citera
2006-03-04, 21:09
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
NinetoFive, nån som minns?
Spinoff till filmen. Dolly Partons kusin eller nåt gjorde väl hennes roll i serien.
Ingen som minns denna, förutom jag?
Skärp er nu!
Citera
2006-03-05, 00:03
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Nej. Det var snarare en parodi på soap operas som slagit igenom i amerikansk TV. Relationsdramor som sändes på dagtid för hemmafruar, sponsrade av tvättmedelsindustrin, därav namnet.

Ojdå, jag mindes visst fel
Nåja, tack för klargörandet
Citera
2006-03-05, 00:06
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Skärp er nu!

Usch vad pinsamt, jag minns bara låten Nine to five
Citera
2006-03-05, 12:01
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Skärp er nu!

Nej Tyvärr... Och då har jag även sökt runt lite på nätet för att se om det lossnar...

Kan passa på att fråga om nån minns Härlige Harry "Empty nest" med Richard Mulligan (Burt från Lödder) som barnläkaren Harry Weston...? Anyone?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in