2012-12-12, 23:08
Medlem
lendrygghs avatar
Ja just det. Jag kom nu ihåg att jag var orolig för att visa mig i kalsonger pga en särskild åkomma jag upptäckte i drömmen. Hette harmal, och var en placebosjuka som betydde att man fick de sjukdomar man oroade sig mest för. Hittade ett valnötsliknande föremål under huden i min vänstra sida. Otroligt vämjeligt.

Lyckligtvis bekom det inte bruden.
Citera
2012-12-14, 11:31
Medlem
Presentpappers avatar
Drömde inatt att jag tittade på någon skum tv-show där en ur min släkt var medverkande. Kommer dock inte ihåg om han gick segrande ur programmet.
Haha.
Citera
2012-12-19, 11:49
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Först drömde jag att jag varnade en ung tjej från att resa till år 1862. Jag sa att hon skulle få det ganska illa, och antagligen bara få jobba som piga hela dagarna på någon bondgård. Hon lyssnade inte, utan åkte dit i alla fall. Mycket riktigt blev hon piga hos en storbonde mitt ute i skogen.

Sedan drömde jag att På spåret hade ändrats, så att det var en massa reklaminslag och dåliga frågor. De hade börjat plocka in folk i publiken som skulle sjunga musiknumren, och jävlar vad de sjöng falskt. Jag skrev ett argt brev till SVT och frågade vad som var meningen.

Sedan drömde jag att jag hade en revolver och ett antal skott som såg konstiga ut. På förpackningen stod det att de "spränger trumhinnan på förövare". De var gula och gjorda av gummi. Jag testsköt aldrig eftersom det i drömmen var natt.
Citera
2012-12-20, 12:32
Medlem
Acid-Brains avatar
Drömde om att jag hade gått vilse i en pyramid som var nergrävd i jorden. Innuti var pyramiden enorm och hade en massa gångar som sträckte sig kilometervis åt alla olika håll. Jag hade på något vis varit fast på samma ställe i ett helt decennium och hade ropat på hjälp ända tills mina stämband nästan brutits itu. Folk hade nog hört mina rop på hjälp, men de kunde inte exakt lokalisera var jag befann mig. Dessutom kunde de inte heller gå in i pyramiden för att söka efter mig, eftersom all golvbeläggning var riggad med fällor. Ungefär under var 30:nde kvadratmeter fanns det en massa stålpinnar som väntade på att stickas ut då någon placerade foten på det området. De påminde lite om fällorna man kan råka ut för i spelet Prince of Persia till Amiga 500.

Rummet jag blivit strandsatt i påminde om en gammal biosalong. På grund av alla fällor hade jag blivit kvar på samma ställe i 10 år. Tydligen hade jag ändå överlevt trots att jag varken ätit eller druckit något på en lång tid. Vid något skede dök det upp någon kuf i biosalongen som sade åt mig att jag skulle försöka ta mig ut genom att helt enkelt chansa mig förbi alla golvfällor. Jag började ta långsamma trevande steg, hela tiden beredd på att bli ihjälstucken av stålpinnar. Efter en stund så märkte jag att det fanns en hel rad med fönster längs med den vägg jag kurat ihop vid i 10 år. Fönstren hade funnits där hela tiden. Blev lite besviken på mig själv över att jag inte hade lagt märke till dem tidigare. Fönstren var konstigt nog ovanför marken, trots att biosalongen var belägen djupt under jordytan. Jag tittade ut från dem och noterade att det inte var långt ner till marken, kanske en 6-8 meter. Kändes lite surt att veta att jag skulle ha kunnat lämna biosalongen när som helst, istället för att ha blivit kvar och gallskrikit i 10 år.
Citera
2012-12-21, 21:19
Medlem
etkanoukias avatar
Jag drömde att jag gick omkring på en innergård med gamla statyer och murgröna, det låg löv på marken. Jag befann mig där i ett ärende som hade med min fars död att göra. Min farbror var där. En mås kretsade i luften över gården. Tre bofinkar och en rödhake satt i en buske. Jag förde ett långt allvarligt samtal med min farbror. Innan jag vaknade hörde jag en röst som sa: Detta är den metafysiska gården.
Citera
2012-12-22, 03:44
Medlem
Immortal82s avatar
Stod i trappan hemma med en pistol mot huvudet. Min syster kom och skrek att jag skulle lägga ifrån mig den. Men jag sa det är bara en softair gun.. Så tryckte jag av och vaknade av en jävla smäll =/ Den va inte så kul dröm, kände typ så bakhuvudet var helt när jag vaknade!
Citera
2012-12-22, 19:29
Bannlyst
Drömde om solen i två olika drömmar. Undra om Freud hade haft en svår tes om vad detta betydde?
Citera
2012-12-29, 14:49
Medlem
TokayGecks avatar
Drömde om tidigare liv?? (LUCID DREAMING)

Hejsan,

Inatt hade jag den klaraste drömmen jag haft på mycket länge!

Jag har länge hållit på med meditation och försökt uppnå lucid dreaming vilket jag nu bemästrar hyffsat, men det som hände inatt var helt stört, blev helt medveten om min omgivning och allt som hände.

Nu till saken. Drömde att jag var på det universitet jag studerat vid tidigare, bara det att året var 1775. Det utspelade sig i Sverige och jag var på en nation eller någon typ av studentklubb.

Jag såg alla som satt och disskuterade, det var i Sverige och svenskar. Jag började tänka "Jag drömmer, jag drömmer jag drömmer" om och om igen. Tillsist blev det som att jag blev medveten i drömmen, helt stört!!

Vidare, jag gick fram till en man, runt 17 - 20 år gammal, han hade brunt hår och minns mycket väl hur han såg ut. Blåa ögon, mörkröst, relativt lång. Jag gick fram och frågade honom vad de pratade om och han berättade att han var glad att de alla hade fått boende i den nya korridoren vi stod i. Han frågade vem jag var, på bråklig svenska. Jag sa mitt namn och frågade mig vilket språk det var han bröt på, han förklarade Franska. Jag frågade "Do you speak english?", han sa "yes". När jag sa detta på engelska så vände sig alla övriga i rummet och kollade på mig och han frågade mig varför jag hade så konstig dialekt på engelska. Jag förklarade att jag pratade American english. Alla kollade då på mig, och mannen framför mig frågade; vad är American English?

Vid detta tillfälle så kom jag på att Amerika inte officellt var ett land ännu då de fortfarande var 1 år tills deklerationen skulle komma att skrivas.

Det märkligaste var att jag kände otroligt tillhörighet till mannen, jag fick en känsla av att det var mig själv som jag stod och pratade med!

Eftersom jag var väldigt lucid, och kunde styra drömmen, så tog jag undan mannen. Frågade, vad studerar du? Han sa att han studerade astronomi! Det som slog mig är att jag alltid varit sjukt intresserad av astronomi och jag var säker på att det var mig själv i ett tidigare liv som jag stod med. Jag berättade för honom att jag levde på 2000 talet, killen häpnade men trodde mig när jag började förklara hur världen skulle komma att utvecklas.

Jag frågade honom om han ville att jag skulle hjälpa honom med att bli ekonomisk oberoende, han sa med fransk brytning "hur då?". Då förklarade jag för honom hur en bil fungerade, förbränningsmotor osv. Han förstod inte så mycket så det slutade med att jag förklarade hur han på ett enkelt sätt kunde bygga en ångmotor.

Efter detta så blir jag väckt av mig familj men jag har fortfarande en sjukt tydligt bild av mannen och är nästan helt säker på att jag har "connectat" med min egen själ i ett tidigare liv.

Till frågan, är det möjligt att drömma om tidigare liv? Är det möjligt att mannen kan ha varit mig själv? Jag kände att mannen jag pratade med liknande mig själv både utseendemässigt och efter de intressen han berättade för mig att han hade. Mannen berättade även att hans far var från Frankrike och hans mor var tysk, därav hans dåliga svenska.

Nå vad tror ni? Är det bara en "dröm" eller kan man faktiskt återkoppla med tidigare minnen som själen har genom drömmar?

Otroligt häftigt lucid dreaming upplevelse hursom helst! Kunde som sagt styra varje tanke och även känna lukter och sinnensintryck från omgivningen, platsen där jag var liknande staden där jag studerade minus senare byggnader som finns där idag, det såg det precis som de skulle kunna ha sett ut 1775!
Senast redigerad av TokayGeck 2012-12-29 kl. 15:06.
Citera
2012-12-29, 15:09
Medlem
misslovers avatar
Man vet ju egentligen aldrig... Det kan vara så att du kanske har börjat kma i underfund med en gömd medial förmåga, eller så spelade din hjärna upp en bra drömm.
Jag har sj drömt drömmar där jag sedan har vaknat upp och känt att det varit någon sorts uppenbarelse, men man kan aldrig vara hundra % säker
Citera
2012-12-29, 15:13
Medlem
TokayGecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misslover
Man vet ju egentligen aldrig... Det kan vara så att du kanske har börjat kma i underfund med en gömd medial förmåga, eller så spelade din hjärna upp en bra drömm.
Jag har sj drömt drömmar där jag sedan har vaknat upp och känt att det varit någon sorts uppenbarelse, men man kan aldrig vara hundra % säker

Det konstiga var att jag var så connectad med mannen, även nu flera timmar senare så är allt glasklart. Det kändes som minnen mer än som en dröm! Är det vanligt under kraftigt lucid dreaming? Nästa steg blir att bemästra astral projektion nu när jag verkligen vet hur jag ska tänka och gå tillväga för att uppnå Lucid!
Citera
2012-12-29, 16:23
Medlem
Fiolitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokayGeck
Nå vad tror ni? Är det bara en "dröm" eller kan man faktiskt återkoppla med tidigare minnen som själen har genom drömmar?

Jag tror att eftersom själar inte finns på riktigt så återstår bara det första alternativet.
Citera
2013-01-02, 13:27
Bannlyst
Drömde att jag hittade Hitlers privata brev och anteckningar, men det var redan få personer i världen som redan visste om dem men inte nämnt det till andra. Tack vare min upptäckt så blev jag medlem i ett hemligt sällskap, där jag fick reda på en massa hemligheter.
Dessutom drömde jag att Herman Göring levde , han hade på sig sin uniform och kramade mig sedan kom det en tår ifrån mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in