Citat:
Ursprungligen postat av CarlSolomon
Baron i Välingby Centrum måste nämnas. Jag gillar det stället skarpt, för dess sunkighet men även för dess diskreta charm.
Jag har kärt känna stammisarna rätt bra, vi har några riktiga karaktärer där.
Doktorn - en före detta ortoped kirurg som krökade bort sin läkarlegitimation.
Jorma - en sliten finne som sket på sig där en gång. Röker endast John Silver utan filter, i mängder!
Börje - en rätt snäll men deprimerad snubbe från orten som ofta blir lite upprörd och slår i dörrar och har sig.
Randy - en amerikansk bankrånare som nu är portad på livstid sedan han hotade att spöa ägaren.
Christer - en busschaufför som fick sparken efter att han kört onykter. Drev pub i Thailand i några år innan hans hak där konkade.
Hasse a.k.a. Haze - snäll kille i fyrtioårsåldern som gärna blir full varje dag i veckan, brukar cykla genom tunnelbanans vänthall på väg hem.
Luleå - Vad han heter vet jag inte, jag bryr mig inte heller. En dryg jävel från Luleå alternativt Umeå som alltid är kaxig på ett skämtsamt. Tyvärr är det ingen som gillar honom och hans trista skämt. Det har spekulerat i huruvida han är lätt förståndshandikappad.
Fred - diplomatson bördig från USA som bott över hela världen. Går på socialbidrag och hänger på Baron jämt och ständigt.
Av en händelse firade jag jul på Baron i år. Jag skulle jobba natt och gick dit för att käka lunch, kom dit vidd öppning kl 11. I stort sett samtliga ovan nämnda herrar hängde på låset för att få lite värme och mänsklig kontakt på denna för många så dystra dag. Det hela kändes tragiskt.
Nu snackar du väl lite för mycket skit? Finns massvis med ungdommar som hänger på baron, vanliga människor käkar lunch och det är inte sunkigare än turken med långt hår som alltid raggar på ensamma kvinnor gör det till. Han säljer iofs mest öl i omnejden, förresten så är "teaterapan" en rolig mc-tönt som går runt med en sliten skinnväst och ser allmänt töntig ut med glasögon och klen kroppsbyggnad. Skryter vitt och brett om sina "bragder" på det mest bondiga sätt jag bevittnat.
"Aru vet så fick jag iväääg det där ackryllat glaset så're bah "ljudeffekt" i golve o kärringfaen bah titta på mä".
Ska spela in han om jag stöter på han någon gång. Han förstörde även ett sött par som tog en day off med hans skitsnack.