2011-06-10, 18:04
Medlem
SamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Emanuel
Är det den där lilla puben intill konsum? Ja måste det väl vara. Där har man suttit några gånger, riktigt trevligt ställe o som du skriver trevligt folk

Den rev dom för längesen.
Citera
2011-06-10, 21:07
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlSolomon
Baron i Välingby Centrum måste nämnas. Jag gillar det stället skarpt, för dess sunkighet men även för dess diskreta charm.
Jag har kärt känna stammisarna rätt bra, vi har några riktiga karaktärer där.

Doktorn - en före detta ortoped kirurg som krökade bort sin läkarlegitimation.

Jorma - en sliten finne som sket på sig där en gång. Röker endast John Silver utan filter, i mängder!

Börje - en rätt snäll men deprimerad snubbe från orten som ofta blir lite upprörd och slår i dörrar och har sig.

Randy - en amerikansk bankrånare som nu är portad på livstid sedan han hotade att spöa ägaren.

Christer - en busschaufför som fick sparken efter att han kört onykter. Drev pub i Thailand i några år innan hans hak där konkade.

Hasse a.k.a. Haze - snäll kille i fyrtioårsåldern som gärna blir full varje dag i veckan, brukar cykla genom tunnelbanans vänthall på väg hem.

Luleå - Vad han heter vet jag inte, jag bryr mig inte heller. En dryg jävel från Luleå alternativt Umeå som alltid är kaxig på ett skämtsamt. Tyvärr är det ingen som gillar honom och hans trista skämt. Det har spekulerat i huruvida han är lätt förståndshandikappad.

Fred - diplomatson bördig från USA som bott över hela världen. Går på socialbidrag och hänger på Baron jämt och ständigt.

Av en händelse firade jag jul på Baron i år. Jag skulle jobba natt och gick dit för att käka lunch, kom dit vidd öppning kl 11. I stort sett samtliga ovan nämnda herrar hängde på låset för att få lite värme och mänsklig kontakt på denna för många så dystra dag. Det hela kändes tragiskt.

Underbart inlägg! sådana som gör det värt att slösurfa på FB.

Det låter rätt charmigt/vackert på något sätt om än lite tragiskt.

Det är intressant med ...unika livsöden även om man kanske inte vill hänga med dom varje dag.
Citera
2011-06-10, 21:25
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ta tunnelbana eller pendeltåg djupt in i den stockholmska betongdjungeln vilken fredagafton som helst efter utbetalning av socialbidrag och stega in på första bästa ställe - det finns inte sällan minst ett par vid varje station - med utskänkningstillstånd. Begreppet "sunkkrog" får med en gång en helt ny dimension, men besöket brukar i allmänhet ändå vara både intressant och fascinerande (om än främst ur ett avskräckande perspektiv).

Räknas inte förorterna antar jag att Jägaren ligger nära till hands. Eller, egentligen - det vimlar ju faktiskt av dåliga krogar på och omkring Söder, där det för övrigt måste vara tätare mellan jeansskjortorna och hockeyfrisyrerna än någonstans annars i Sverige. Ofta vill man bara vända genast innanför dörren; springa, springa och aldrig återvända. Gillar man inte slagsmål, berusade och tokdräggiga finländare, tobaksrök som Lützens dimmor över borden, skräniga spelmaskiner nästan överallt och hela regementen av neddekade alkiskärringar bör man hålla sig borta.
Håller med om tuben. Körde ett soloprojekt för sex år sedan-Besöka varje lokalpub närmast utgången till trikken. Det brukar vara lokalpuben. Äh, jag gav upp efter ungefär tio stationer. Samma fyllon, bidragskärringar och snack. Hässelby, Hagsätra eller Bredäng. Annars är Fridhem sämst.
Citera
2011-06-13, 16:50
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Baron i Välingby Centrum måste nämnas. Jag gillar det stället skarpt, för dess sunkighet men även för dess diskreta charm.

Jorma - en sliten finne som sket på sig där en gång. Röker endast John Silver utan filter, i mängder!

Börje - en rätt snäll men deprimerad snubbe från orten som ofta blir lite upprörd och slår i dörrar och har sig.

Randy - en amerikansk bankrånare som nu är portad på livstid sedan han hotade att spöa ägaren.

Christer - en busschaufför som fick sparken efter att han kört onykter. Drev pub i Thailand i några år innan hans hak där konkade.

Hasse a.k.a. Haze - snäll kille i fyrtioårsåldern som gärna blir full varje dag i veckan, brukar cykla genom tunnelbanans vänthall på väg hem.

Luleå - Vad han heter vet jag inte, jag bryr mig inte heller. En dryg jävel från Luleå alternativt Umeå som alltid är kaxig på ett skämtsamt. Tyvärr är det ingen som gillar honom och hans trista skämt. Det har spekulerat i huruvida han är lätt förståndshandikappad.

Fred - diplomatson bördig från USA som bott över hela världen. Går på socialbidrag och hänger på Baron jämt och ständigt.

Av en händelse firade jag jul på Baron i år. Jag skulle jobba natt och gick dit för att käka lunch, kom dit vidd öppning kl 11. I stort sett samtliga ovan nämnda herrar hängde på låset för att få lite värme och mänsklig kontakt på denna för många så dystra dag. Det hela kändes tragiskt.
Skriver under på det har avnjutit några bärs där. Skönt ställe och det luktar alltid jävligt konstigt där går inte att sätta fingret på vad men sunkigt är det i alla fall.
Citera
2011-06-20, 10:36
Medlem
-snW-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Kanske inte sunkigt med tanke på placering, lokaler, interiör och så vidare men Café Opera måste väl vara ett av de äckligaste ställena man kan vara på.

Drinkluder, brats, spännblattar, divor, dragqueens, schlagerbögar, "kändisar", fattiga brat-wannabes är klientelet man möts av innanför operans väggar.

Det som äcklar mig mest är de cancerartat spinkiga och "preppy" Ralph Lauren-pojkarna som sitter vid bord och dricker champagne, medan man ser blonda tjejer som likt gamar cirkulerar kring bordet och fäster sina desperata och sjuka ögon till antalet flaskor seglarpojkarna förtärt i hopp om att få ta del av sällskapets rikedom och därmed ta tillfället iakt och dyka ner och fästa sig likt blodiglar kring pojkarna som gladligen bjuder i det tomma hoppet om att få smaka discofitta.

Det är så ytligt, själlöst och sjukt på det mest kapitalistiska, konsumtionshysteriska och samvetsbefriade sätt att det måste räknas som det främsta tecknet på västvärldens dekadenta förfall.

Fast många av er andra här inne ser väl upp till sånt. Det är ju "universums elit" som juckar loss på sådana köttschapp.
Den fetmarkerade texten är det jag läst på FB som har stämt bäst överens med min interna vy över saken.
Citera
2011-06-22, 10:13
Medlem
Benkkes avatar
SvenEricTheGamble vann tråden! I Sever Inn's facebookgrupp hittar man ett stort antal lustiga figurer, kikat på ett par bilder nu medans man väntat på maten. Alltså nästintill alla ser ju oerhört slitna ut på alla möjliga vis

http://www.facebook.com/group.php?gid=52535443424&v=photos&so=0
Citera
2011-06-22, 11:30
Medlem
LeperJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benkke
SvenEricTheGamble vann tråden! I Sever Inn's facebookgrupp hittar man ett stort antal lustiga figurer, kikat på ett par bilder nu medans man väntat på maten. Alltså nästintill alla ser ju oerhört slitna ut på alla möjliga vis

http://www.facebook.com/group.php?gid=52535443424&v=photos&so=0

Whiskey Tango
Citera
2011-06-22, 11:54
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:

Det jag mest undrar över när jag läser ditt (intressanta) inlägg är vad din egen story är?
Citera
2011-06-22, 13:58
Medlem
Cecilia.s avatar
Citat:

Nu snackar du väl lite för mycket skit? Finns massvis med ungdommar som hänger på baron, vanliga människor käkar lunch och det är inte sunkigare än turken med långt hår som alltid raggar på ensamma kvinnor gör det till. Han säljer iofs mest öl i omnejden, förresten så är "teaterapan" en rolig mc-tönt som går runt med en sliten skinnväst och ser allmänt töntig ut med glasögon och klen kroppsbyggnad. Skryter vitt och brett om sina "bragder" på det mest bondiga sätt jag bevittnat.

"Aru vet så fick jag iväääg det där ackryllat glaset så're bah "ljudeffekt" i golve o kärringfaen bah titta på mä".

Ska spela in han om jag stöter på han någon gång. Han förstörde även ett sött par som tog en day off med hans skitsnack.
Citera
2011-06-22, 17:58
Medlem
Diablesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synergy
Kanske inte sunkigt med tanke på placering, lokaler, interiör och så vidare men Café Opera måste väl vara ett av de äckligaste ställena man kan vara på.

Drinkluder, brats, spännblattar, divor, dragqueens, schlagerbögar, "kändisar", fattiga brat-wannabes är klientelet man möts av innanför operans väggar.

Det som äcklar mig mest är de cancerartat spinkiga och "preppy" Ralph Lauren-pojkarna som sitter vid bord och dricker champagne, medan man ser blonda tjejer som likt gamar cirkulerar kring bordet och fäster sina desperata och sjuka ögon till antalet flaskor seglarpojkarna förtärt i hopp om att få ta del av sällskapets rikedom och därmed ta tillfället iakt och dyka ner och fästa sig likt blodiglar kring pojkarna som gladligen bjuder i det tomma hoppet om att få smaka discofitta.

Det är så ytligt, själlöst och sjukt på det mest kapitalistiska, konsumtionshysteriska och samvetsbefriade sätt att det måste räknas som det främsta tecknet på västvärldens dekadenta förfall.

Fast många av er andra här inne ser väl upp till sånt. Det är ju "universums elit" som juckar loss på sådana köttschapp.

Ständigt detta hat. Allt detta finner man alltså på Café Opera? Märkligt...
Citera
2011-07-03, 14:01
Medlem
ZätaHs avatar
Citat:

Härlig läsning! Finns det sunkkärringar där?

(+1 på din sig!)
Citera
2011-07-03, 19:51
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sphinxen_111
Nu har ju inte jag varit på riktigt alla krogar i Sthlms området men en som ligger centralt och heter lemon bar känns rätt så sunkig. Lite som att gå ner i en trång fuktig källare eller nåt.

Hm... Undrar om inte de har haft en "dansstolpe" i ett hörn också.... En gång där - aldrig mer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in