2005-11-10, 00:09
Medlem
Gothenburgers avatar
Någon som kommer ihåg en engelsk serie som handlar om ett gäng engelsmän som skall "gästarbeta" i Tyskland. Dom var i byggbranschen har jag för mig. Jimmy Nail gör en underbar karaktär som "trångsyntkanintesläppakrigetvivannövertyskarn a" engelsman (vilket då karaktiserar 97% av den brittiska befolkningen). underbart rolig scen då Nail vaknar upp efter en olycka och har fått en blodtransfusion.............från en TYSK :-)

Men va fan hette serien.....nån som kommer ihåg den?
Citera
2005-11-10, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Han gick bort 1993 enligt Wikipedia. Fanns en bild på honom från serien tidigare men den sidan är nere.

Jag kan lägga ut lite bilder från programmet (Sjukt sa kroppen) när jag har lagt över mina VHSer til DVD...
Citera
2005-11-10, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Whoa!!! Vad tiden går ibland... Tyckte det kändes som ett par år sedan bara.

En annan höjdare var ju "Sant och Sånt" med Staffan Ling och Bengt Andersson. Minns någon ett program som hette "Himmel och pannkaka" där några ungar flög omkring i ett polkarandigt flygplan?

Vill även pusha för "Doktor Krall" och "Kalle Vrånglebäck"...

Här är en bild från programmet Himmel och pannkaka
Citera
2005-11-10, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redbull72
En till: Hjalle, Hjulle o Hjulius, "Norrköping för tjyvingen" cool dockserie med ufo:n o radiostyrda bilar!

Den har jag också på VHS. Kanske kan lägga ut lite bilder när jag har lagt över den till DVD. Man måste tänka på framtiden... VHS-banden blir ju inte bättre med åren direkt...
Citera
2005-11-10, 00:48
Medlem
johnlennons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Någon som kommer ihåg en engelsk serie som handlar om ett gäng engelsmän som skall "gästarbeta" i Tyskland. Dom var i byggbranschen har jag för mig. Jimmy Nail gör en underbar karaktär som "trångsyntkanintesläppakrigetvivannövertyskarn a" engelsman (vilket då karaktiserar 97% av den brittiska befolkningen). underbart rolig scen då Nail vaknar upp efter en olycka och har fått en blodtransfusion.............från en TYSK :-)

Men va fan hette serien.....nån som kommer ihåg den?

Det måste vara denna du menar!

http://www.imdb.com/title/tt0086665/
Citera
2005-11-10, 00:49
Medlem
Pluton B i Vietnam gick på femman tror jag sent som fan..
Citera
2005-11-10, 07:54
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnlennon
Det måste vara denna du menar!

http://www.imdb.com/title/tt0086665/

Japp. Fullträff. "OZ" haha.
Citera
2005-11-10, 07:58
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SelarioN
Pluton B i Vietnam gick på femman tror jag sent som fan..

SVT sände ett avsnitt utav Pluton B nån gång i slutet på åttiotalet......o jävlar vilket liv det blev, rena Studio S hysterin. Palestinasjalarna ringde SVT sönder och samman. Det märkliga var att SVT lät sig påverkas och stoppade serien. Undrar om dom ens hann med att sända hela avsnittet, tror faktiskt inte det? Nån som minns?
Citera
2005-11-10, 14:46
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbull72
Nja hon blev inte uppäten men vanställd... hade en mastodonthelg med den serien för väldigt längesedan då jag o en kompis ägnade freda, lörda o sönda o kolla igenom den, tror inte vi kolla på allt ändå, det gjordes ju en drös med avsnitt...

Nån som kommer ihåg: http://www.imdb.com/title/tt0098878/ en serie som utspelar sig i en liten by i canada, gick på tv 3 väl? Tror det svenska namnet va "det ljuva livet i Alaska"
Janine Turner, jag säger bara, Janine Turner!
Ja, Janine Turner! Vilken kvinna! Var väl med i Cliffhanger sen va?
Men serien, var skitbra!
Citera
2005-11-10, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
SVT sände ett avsnitt utav Pluton B nån gång i slutet på åttiotalet......o jävlar vilket liv det blev, rena Studio S hysterin. Palestinasjalarna ringde SVT sönder och samman. Det märkliga var att SVT lät sig påverkas och stoppade serien. Undrar om dom ens hann med att sända hela avsnittet, tror faktiskt inte det? Nån som minns?

ingen aning..
Ngn som kommer ihåg orginal titeln så man kan söka på IMDB?

jag vill gärna se mer av denna serie..

Sen har vi jue MacGyver.. vafan hände med honom?
och Knightrider..
Citera
2005-11-10, 15:33
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SelarioN
ingen aning..
Ngn som kommer ihåg orginal titeln så man kan söka på IMDB?

jag vill gärna se mer av denna serie..

Sen har vi jue MacGyver.. vafan hände med honom?
och Knightrider..

http://rdanderson.com/

Jag trodde att Richard Dean Anderson som spelade McGyver dog för några år sedan, men nu är jag inte säker längre. Mer info på länken ovan
Citera
2005-11-10, 15:45
Medlem
Gothenburgers avatar
Professor Drövels hemlighet? :-) "i dom djupa skogarna utanför Oslo......"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in