2005-11-09, 00:13
Medlem
SC sXes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Varuhuset borde repriseras någon gång. Riktigt bra. Även Goda Grannar förtjänar en andra chans

Goda Grannar gick väl på söndagkvällar om jag inte missminner mig? Så fick man ju stifta bekantskap med Peter Dalle som svinig hyresvärd. Var detta före Lorry? Grym avatar förresten...

Degrassi High som nämnts var ju också riktigt bra, känns som att kanadensarna spottade ur sig en drös med ungdomsserier ett tag och dem flesta höll hög kvalitet.

"Northwood" har man ju också på minnet. Kommer inte ihåg så mycket av handlingen, men jag har för mig att det var nån hockeyspelare som tog självmord i början på serien och sen skulle dem ta reda på varför.
http://www.imdb.com/title/tt0101157/

"Danger Bay" var ju nån barnserie om en ensamstående veterinär i Vancouver som löste mysterier med sina två barn. Dottern hade man ju en rejäl crush på
http://www.imdb.com/title/tt0086692/
Citera
2005-11-09, 09:24
Medlem
erikbes avatar
Peter Dalle hette Pierre i Goda Grannar har jag för mig. Sen var ju Helena Brodin, Per Eggers, Meg W och Jan-Olov Strandberg med också. Mysig serie
Citera
2005-11-09, 10:39
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
Haha vilka dåliga program som visats...
Minns någon en brittisk serie om ett gäng änkor till bank(?)rånare som tar över verksamheten och rånar på?
Tror den tom. hette Änkorna på svenska.
Första avsnittet innehöll en explosion av en ford-buss, som var rätt våldsam med den tidens mått mätt...

Japp minns den. Den var duktig bra faktiskt. Den är i 2 delar. Jag tror den första heter Fruarna eller liknande. Änkorna är del 2 har jag för mig.

"Return to Eden" minns ni den?? haha
Citera
2005-11-09, 10:42
Medlem
Gothenburgers avatar
Fans det inte nått som hette "Den förskräckliga apan" Nån halvalkoliserad flygare med pontonflygplan och en enögd byracka?
Citera
2005-11-09, 10:56
Bannlyst
Ingen som kommer igåg kär och galen med Lotta Engberg???

fy fan, det va många fredag kvällar mamma "mutade" mig att kolla på det. Farsan jobbade som vakt då och syrran hade förmodligen redan lagt sig så det va bara jag som va vaken och då hade hon köpt en stor jävla skål med godis som hon plockade fram till Kär och galen så de va bara att kolla och käka en massa godis
Citera
2005-11-09, 16:19
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 040ACAB
Ingen som kommer igåg kär och galen med Lotta Engberg???

fy fan, det va många fredag kvällar mamma "mutade" mig att kolla på det. Farsan jobbade som vakt då och syrran hade förmodligen redan lagt sig så det va bara jag som va vaken och då hade hon köpt en stor jävla skål med godis som hon plockade fram till Kär och galen så de va bara att kolla och käka en massa godis

Minns att de spelade minigolf på slutet för att vinna högvinsten

Annars var ju Tur i kärlek, Casanova och Vem tar vem riktiga fullträffar
Var det i Tur i kärleks som man fick styra nån pil med en joystick för att träffa rätt hjärta och vinna priser? upp, upp, upp, ner, ner, höger, skjut!!!
Citera
2005-11-09, 16:44
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Fans det inte nått som hette "Den förskräckliga apan" Nån halvalkoliserad flygare med pontonflygplan och en enögd byracka?

Är det inte den halvtaskiga äventyrsserier "Guldapans hemlighet" du tänker på.

Två andra höjdare var ju Staffan och Bengts "Skrivklådan" och "Lilla Blå"
Citera
2005-11-09, 17:16
Bannlyst
Citat:
Minns att de spelade minigolf på slutet för att vinna högvinsten

Annars var ju Tur i kärlek, Casanova och Vem tar vem riktiga fullträffar
Var det i Tur i kärleks som man fick styra nån pil med en joystick för att träffa rätt hjärta och vinna priser? upp, upp, upp, ner, ner, höger, skjut!!!

hahaha ja fy fan vilka mardröms minne jag har till dom, vinanre fick väl ett bröllop å nån fick bäl nån resa, ja gud vet vad.
Hade hällre satt en 9 mm i skallen och blåst av mig skallen än att titta 30 minuter på något av dom jävla ångesprogramen
Citera
2005-11-09, 20:32
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Japp minns den. Den var duktig bra faktiskt. Den är i 2 delar. Jag tror den första heter Fruarna eller liknande. Änkorna är del 2 har jag för mig.

"Return to Eden" minns ni den?? haha
Ja, så var det...
Eden, var det där nån blev uppäten av en krokodil? Har nåt svagt minna av nån sån scen...
Citera
2005-11-09, 22:30
Medlem
redbull72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carebear
Ja, så var det...
Eden, var det där nån blev uppäten av en krokodil? Har nåt svagt minna av nån sån scen...

Nja hon blev inte uppäten men vanställd... hade en mastodonthelg med den serien för väldigt längesedan då jag o en kompis ägnade freda, lörda o sönda o kolla igenom den, tror inte vi kolla på allt ändå, det gjordes ju en drös med avsnitt...

Nån som kommer ihåg: http://www.imdb.com/title/tt0098878/ en serie som utspelar sig i en liten by i canada, gick på tv 3 väl? Tror det svenska namnet va "det ljuva livet i Alaska"
Janine Turner, jag säger bara, Janine Turner!
Citera
2005-11-09, 23:40
Awaiting Email Confirmation
Kanaljes avatar
Citat:
Varuhuset borde repriseras någon gång. Riktigt bra. Även Goda Grannar förtjänar en andra chans
Man vill ju kolla in Margaretas gigantiska glasögon

Tyckte aldrig det hände något i Goda Grannar, dom spelade på hästar och käkade äggmackor. En "Feel good"-serie(Även om Pierre kunde vara lite elak ibland och gubben i tobaksaffären blev spelberoende).
Citera
2005-11-10, 00:04
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Är det inte den halvtaskiga äventyrsserier "Guldapans hemlighet" du tänker på.

Två andra höjdare var ju Staffan och Bengts "Skrivklådan" och "Lilla Blå"

Jopp, så hette den :-) hahaha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in