2005-10-24, 19:59
Awaiting Email Confirmation
Kanaljes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe

Kryzz, helt underbar underhållning. Vill se en nyinspelning. Hittade nåt avsnitt på nätet, men bara på betamax, så det blev ingen affär
"Dolly Patton. Pansargenerales dotter"
Citera
2005-10-24, 20:43
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceres
Jobbigaste och sämsta programmet som jag VILL glömma är Det kommer mera med Martin Timell + nån till. Den jingeln sitter ju som berg i minnet och poppar upp när man minst anar det.

Först var det Arne Hägerfors och Timell som hade det sen när Timell bytte till TV4 så blev det Hägerfors och Anders Lundin... tror det var så... var så liten när det hände

Annars hade ju Anders "Melodikrysset" Eldeman nåt fråge program för en del år sen... nån himla katt som var inblandad på nått sätt...
Citera
2005-10-24, 20:49
Awaiting Email Confirmation
Kanaljes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Först var det Arne Hägerfors och Timell som hade det sen när Timell bytte till TV4 så blev det Hägerfors och Anders Lundin... tror det var så... var så liten när det hände

Annars hade ju Anders "Melodikrysset" Eldeman nåt fråge program för en del år sen... nån himla katt som var inblandad på nått sätt...
Var det inte:
Hegerfors:Timell
Hegerfors:Skifs
Hegerfors:Melander(Eller vad det skitprogramet med den där hunden?)
Citera
2005-10-24, 21:47
Medlem
redbull72s avatar
va de inte ankan o hegerfors?
Citera
2005-10-24, 22:00
Medlem
Parkers avatar
Jag saknar Femettan! Staffan Ling var lysande.

Saknar även Lekande Lätt med Kjell Lönnå. Lagom "mitt i veckan"-underhållning.
Citera
2005-10-24, 22:08
Medlem
Kyparens avatar
Här följer ett axplock av bortglömda succeprogram, OBS! inte bara svenskproducerat!

Visst nappar det!
Gäster men gester!
Blåsningen!
John Blund!
Snobbar som jobbar(tår i ögat).
Lördagsmorgon!
Varuhuset!

Listan skulle kunna bli hur lång som hellst, tänk bara Bullen, Smash och Xerkzez!

OK mest serier, får kasta in "Lagt kort ligger".
Citera
2005-10-24, 22:23
Medlem
gsfans avatar
Jag vill ha tillbaks Supersvararna med Lars-Gunnar Björklund.
Det var ett bra frågesportsprogram.
Citera
2005-10-25, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanalje
Var det inte:
Hegerfors:Timell
Hegerfors:Skifs
Hegerfors:Melander(Eller vad det skitprogramet med den där hunden?)
Wikipedia har svaret: "Till en början var Martin Timell och Arne Hegerfors programledare. Martin ersattes senare av Anders Lundin."
http://sv.wikipedia.org/wiki/Det_kommer_mera

Hegerfors var också programledare för Kryzz, där Melander och Skifs var bisittare. (återigen Wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Kryzz)
Citera
2005-10-25, 01:37
Medlem
Stålfarfars avatar
Glöm för allt i världen inte heller Tänk till Tusen med den karismatiske programledaren vars namn jag glömt. Man skulle lösa matematiska tankenötter på tid.

Eller Sigma, vetenskapsprogrammet med Sven Winberg. Parodierades i Helt Apropå där det hette Smegma med Mens Winberg...
Citera
2005-10-25, 03:14
Medlem
johnlennons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsfan
Jag vill ha tillbaks Supersvararna med Lars-Gunnar Björklund.
Det var ett bra frågesportsprogram.

Jag kommer ihåg ett avsnitt, en klassiker. Lars-Gunnar frågar "Vilken skidsport är den enda där man inte använder stavar?"
Deltagaren svarar "jag kan inte så mycket om skidsport, men jag chansar på slalom!"
Citera
2005-10-25, 09:10
Medlem
erikbes avatar
Grymma priser i Supersvararna, högvinsten var väl typ en kanothelg i fjällen eller nåt

Anders Eldemans program hette "Det vette katten"

Såg ett klipp från Tänk till tusen på ztvs "samantha" för något år sedan. Självklart bandade jag
Citera
2005-10-25, 10:00
Medlem
Andrew Martins avatar
Ungdomsfrågesporten "IQ" där de hade en sorts koreografi med händerna till vinjetten. Hela publiken satt i neonkläder och gjorde dessa rörelser medans en galen programledare rusade in och var helt vild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in