2005-11-30, 22:16
Medlem
carebears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Detektiv Allan Redo... Den senare sög väl egentligen med tanke på vad för nåt han utredde. Typ vatten som kokat bort i en kastrull och liknande... Minns någon honom?

Citat:
Ursprungligen postat av carebear
Något jag bara har svaga minnen av är ett program som hette (?) Kommisarie xxxxx och assistent stricka. Handlade om en snubbe med en hund som löste "brott", typ is som smält, vatten som kokat bort mm.
Nån som minns detta?

Postade detta i läskigaste barnprogramstråden, men mindes bara hunden han hade med sig, tack!
Citera
2005-11-30, 22:33
Medlem
erikbes avatar
Hunden hette just "Hund" o jag tror att Allan löste mysterier i teckade miljöer . Var det inte Ted Åström som spelade Allan? Har jagat serien länge. Annica De Ruvo låg bakom den hur som helst
Citera
2005-11-30, 23:27
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Hunden hette just "Hund" o jag tror att Allan löste mysterier i teckade miljöer . Var det inte Ted Åström som spelade Allan? Har jagat serien länge. Annica De Ruvo låg bakom den hur som helst

Nä inte Ted. Nån annan kille. Längre, smalare med ganska lång (stor) näsa. Jycken brukade han referera till som "min käre vän och kollega, Hund" om jag inte minns fel.

OT: Hittade ditt nostalgiforum. Skall nog regga mig så jag kan snacka Big Jim...
Citera
2005-12-02, 01:20
Medlem
Kuggarns avatar
Den andra sugiga teckande serien på Gomorron Sverige med Per Ragnar (alltså inte Hacke som var kanon bland alla tjeckiska dockfilmer): Mordillio...
Citera
2005-12-02, 07:18
Medlem
erikbes avatar
Senare i Gomorron Sverige fick man ju även njuta av "Harry & Larry", två figurer med stora framtänder. Den ene spelad av Tomas Von Brömssen.

Tror att det var nåt om att deras skog skulle huggas ner till förmån för nån motorväg. Den vanligaste intrigen under 80-talet f.ö
Citera
2005-12-02, 10:45
Medlem
carebears avatar
Har vaga minnen av nån Calimero, nåt litet djur med skal på huvet... Vet nån?
Citera
2005-12-02, 11:05
Medlem
Kuggarns avatar
Citat:

Jarå... Han var en svart kyckling med ett halv äggskal på knoppen. Fast jag är inte hundra på om han figurerat i nån TV-serie. Tror det var mest serietidningar...
Citera
2005-12-02, 17:39
Medlem
redbull72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Sveriges magasin med Gunnar Arvidsson. Drutten och Jena hade hand om barnsektionen. Arvidsson var senare programledare för Café Sundsvall

Ja just så var det! Har faktist träffat drutten! Hade han som guide på sveriges television när vi var där på skolresa! Såg även Totte wallin komma gåendes medden där uppstoppade papegojan han hade med sig när han spelade upp musikvideos i tv... va hette det programmet nu igen?? såg även björnes magasin! Alltså själva magasinet... och studion till ett frågesportprogram som arne weise hade, nån som kommer ihåg? och skylten som det stod "Varuhuset" på! det var en stor dag i mitt liv!
Citera
2005-12-03, 08:12
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbull72
Ja just så var det! Har faktist träffat drutten! Hade han som guide på sveriges television när vi var där på skolresa! Såg även Totte wallin komma gåendes medden där uppstoppade papegojan han hade med sig när han spelade upp musikvideos i tv... va hette det programmet nu igen?? såg även björnes magasin! Alltså själva magasinet... och studion till ett frågesportprogram som arne weise hade, nån som kommer ihåg? och skylten som det stod "Varuhuset" på! det var en stor dag i mitt liv!

Tottes program hette väl "Videograttis" har jag för mig. Vad gör Totte idag tro?
Citera
2005-12-03, 17:49
Medlem
redbull72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Tottes program hette väl "Videograttis" har jag för mig. Vad gör Totte idag tro?

Det vart tyst om han ett tag efter "tegelstens-incidenten" Men nu brukar han va med i ett radioprogram i P4:a, telespånarna, går sönddagar 09.03-10.30.
Citera
2005-12-03, 18:33
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbull72
Det vart tyst om han ett tag efter "tegelstens-incidenten" Men nu brukar han va med i ett radioprogram i P4:a, telespånarna, går sönddagar 09.03-10.30.

Vad då för "tegelstens-incident" ????

Berätta!
Citera
2005-12-03, 18:55
Medlem
Citat:

Tror detta var i nåt julmorgonsprogram, italiensk serie? Svart kyckling med skal på huvet. Kom som serietidning sedemera....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in