2011-03-10, 18:18
Medlem
Det sjuka är att en kväll när jag satt uppe och kollade Guardsman bob och slogs av tanken när han hade en loss-streak på 5 games att jag skulle kolla vilka han fick spela mot och hur matchmaking systemet fungerade. Vilka systemet valde att Bob skulle få möta eller spela med.

Det roliga var att i hans 6e game som han påbörjade (Han hade alltså förlorat alla sina 5 innan) fick han spela mot bland annat en Tristana som hade vunnit sina 7 senaste (Med tristana), och 2 till i motståndarlaget som låg på winning-streaks samt hade spelat riktigt bra i sina 4 senaste matcher (Statistiskt sett och sett till dmg-done och CS)

I hans egna lag däremot var det en alistar som inte spelat alistar på hela sin matchhistory och 2 andra som jag kollade upp som själva låg på loosing streaks, Guardsman bob som själv hade flertalet förlorade matcher i bagaget fick själv spela med folk som hade förlorat mycket på sistone och spela MOT spelare som hade vunnit mycket på sistone.

Har kollat andra solomid streams som också stödjer att systemet är knäckt.
2011-03-10, 18:25
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
måste hålla med dig, det är klart att om man kommer upp i ELO så är väl risken mycket mindre att man hamnar med/mot sådana. Men händer väldigt ofta när jag kör solo que att man kommer i samma lag med folk som verkar spela för att förstöra för andra, blir verkligen så tråkigt att spela då och känns bara som man slösar bort sin tid, så man får nog hålla sig till att spela full premade..
Fattar inte hur ni lyckas komma så många gånger med så kallade "idioter". När jag spelar så brukar det kanske hända någon enstaka gång per 20 spelade matcher( i normal då). I ranked har det varit dålig kommunikation i laget(med andra ord hela laget har inte spelat rätt under teamfights, missat säga ss osv.) som har gjort att man har förlorat och inte mycket att man har råkat ut för personer som leavar eller feedar, och då ligger man ändå på 1094 i elo.
2011-03-10, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
Fattar inte hur ni lyckas komma så många gånger med så kallade "idioter". När jag spelar så brukar det kanske hända någon enstaka gång per 20 spelade matcher( i normal då). I ranked har det varit dålig kommunikation i laget(med andra ord hela laget har inte spelat rätt under teamfights, missat säga ss osv.) som har gjort att man har förlorat och inte mycket att man har råkat ut för personer som leavar eller feedar, och då ligger man ändå på 1094 i elo.

Okej, alla är ju såklart inte idioter, dom flesta är ju bara allmänt dåliga, självklart är det inga problem om man är dålig till en viss gräns. Det går ju inte att göra så mycket åt mer än att försöka hjälpa dom och föklara för dom, och man kan ju inte ta för givet att alla ska vara bra.

Men sen vissa games händer det att man kommer med dom som medvetet springer ut och ger bort 10 kills, ligger på 0/10/0 och spammar "trololol" i all chatten, sen ibland får man tex en kassadin i sitt lag som köper phantom dancers och säger att det är nya item builden.

Dessa två faktorer leder väl till att man vinner ungefär 50% av sina games om man räknar in att man även ibland förlorar för att andra laget är bättre

Det värsta är att det känns som om att allt det dåliga händer på samma gång, tex 5-6 games irad som man bara hamnar med sånna sen efter det så får man skit bra spelare med sig typ 5 games
Senast redigerad av HeltVild 2011-03-10 kl. 19:06.
2011-03-10, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV

Det handlar mycket om vilken ranked rating man ligger på såklart - och jag skyltar inte direkt med att jag ligger under 1000.

Förklaringen till varför jag ligger så dåligt till är inte för att jag har leavat / feedat / lackat utan för att jag har spelat spelet direkt efter dom släppte slutversionen efter beta. D.v.s , när ranked slog igenom - Då började jag på 1200. (Efter lite hotfixes, innan låg man på 1500 i början) - Sedan, låg jag 50 , 50 win loss hela tiden.

Efter en konstig patch fick man rating loss på bara att man lämnade direkt efter man kunde se vilka man kom med, jag hade nämligen skrivit upp vilka namn jag upplevde som idioter.

Så, när jag som ni nu kallar det "queue dodgade" , förlorade jag rating kontinuerligt och sitter fast i spärren.

Ni som sitter och klagar på att jag inte kan spela kan greppa hårfästet och slänga sig själv ut genom fönstret.

Jag blir jävligt irriterad på när folk som hoppat in i LoL under julafton pga deras familjer/släkt lever i misär så att man inte kan göra annat än att fiska spel borde läsa på innan man skapar teorier.

Teorier baserar man på fakta, inte tvärtom.

Så, hoppas ni nu fattar varför jag ligger på 1000 - rating .

I dagsläget klättrar jag upp som en jävla bergsklättrare uppför K2 , det är fanimej inte lätt med folk som sjunkit till min nivå av BEGRIPLIGA skäl
2011-03-10, 19:22
Medlem
jo0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
Okej hade nyss en intressant upplevelse.

För er som vill gå till US istället för EU , glöm tanken.

Sånt jävla lagg så det är inte sant - men vad förväntar man sig?

Om man bor i Sverige och spelar på amerikanska servrar , såklart det är ping upp i skyn.

Spelade mitt första game på US. Förväntade mig en lugnare stämning och mindre noobs, men nej nej, dom börjar direkt efter att man anslutit sig in i servern med: FRUITS WARS; YEYEYEYYE IAM A FAT AMERICAN

Man blir så jävla less på människor ibland asså - skitras - djur rockar ^^

och this.

Jaja, ni som är på EU, var nöjda med det för jag avinstallerar US dirr.

Du valde fel dag att spela på US servern. Varit något fel på servrarna idag så det har varit någon konstig delay som inte har med pingen att göra.
2011-03-10, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askaninja
AP Yi är inte så dålig som folk påstår. Jag spelar honom regelbundet och har en Win ratio på ca 80%. Har mer eller mindre aldrig sett någon annan spela honom på rätt sätt dock.

Generellt kan man säga att AD forstfarande är mycket bättre, men AP Yi är inte kass.
Ap yi kan göra insane dmg early game o med hans meditate kan han heala upp sig o tanka turrets. Han gör dock sämre o sämre dmg ju länge spelet håller på. Han har en cooldown på sin q och han gör ingen dmg med ngn annan attack. Drf blir han ganska useless mid-late game.
2011-03-10, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Advalorem
Ni som sitter och klagar på att jag inte kan spela kan greppa hårfästet och slänga sig själv ut genom fönstret.
Två frågor: 1. Hur många wards köper du i snitt per game? 2. Varför har du mer förluster än vinster i Normal?
2011-03-10, 19:58
Medlem
Guesswhoiams avatar
Faktiskt ett jävligt härligt spel när det är 'seriöst' dock så är det synd att så många som lirar (Om du söker solo) väldigt oseriöst, t.ex lallar runt och gör typ inget, feedar motståndet tills man inte kan vinna längre. Skulle vara skoj om det finns folk på Flashback som skulle vilja lira lite
2011-03-10, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sylian
Två frågor: 1. Hur många wards köper du i snitt per game? 2. Varför har du mer förluster än vinster i Normal?

1. Köper wards hela tiden. Håller blue buff / dragon / red , Kontinuerligt checkade - Wards placerar jag vid områden som mid right, mid left - Brukar oftast bara warda min egen lane , men jag bekostar wards för ofta. Dock gör inte mina team mates detta.
När jag spelar som tank brukar jag inte bekosta mycket wards alls , då jag satsar mycket på items som gagnar laget i sig genom att jag håller mig vid liv.

2. Är det relevant? I normal games experimenterar jag med builds (bara det jag känner mig säker på, gör aldrig någonting som skulle sabba matchen. Ibland går det fel, men det är inte på grund av mig som jag har mer förluster än vinster i normal games. För övrigt spelar jag Normal games mest för skoj skull. Inget jag sitter och biter sönder tungan för om man säger så.
Hade kunnat anstränga mig för att bära laget i normal men det känns inte alltid roligt att köra League of Legends så jävla strikt. Typ att alla ska gå tillsammans och ganka blue buff och sånt hör inte till min spelstil. I arranged ranked, jovisst, där kan jag spela med på noterna men det är inte något jag gillar. Spelet skall spelas som det är meningen att man ska spela det. Det är ju trots allt inget sandbox spel
2011-03-10, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jo0n
Du valde fel dag att spela på US servern. Varit något fel på servrarna idag så det har varit någon konstig delay som inte har med pingen att göra.

Ah ok, får väl ge det 1 chans till men folket där verkade inte vara roliga , dock vem är jag att dömma på första spelet, pft
2011-03-10, 20:14
Medlem
körde ett solo game nyss, corki i vårat lag hade red baron skinnet så man tänkte ju "najs, någon som säkert är duktig" efter 4 minuter har han 0/2/0, dött två gånger på mid mot caitlyn. Efter det så börjar han springa runt och dö av varenda jungle creep han kan hitta, när han tillslut ligger på 0/12/0 så börjar han köpa items, han skaffar då 2 phantom dancer och boots of mobility, vi höll ut 4v5 i 50 minuter.

Lite därför man förlorar games ibland
2011-03-10, 20:21
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
körde ett solo game nyss, corki i vårat lag hade red baron skinnet så man tänkte ju "najs, någon som säkert är duktig" efter 4 minuter har han 0/2/0, dött två gånger på mid mot caitlyn. Efter det så börjar han springa runt och dö av varenda jungle creep han kan hitta, när han tillslut ligger på 0/12/0 så börjar han köpa items, han skaffar då 2 phantom dancer och boots of mobility, vi höll ut 4v5 i 50 minuter.

Lite därför man förlorar games ibland
Med vilken champ spelade du med? När någon i mitt lag inte kan klara av att spela mid då han får dåliga resultat så byter jag med personen. Fick göra det idag och körde Jarvan mid, vilket funkade bra även ifall samma person som spelade mid feedade i de andra lansen så vann jag mina 1on1 matcher i mid och kunde bära laget till en vinst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in