2011-02-26, 12:53
Medlem
Deedles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ILoveApplepie
Vilken champ? Vid level 10 brukar jag inte bry mig om folk tar jungle (small creeps), tar ändå för lång tid att rensa hela jungle då, bättre att vara med i teamfigths, warda dragon, pusha tillbaks lane eller ganka efter så långt in i gamet. Är man i jungle för länge förlorar man det överlägget man har emot side lansen också (lvl, gold).

Efter level 6 (på de flesta champs) brukar jag sluta prioritera jungle och gör den bara om jag inte vet vad jag annars ska hitta på för elakheter mot fiende laget. Före det avbryter jag nästan bara för att ganka.
Shaco, jo du har rätt med det du säger, jag brukar dra och ganka vid level 4-5 och kamma in 1-2 kills, men sen drar jag ut i jungeln igen, kan glida över till nån lane om någon behöver recalla. Men annars är det jävligt bra att vara i skogen då ingen kan veta vart man är om dom inte har massivt med wards.
2011-02-26, 15:59
Medlem
ReMiiXs avatar
Tjena!

Undrar bara om det kommer nya free champions varje vecka? Isf champion man köper dom går väl inte bort?

mvh
2011-02-26, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Cash
Vad var det för patch man laddade hem nu på morgonen? Det står inga patchnotes på hemsidan, någon som vet?
Verkar bara vara till eu iaf för us har inte patchats verkar det som

Citat:
Ursprungligen postat av ReMiiX
Tjena!

Undrar bara om det kommer nya free champions varje vecka? Isf champion man köper dom går väl inte bort?

mvh
Precis, varje tisdag. Och köpta champions kan du alltid spela.
2011-02-26, 16:05
Medlem
dMobergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReMiiX
Tjena!

mvh
Precis, varje vecka byts vilka 10 som är gratis. De du köper har du tillgängliga för alltid.
2011-02-26, 16:24
Medlem
Tekoppars avatar
Blir man straffad om man lämnar när champion selection har fastnat? Har suttit där i 10 minuter nu.
2011-02-26, 16:28
Medlem
Man får 5 minuter bara men inget "leave" om man drar innan alla har låst in på normal dock inte ranked.

Gör det hela tiden och har inte fått nått än i alla fall

Vad fan tänker folk med som bannar renekton på ranked?
2011-02-26, 16:30
Medlem
Tekoppars avatar
Menade efter alla har låst in och klockan tickar ner och spelet ska starta, händer ju ganska ofta att skiten fryser och undrar om man då får den där tidsstraffen? Känns ju ganska konstigt om man blir straffad för att deras servar felar.
2011-02-26, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Shaco, jo du har rätt med det du säger, jag brukar dra och ganka vid level 4-5 och kamma in 1-2 kills, men sen drar jag ut i jungeln igen, kan glida över till nån lane om någon behöver recalla. Men annars är det jävligt bra att vara i skogen då ingen kan veta vart man är om dom inte har massivt med wards.

Spelar ju inte shaco ofta men enligt mig behöver han ett bra team för att lyckas bra samt så blir han sämre ju längre gamet går (pga teamfigths där han inte kan göra så mycket utan att mer är en cleanup champ efteråt), tipset jag ger dig är ju att försöka ganka mer efter dubbel kill och få ner tornen så ditt team blir starkare och har chans när teamfigthsen börjar. Teamen blir ofta lite bättre om de får mycket extra guld att jobba med.
2011-02-26, 17:17
Medlem
ReMiiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Verkar bara vara till eu iaf för us har inte patchats verkar det som

Precis, varje tisdag. Och köpta champions kan du alltid spela.

Citat:
Ursprungligen postat av dMoberg
Precis, varje vecka byts vilka 10 som är gratis. De du köper har du tillgängliga för alltid.

Tack så mycket!
2011-02-26, 17:48
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Man får 5 minuter bara men inget "leave" om man drar innan alla har låst in på normal dock inte ranked.

Gör det hela tiden och har inte fått nått än i alla fall

Vad fan tänker folk med som bannar renekton på ranked?
haha det är värre när de väljer att banna le blanc....
2011-02-26, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deedle
Gick från 3-0 till 3-2 till 5-2 till 5-4

:<

Går inte att jungla, folk är idioter och rensar hela jungeln redan på level 10.

Vad i helvete gör du i jungeln vid lvl 10?

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
Kan man inte lägga in en mod eller liknande som håller koll på när alla viktiga creeps spawnar igen? Eller det funkar inte eftersom spelet är server-baserat eller något liknande?

Man lär sig det rätt lätt faktiskt. Kika på minimap ofta annars, du ser när de dyker upp. Vill du veta exakt kan du kika här:

http://www.solomid.net/forums/index.php?/topic/6046-jungle-creep-information/?
2011-02-26, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LXXV
haha det är värre när de väljer att banna le blanc....

Fast det kan man ju förstå, le blanc kan bli rätt OP. Men renekton? Sen när anses han vara en champion som är övermäktig eller ställer till problem för laget?

Shaco, Zilean, Rammus... tycker det finns många klockrena champs att banna men renekton tog fan priset. Ungefär som att banna Soraka, whats the point?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in