2011-02-18, 12:36
Medlem
Finns väl inget utbrett hat mot judar i Skandinavien? Skulle nog säga att den enda större grupp där judehat är någorlunda utbrett är hitflyttade araber - och de kan väl ändå knappast räknas som särskilt representativa. Annars skulle jag nog vilja säga att det är lika vanligt med positiva fördomar om judar som negativa - drivna, arbetsamma, intellektuella etc...

Problemet är väl mest att man i Sverige har en förmåga att blanda ihop judar i största allmänhet med dårarna i Israel.
Citera
2011-02-18, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorm Den Gamle
Problemet är väl mest att man i Sverige har en förmåga att blanda ihop judar i största allmänhet med dårarna i Israel.

Problemet är nog snarare att man tror att judarna i Sverige är annorlunda än de i Israel. Bara för att de inte öppet kan bete sig som idioter i minoritetsställning, så betyder inte det att de skiljer sig. Första halvan av 1900-talet betedde de sig öppet illa, det fick de också bittert ångra...
Citera
2011-02-18, 14:05
Medlem
Jospans avatar
Tvivlar det är så många som hatar judar. Mycket kommer från tvserier där dom skämtar om judar och folk börjar att skämta fritt om dom. South Park är ett bra exempel.

Men å andra sidan finns det många som hatar Israel och därav hatar många judar.
Citera
2011-02-18, 15:20
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beardz
De är parasiter. De försöker döda den vita rasen.
Såna som du ser väl på judar som Eric Cartman gör.

http://www.youtube.com/watch?v=l-Q9iMNzYAE
Citera
2011-02-18, 16:44
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pb91
En annan sak jag märker här hur vissa här antar att vissa är judar pga efternamn eller utseende, utifrån "grundprencipen" att alla i media är judar. finns vissa klara brister i det eftersom alla med öst europeisk efternamn antas vara judar. Visst några kanske är det (vad det nu ska ha för betydelse).

Man kan inte som vuxen och mogen individ hata någon för dess efternamn eller utseende i sig, utan hatfaktorn är i högsta grad en sammansatt produkt av egenskaper, beteenden, handlingar och inte minst generaliseringar av ett kollektivt hatobjekt.
Det är alltså inte feministens eller HBT-personens ytliga faktorer som leder till hat i Sverige, utan deras sammanlagda syntes av judiskt matriarkala beteenden och attityder.
Citera
2011-02-18, 23:20
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Såna som du ser väl på judar som Eric Cartman gör.

http://www.youtube.com/watch?v=l-Q9iMNzYAE
Cartman är en bra förebild. Tyvärr är South Pauk skapad av halvjuden Matt Stone även om Trey Parker har skrivit dom flesta avsnitten.
Citera
2011-02-19, 11:07
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Cartman är en bra förebild. Tyvärr är South Pauk skapad av halvjuden Matt Stone även om Trey Parker har skrivit dom flesta avsnitten.
Haha, nej. En av de sämsta förebilderna man kan ha faktiskt då han bland annat nästan totalt saknar medlidande med andra. Men det gör väl ni också förstår jag.
Citera
2011-02-19, 11:33
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Haha, nej. En av de sämsta förebilderna man kan ha faktiskt då han bland annat nästan totalt saknar medlidande med andra. Men det gör väl ni också förstår jag.
Du förstår inte ironi ser jag . Det är därför jag älskar honom också .
Citera
2011-02-19, 11:49
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Du förstår inte ironi ser jag . Det är därför jag älskar honom också .
Att urskilja ironi är lite svårt att göra på Flashback.
Citera
2011-02-19, 18:21
Medlem
jagharsvarens avatar
Citat:
alla dom tre religonerna är lika skadliga. Kristna är väldigt lika Judar. dom är lika giriga och lögnaktiga.
ja, jag sa ju det?
Citera
2011-02-19, 18:26
Medlem
Molkes avatar
Finns inga som är så luriga som judar, lita aldrig på en jude.
Citera
2011-02-20, 00:00
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Jag har en hatkärlek till Simpsons. Det är ganska roligt ibland eller var, sen är dom avsnitten som jag har tyckt varit roliga varit skrivna av ickejudar. Det är självklart problematiskt och sen tyckte jag att bilden var rolig. Dessutom ska han ju föreställa Buddah på bilden och han är absolut inte judisk. Dom judiska inslagen i Simpsons som ska hjärntvätta folk gillar jag inte alls, dessutom ser jag inte så mycket på Simpsons längre.

Wow. Jag tror att jag har rätt. Quod erat demonstrandum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in