2011-02-17, 21:40
Medlem
Är det bara jag som tycket att väldigt många med antisemitiska och allmänt rasistiska åsikter på detta forum anför väldigt förvirrande fakta. Känns mera som att det är dom som ljuger om siffror och vill ta över världen och förinta alla andra "raser"(även om jag själv anser att människan är en ras) än att det är judarna som vill det.

Varför en del hatar Judar? Förmodligen har ens eget liv kanske inte gått på räls. Annars kan det bero på att det behövs en syndabock i samhället eftersom många är för stolta för att inse att man själv kan vara en del utav problemet.
Citera
2011-02-17, 21:56
Medlem
jagharsvarens avatar
det är bara hycklare som hatar muslimer, men inte judar. varifrån tror ni muslimerna har utvecklat sina galna ideer? även kristendomen är jävligt skadlig.
Citera
2011-02-18, 00:22
Medlem
De som tror på den judiska (såkallade) "rasen" skulle konspirera mot den vita och rena nord europeiska "rasen" är allmänt förvirrade, lågutbildade eller bara troll på fb. Dessutom är det väldigt dålig källkritik då man länkar en länk från en valfri judefientlig hemsida/youtube klipp som påstår sig bevisa deras sak.

Efter att ha skummat igenom detta forum så vet man inte om det bara är en stor komedi eller en tragedi. Efter att läst citat som " Judarna hetsade fram ww2 och förintelsen för att försvaga den germanska rasen" som naturligtvis är tagna ur luften.

Om man tittar till historien så är nog den "germanska rasen" den mest förfärligaste människan på jorden. Om vi ser vad vi har gjort under historien. Massmord, ett antal världsomspännande konflikter som kulminerar med ww2, etniska rensningar, slav handel, apartheid. Detta är bara toppen av is berget som vi som tillhör den "ariska" rasen har gjort oss skyldiga till. Betydligt mer än vad Judarna har lyckats med.

Jag lär nu få mothugg om att det var judarna som låg bakom krigen och slav handeln och att massmorden på andra folkgrupper var nödvändigt för att främja den "ariska" rasens överlevnad och apartheid gjorde skyddade våra rena gener att blandas upp med sånna där negrer och Judar.
Citera
2011-02-18, 00:33
Medlem
Det vanliga mönstret alltså, att kollektivt skuldbelägga och negativt generalisera om germaner/vita/européer går utmärkt, men judarna får man inte röra, för då är man en foliehatt.
Citera
2011-02-18, 01:44
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pb91
Jag lär nu få mothugg om att det var judarna som låg bakom krigen och slav handeln och att massmorden på andra folkgrupper var nödvändigt för att främja den "ariska" rasens överlevnad och apartheid gjorde skyddade våra rena gener att blandas upp med sånna där negrer och Judar.

Visst finns det konpirationsteoretiker bland landets öppet antisemitiska debattörer, men vi måste ju kunna vår svenska historia och känna till att antisemitism är normen över tid. När man räknar på antalet år vi varit antisemiter resp pro-semiter, så rör sig den sistnämnda attityden om ynka 65 år från 1945 krasst räknat.
I folkhemmets djupa vrår tänker man fortfarande germanskt eftersom man trots allt är av germansk folkstam med dess specifika språkfamilj och levnadsvanor.
Vid det här laget har gammal tystad information från 1900-talets första hälft kommit ut i dagsljuset, så vi ska inte hyckla med påståendet att den normalsvenska attityden i folkhemmet skulle vara pro-semitisk iaf.

Tidigare i tråden har vi konstaterat att de synligaste judarna i svensk media utgörs till största delen av feminister, för att därpå följas av div HBT-folk med judisk bakgrund. - Inga konstigheter - inga teorier - utan endast kylig analys av dagens tredje statsmakt.
Senast redigerad av Schnuppfen 2011-02-18 kl. 01:51.
Citera
2011-02-18, 02:35
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagharsvaren
det är bara hycklare som hatar muslimer, men inte judar. varifrån tror ni muslimerna har utvecklat sina galna ideer? även kristendomen är jävligt skadlig.
alla dom tre religonerna är lika skadliga. Kristna är väldigt lika Judar. dom är lika giriga och lögnaktiga. Den enda skillnaden är väl att dom inte är lika kåta som Judar är.
Citera
2011-02-18, 05:05
Medlem
The Beach boys avatar
Jag kom och tänka på att James L Brooks ser judiskt ut och ddessutom har han samma efternamn som Mel Brooks, jag kollade upp det på wikipedia och visst, precis som jag trodde så visade det sig att han var en kroknäsa. Simpsons verkar vara till och med ännu mer judiskt än jag trodde. Som TS ser så kontrollerar dom allt. Man kan kolla vilka som skriver för Simpsons då ser man att Joel H Cohen, Wallace Wolodarsky, David X Cohen, David M Stern, Josh WeinStein, Mike Reiss, Jay Kogen och Rob Lazebnek tror jag också är jude. Inte att förglömma dom som skrev homer the Whopper Set Rogen och Evan Goldberg.Det står inte på Wikipedia att David Goldberg är Jude, men det är så uppenbart han skrev dessutom Superbad som såklart också är fylld med Judar som Jonah Hill och den är producerad av Judd Apatow som var känd i början av sin karriär för att stjäla skämt från andra komiker (Judar gillar att stjäla). Redan i GT ser man hur mycket Judar älskar pengar, guld och diamanter till - och - med så mycket att byggde en guldkalv som dom tillbad. Det säger väl allt. Alla Judiska filmer är fyllda med massa judiska references som i tillexempel Apatows filmer där dom pratar om bar mitzva ditt och att om tjejen blir gravid så ska hon gifta sig med barnets far vilket är väldigt Judiskt synsätt. Att barn bara hör hemma i äktenskapet det står till och med i bibeln. Talmudrabbinerna talar om det i Talmud. Hela grejen med omskärelse är sjukt.
Senast redigerad av The Beach boy 2011-02-18 kl. 05:09.
Citera
2011-02-18, 08:40
Medlem
En annan sak jag märker här hur vissa här antar att vissa är judar pga efternamn eller utseende, utifrån "grundprencipen" att alla i media är judar. finns vissa klara brister i det eftersom alla med öst europeisk efternamn antas vara judar. Visst några kanske är det (vad det nu ska ha för betydelse).
Citera
2011-02-18, 09:01
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pb91
En annan sak jag märker här hur vissa här antar att vissa är judar pga efternamn eller utseende, utifrån "grundprencipen" att alla i media är judar. finns vissa klara brister i det eftersom alla med öst europeisk efternamn antas vara judar. Visst några kanske är det (vad det nu ska ha för betydelse).
du kan ju vara snäll och nämn någon som inte är jude som har ett efternamn som slutar på Stein eller heter någonting som Goldberg eller Silverman eller Chrystal i efternamn?
Citera
2011-02-18, 10:16
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Simpsons verkar vara till och med ännu mer judiskt än jag trodde. .

Då är det ju för rart att du har Homer som din avatar .

Men kanske ingen slump? Du avskyr judar, men gillar Simpsons - trots - eller kanske på grund av att du tror att det är judar som ligger bakom din favoritserie.

Man kan säga att du är en... fanbärare för ett slags perversion. Och du är inte ensam. Flera användare på fb visar upp samma symptom. Den tydligaste exemplen är förmodligen Ezzelino, Blizzardking - och nu saligen avlidne Varnagel.

Och det är ungefär vad jag menar i stort: antisemitismen är en kollektiv perversion. Därför "hatar folk judar".
Och liksom alla perversioner är den också något man är patologiskt beroende av. Något som man njuter av - men avskyr. Du måste ogilla judar, annars mår du helt enkelt inte bra.
Senast redigerad av hundensår 2011-02-18 kl. 10:19.
Citera
2011-02-18, 11:52
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
Då är det ju för rart att du har Homer som din avatar .

Men kanske ingen slump? Du avskyr judar, men gillar Simpsons - trots - eller kanske på grund av att du tror att det är judar som ligger bakom din favoritserie.

Man kan säga att du är en... fanbärare för ett slags perversion. Och du är inte ensam. Flera användare på fb visar upp samma symptom. Den tydligaste exemplen är förmodligen Ezzelino, Blizzardking - och nu saligen avlidne Varnagel.

Och det är ungefär vad jag menar i stort: antisemitismen är en kollektiv perversion. Därför "hatar folk judar".
Och liksom alla perversioner är den också något man är patologiskt beroende av. Något som man njuter av - men avskyr. Du måste ogilla judar, annars mår du helt enkelt inte bra.
Jag har en hatkärlek till Simpsons. Det är ganska roligt ibland eller var, sen är dom avsnitten som jag har tyckt varit roliga varit skrivna av ickejudar. Det är självklart problematiskt och sen tyckte jag att bilden var rolig. Dessutom ska han ju föreställa Buddah på bilden och han är absolut inte judisk. Dom judiska inslagen i Simpsons som ska hjärntvätta folk gillar jag inte alls, dessutom ser jag inte så mycket på Simpsons längre.
Citera
2011-02-18, 12:14
Medlem
Jag känner ingen med dessa efternamn, men Dessa namn ni nämner är trots allt ganska vanliga i öst- europa. Känner du någon som är jude som har dessa efternamn personligen? Eller är det bara antaganden efter wikipedia, och andra sidor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in