Jag har en kompis som är 100% judehatare. Han är svensk, någorlunda högutbildad och hatar självklart även araber. Men när det kommer till mellanösternfrågan så säger han att tyskarna borde ha gjort färdigt sitt jobb under andra världskriget? Varför ska en etniskt svensk man i Sverige med hög inkomst hata judar?
Min personilga åsikt är att jag inte har något problem med judar och att alla judar som jag har kännt och känner genom tiderna är trevliga personer. (dock kan jag alltid fatta att man stör sig på "frälsta galningar i största allmänhet när det kommer till ortodoxa, men jag ser mycket oftare män i muslimsk pyjamas än judar med skruvlockar, (vilket kanske har hänt 3 gånger totalt i Sverige)
De vill ju dessutom inte ens sprida sin religion vilket är mer än man kan säga om kristna och muslimer t ex som med terror och svärd skall tvinga på folk helgmålsringningar och böneutrop.
Hur många gånger har jag inte varit med om en försök till blåsning från en arabisk man, gällande bilköp, inga kvitton, överpriser etc.
Jag har aldrig stött på några problem i min vardag som orsakats av en jude.
Ok ni vill berätta om större judiska sammansvärjelser så lägg fram det korrekt, inte bara judar styr världen typ. Tack på förhand.