Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-07, 18:03
  #3961
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag har svårt att få ihop varför man hyr lokal av ökänd kriminell när de har gott om egna lägenheter runt hela stan och lokaler. Ska i så fall vara för tillgången till prostituerade.

Samtidigt borde väl detta med de prostituerade ha kommit fram för länge sedan. Förstår inte hur folk som juggen och eventuellt Serung har lyckas hålla tyst. Eller har de haft några favörer tack vare sina tjänster.

Trots dessa porrklubbsägares problem med fängelsestraff och landsflykt kan man undra om de ändå inte skaffat sig fördelar. Båda sysslade t.ex. med kameraövervakning. Resultatet kan mycket väl ha använts i det tysta med avsett resultat.

Markovics metod att locka över polismän i sin tjänst är en intressant detalj.
Citera
2010-11-07, 18:06
  #3962
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja och vilka umgås hon med egentligen. Finns det någon motsvarande tjejgäng likt gubbtolvan?

Är hon inte polare med ABBA-Frida?
Citera
2010-11-07, 18:07
  #3963
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
För trots allt måste väl det här ändå vara den största sexskandalen i Sverige? Eller är Geijeraffären större? Kejne/Haijby?

Där försökte ju hovet betala tystnad så att inte mannen avslöjade en homosexuell relation med kungen, något som DÅ var olagligt.

Köpa prostituerade var väl inte olagligt i Sverige under 80 och 90-talen?
Citera
2010-11-07, 18:08
  #3964
Medlem
enannanamandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag är böjd att hålla med. I några krönikor har Jokern utmålats som Det Stora Offret. Den stackars försmådda makan som bara går hemma och gråter och väntar på sin äkta man som hon vet inte kommer hem i alla fall. Jag tror att det snarare är den här skandalen som hon har bävat för. Vad Knugen har för bisysslor bryr hon sig nog inte om, bortsett från det allmänt dekadanta och syndiga i själva gärningen.

Silvia och Mary i Danmark plus fd Alexandra i Dk tror jag alla har gjort ett oerhört medvetet val. De är inte dumma, hyfsat snygga, målmedvetna och gillar uppenbarligen verkligen att jobba med den sortens uberoffentliga PR på högsta nivå som kronprinsessor/drottningar gör! Alexandra struntade i Joakim när det stod helt klart att Fredrik valde den "smala" vägen och tänkte fortsätta som tronföljare med "perfekta" Mary som följeslagare! Den kungliga maken är medlet, inte målet! Så nej det tror inte jag heller att Silvia legat sömnlös pga C-Gs eskapader

De flesta utgår från att detta "anfall" på C-G och i viss mån familjen har sitt ursprung i vänsterkretsar/republikaner, kommunister etc.... Jag är inte så säker på det jag. De flesta kommunister och vänsterfolk tror jag i det stora hela struntar i kungahuset - MEN jag vet flera "riktiga" monarkister som inte har ngra varmare känslor (stor underdrift) för C-G och hans familj längre! Det är helt enkelt verkligen upprörda för att inte säga störtförb. över Viktorias val av make, Madeleines uppförande, C-P s flickvänner och inte minst C-G s "ovärdiga" uppförande. I de ärkekonservativa kretsarna finns det mycket frustration, de vill verkligen inte ha ett "vanligt" medelklassigt kungahus - far from it!
__________________
Senast redigerad av enannanamanda 2010-11-07 kl. 18:11.
Citera
2010-11-07, 18:10
  #3965
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Läste i tidningen att det senaste som var i boken var år 2008 då det handlade om någon striptease i Prag, tror jag. Men det lät inte så upphetsande.

Upplever att allt kretsar kring 1990 talet förutom Henemark som skedde för en 10 år sedan, tror jag.

Men väntar spänt på att boken kommer upp på nätet så man kan läsa mer.

Problemet med stripklubbar i Bratislava och andra städer i forna Östeuropa är att de styrs av maffian och den internationella människohandeln.
Citera
2010-11-07, 18:13
  #3966
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag har svårt att få ihop varför man hyr lokal av ökänd kriminell när de har gott om egna lägenheter runt hela stan och lokaler. Ska i så fall vara för tillgången till prostituerade.

Samtidigt borde väl detta med de prostituerade ha kommit fram för länge sedan. Förstår inte hur folk som juggen och eventuellt Serung har lyckas hålla tyst. Eller har de haft några favörer tack vare sina tjänster.

Det kan vara problem att ha alltför stor trafik prostituerade till olika fasta lokaler. framför att sprider sig nog ryktena bland de prostituerade själva fort. Genom att ha en mer ambulerande bordellverksamhet är det antagligen lättare att mörka verksamheten.

Kanske var det helt enkelt Diskretion Hedersak som gällde. Om de började prata alltför mycket blir det inte flera jobb. Dessutom är det inte säkert att juggen och Serung, (eller vilka det nu kan ha varit), visste vilka olika höjdare de hade som slutkunder. Jag tror INTE att det lät något i stil med:
'Tjena, Noppe här! Kan du fixa en fin runda till på lördag för Punschklubbens medlemmar, med lite extra asiatiskt till mig och storbystat blont till statschefen.'
Citera
2010-11-07, 18:16
  #3967
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminmannen
Där försökte ju hovet betala tystnad så att inte mannen avslöjade en homosexuell relation med kungen, något som DÅ var olagligt.

Köpa prostituerade var väl inte olagligt i Sverige under 80 och 90-talen?

En skandals storlek behöver inte bero på om det är olagligt eller inte. Fast vore det pikant om Knugens kompisar blir åtalade för sexköp, medan Knugen däremot går fri.
Citera
2010-11-07, 18:17
  #3968
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enannanamanda
Silvia och Mary i Danmark plus fd Alexandra i Dk tror jag alla har gjort ett oerhört medvetet val. De är inte dumma, hyfsat snygga, målmedvetna och gillar uppenbarligen verkligen att jobba med den sortens uberoffentliga PR på högsta nivå som kronprinsessor/drottningar gör! Alexandra struntade i Joakim när det stod helt klart att Fredrik valde den "smala" vägen och tänkte fortsätta som tronföljare med "perfekta" Mary som följeslagare! Den kungliga maken är medlet, inte målet! Så nej det tror inte jag heller att Silvia legat sömnlös pga C-Gs eskapader

De flesta utgår från att detta "anfall" på C-G och i viss mån familjen har sitt ursprung i vänsterkretsar/republikaner, kommunister etc.... Jag är inte så säker på det jag. De flesta kommunister och vänsterfolk tror jag i det stora hela struntar i kungahuset - MEN jag vet flera "riktiga" monarkister som inte har ngra varmare känslor (stor underdrift) för C-G och hans familj längre! Det är helt enkelt verkligen upprörda för att inte säga störtförb. över Viktorias val av make, Madeleines uppförande, C-P s flickvänner och inte minst C-G s "ovärdiga" uppförande. I de ärkekonservativa kretsarna finns det mycket frustration, de vill verkligen inte ha ett "vanligt" medelklassigt kungahus - far from it!

Intelligent och trovärdigt påpekande om de ärkekonservativa, monarkistiska kretsarnas syn på tillståndet i nuvarande kungahus. Ligger mycket i detta. Nuvarande uppmärksamhet kan säkert ligga i deras intresse.
Citera
2010-11-07, 18:19
  #3969
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enannanamanda
...
MEN jag vet flera "riktiga" monarkister som inte har ngra varmare känslor (stor underdrift) för C-G och hans familj längre! Det är helt enkelt verkligen upprörda för att inte säga störtförb. över Viktorias val av make, Madeleines uppförande, C-P s flickvänner och inte minst C-G s "ovärdiga" uppförande. I de ärkekonservativa kretsarna finns det mycket frustration, de vill verkligen inte ha ett "vanligt" medelklassigt kungahus - far from it!

Va! Gäller inte regeln om överklassens dekadenta och utsvävande liv längre?!?

Vad ska i så fall medelsvenssons som jag då sträva efter?
Citera
2010-11-07, 18:25
  #3970
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enannanamanda
De flesta utgår från att detta "anfall" på C-G och i viss mån familjen har sitt ursprung i vänsterkretsar/republikaner, kommunister etc.... Jag är inte så säker på det jag. De flesta kommunister och vänsterfolk tror jag i det stora hela struntar i kungahuset - MEN jag vet flera "riktiga" monarkister som inte har ngra varmare känslor (stor underdrift) för C-G och hans familj längre! Det är helt enkelt verkligen upprörda för att inte säga störtförb. över Viktorias val av make, Madeleines uppförande, C-P s flickvänner och inte minst C-G s "ovärdiga" uppförande. I de ärkekonservativa kretsarna finns det mycket frustration, de vill verkligen inte ha ett "vanligt" medelklassigt kungahus - far from it!

De monarkister jag känner tycker att Daniel är en perfekt make för Victoria, att Madde är en bortskämd tjej, att Carl-Philip blev så mobbad av TV att det är så synd om honom att det inte spelar roll vem han har tar utan vilken tjej som helst är ok. Kungens övertramp bryr sig inte de monarkister jag pratat med om då det är något mellan honom och drottningen
Citera
2010-11-07, 18:27
  #3971
Medlem
E.Merckxs avatar
Lite info om Silviaboken:

Expressen skriver: Rauscher planerar ny skandalbok om Silvia
Citat:
"Silvia - drottning till varje pris" är nästa projekt.
- Hon om någon är värd en bok. Jag förstår inte hur hon har stått ut, säger Deanne Rauscher.
http://www.expressen.se/nyheter/1.22...lbok-om-silvia
Citera
2010-11-07, 18:29
  #3972
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja vill se vilka kvinnor dessa kaffeflickor är
Kallhamrade affärslystna karriär luder förmodligen
De är väl känt i alla städer att det finns någon som ringer in kvinnor tex då Jagger kommer till stan eller vem fan det nu är
Så det där är ju säkert en kölista på vilka man kan ringa då kvinnorna är villiga att kasta sig framför kändisarna, groupies helt enkelt!


Undrar hur mycket den kvinnan som framträdde i Aftonhoran med sina privat bilder fick några 100 tusen är väl möjligt
Och bilderna sa inget mer än just kalas

Nej Serbens klubb googlade jag på i går fick inget på det, inte restaurangen ovanpå heller
Så har någon information om utpressarens klubb?
Inte snack nu utan proof.


Så kaffeflickorna vilka är dom?
Björn Borg blev utsatt för samma utpressning av den serbiske gangstern , men då åkte fanskapet i fängelse
MILLE MARKOVIC. Den ökände torpeden knarkaren kriminell, brottsdömd , suputen.
Fy fan för sen sån jävla typ!

Sen författarna ska man dra i med hårdhandskarna och granska med lupp
Kommunister i all ära men detta är ju för fasen rena landsförrädare !


Denna Maria Robsahm som skiver i Newsmill
Hon dömdes i oktober 2005 till villkorlig dom och böter för bokföringsbrott
Hon kandiderade i riksdagsvalet 2006 för Feministiskt initiativ.
En i fittstimmet alltså.
Vad egentligen var det för klubb Serben hade?

Dessutom tidigare ledarskribent på DN.

Arbetat på Rapport och Aktuellt.

Invald för Folkpartiet i Europaparlamentet 2004.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback