Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-04, 02:03
  #2761
Medlem
Mack-Betts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissYou
Otroligt bra inlägg här - som jag ser som ett seriöst inlägg före det kom ut i pressen. Jag gissar inte det räcker med Camilla

Tack!

Sen återstår det ju att se om det stämmer eller om det är Michaela de la Cour som författarna har blandat ihop med La Camilla.
Citera
2010-11-04, 02:20
  #2762
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nu får du för fan ge dig lite
Kungen äger en hel del om du inte visste detta
Egna affärer han är rik,ditt förbenade spån
Hela tråden spårar ur pga av en chatt apa

Om tråden spårar ur beror det på dig som inte har en aning - du svär du särskriver . Du tror dessutom Sveriges kung är rik på egna affärer????? Kungen är rik pga svenska folket sedan många år - han lyfter apanage som han förvaltat . Är du helt otroligt dum eller? Du borde vara otroligt upprörd över vad han som hänt istället - men du är för feg för det och ska man tolka din bild - för fet för det. God natt
Citera
2010-11-04, 02:21
  #2763
Medlem
The Lone Rangers avatar
Vet inte om nån har skrivit nåt om det, men en möjlig konsekvens av detta "avslöjande" skulle kunna bli att kungen abdikerar och Viktoria tar över. Det skulle stärka rojalismen i landet har jag en känsla av. Om inte hon börjar springa på svartklubbar och utnyttja unga pojkar med sina överklassväninnor förstås.
Citera
2010-11-04, 02:26
  #2764
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Lone Ranger
Vet inte om nån har skrivit nåt om det, men en möjlig konsekvens av detta "avslöjande" skulle kunna bli att kungen abdikerar och Viktoria tar över. Det skulle stärka rojalismen i landet har jag en känsla av. Om inte hon börjar springa på svartklubbar och utnyttja unga pojkar med sina överklassväninnor förstås.

Finns inte en chans för Victoria ska kunna ta över efter en sådan skandal som hennes far gjort. Är det lite krut i folket nu så får vi äntligen en demokrati och lägger ner hela kungahuset. Det håller inte med en saga längre med maskerader - vi måste inse att vi lever i nutid och i ett modernt samhälle. Se bara hur de stylade om den stackars Daniel som såg bra ut förrut. Nu har han bakåtkammat hår med glasögon som de värsta Stureplanspajasarna som lever på sina pappor. Lägg ner detta jippo nu en gång för alla. Det håller ändå inte längre
Citera
2010-11-04, 02:31
  #2765
Medlem
Mohaves avatar
Denna tråd känns plötsligt väldigt aktuell: https://www.flashback.org/t696973
Citera
2010-11-04, 03:19
  #2766
Medlem
badabing10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bett
Sen återstår det ju att se om det stämmer eller om det är Michaela de la Cour som författarna har blandat ihop med La Camilla.

Nej, det är Camilla Henemark som var hans älskarinna. Hon var inte den första, heller, och inte den sista. Jag har inte läst boken men de andra småsnuttar därifrån som omnämnts i tidningarna stämmer 100%.

Mer kommer säkert att komma fram. Det finns en väldigt stor krets av 45-åriga frånskilda småbarnsmammor på Östermalm och i Uppsala som var snygga innebrudar för 20 år sen, och väldigt många av dem var med i dessa kretsar när det begav sig. Ska vi gissa att de kommer att ge sig tillkänna i en strid ström, mot lite tipspengar?
Citera
2010-11-04, 05:30
  #2767
Medlem
Mack-Betts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badabing10
Nej, det är Camilla Henemark som var hans älskarinna. Hon var inte den första, heller, och inte den sista. Jag har inte läst boken men de andra småsnuttar därifrån som omnämnts i tidningarna stämmer 100%.

Mer kommer säkert att komma fram. Det finns en väldigt stor krets av 45-åriga frånskilda småbarnsmammor på Östermalm och i Uppsala som var snygga innebrudar för 20 år sen, och väldigt många av dem var med i dessa kretsar när det begav sig. Ska vi gissa att de kommer att ge sig tillkänna i en strid ström, mot lite tipspengar?

Ja, det låter som ett fullt möjligt scenario. Jag kan tänka mig att det räcker med att någon kvinna som känner sig förbisedd eller som vill tjäna en hacka, kanske en kombination av de två, uppvisar några former av bevis (dold videofilmning, bandupptagning eller något dylikt) på att Kungen har varit otrogen, sen är snöbollen i rullning.
Citera
2010-11-04, 07:09
  #2768
Medlem
Fan, vad den här tråden drog iväg! sådär 300 inlägg över natten...

Det intressanta i sammanhanget är att hovet tydligen kommer att bemöta boken på något sätt, vilket är mycket ovanligt. Normalt sett så låtsas man som att det regnar..

.
Citera
2010-11-04, 07:28
  #2769
Medlem
Anis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissYou
Vad är detta för svammel? Har kungen mer rätt att vara otrogen tycker du? Jag skiter i otroheten - nästa gång kommer mer upp. Hur många gånger har vår kung kört onykter? De är skyddade. Jag tycker det är dags inse det är gammalt och förbi med blått blod - Monarkin faller nu

Det är lätt att förstå varför han är otrogen (om han varit det) som jag förklarade i inlägget innan och det är inget att bli upprörd över.
Citera
2010-11-04, 07:35
  #2770
Medlem
Mest intressant är väl om man hittar några damer som träder fram i utlandet. Det finns otaliga historier om när grabbgänget är på semester. På fyllan har jag fått ett antal på temat "först kommer grabbarna inflygande i ett plan" därefter kommer damerna i ett annat plan. Diskreta resorts. Hyrda bungalows. Östblocket. Förmodligen vet de inte ens om vilka de knullar med innan de åker hem till Tjeckien etc. Alla fruarna känner till uppläget. De tiger om eländet.
Citera
2010-11-04, 07:37
  #2771
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badabing10
Nej, det är Camilla Henemark som var hans älskarinna. Hon var inte den första, heller, och inte den sista. Jag har inte läst boken men de andra småsnuttar därifrån som omnämnts i tidningarna stämmer 100%.
Vad har du för bevis för ditt tvärsäkra påstående?

- Är det Henemarks egna vittnesmål?
- Finns det bildbevis?
- Finns det inspelningar av samtal dem mellan där det uttryckligen framgår?

Eller är det rykten som florerar bland halvalkoliserade nobodys?

Vad har du för belägg och bevis för ditt tvärsäkra påstående?
Citera
2010-11-04, 07:39
  #2772
Medlem
Om det finns en bastard som är äldre än Victoria, ärver den då tronen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback