2010-11-05, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Angående uttrycket "Kaffeflickor", den här gamla klassikern är mer aktuell än någonsin...

http://www.youtube.com/watch?v=0294bBJ-BCE

KLOCKRENT!
Citera
2010-11-05, 16:06
Medlem
Trudoffs avatar
Tydligen är det en kung på östsidan av Sverige som har varit ute och roat sig. Härligt att stockholmarna nu har något att diskutera. Vi här på västkusten bryr oss inte.
Citera
2010-11-05, 16:09
Medlem
erlgs avatar
Citat:
Kan bara hålla med. Kungen har skött sig bra. Tyvärr så sköter sig många andra nu inte lika bra genom att glappa och bre på så att det framställs som festerna var sexorgier.

Vad kungen gör på sin fritid är en sak mellan honom och hans hustru och mig veterligen anklagas inte kungen för att ha gjort något brottsligt. Delar av det som förekommer i debatten är dock av journalistiskt intresse. Skulle det vara så att en ledamot av utrikesnämnden enligt trovärdiga uppgifter befinner sig i komprometterande situationer som skulle kunna medföra att främmande makt skulle kunna utöva påtryckningar mot densamme så är det något man bör skriva om. Skulle det vara så att Sveriges säkerhetspolis gör inbrott hos diverse nattfjärilar för hos dessa stjäla filmrullar med statschefen i komprometterande situationer så är det definitivt något man bör skriva om. I det första fallet är närheten i tid avgörande för om det finns ett allmänintresse. Det men som drabbar de kvinnor och män, och som idag befinner sig i helt andra skeden av livet, som figurerar i det hela måste också vägas in. I det andra fallet handlar det om sensationella uppgifter, och sådana påståenden måste också kunna backas upp av extraordinära bevis. Såvitt jag förstår är så icke fallet.
Citera
2010-11-05, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Du kan inte vara riktigt frisk eller så har du inte läst boken.

Du är dålig på att argumentera och förolämpningar kommer man inte långt med i en diskussion.
Citera
2010-11-05, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantalus
Sifoundersokningen visar med all onskvard tydlighet vad folk tycker om dem som skandaliserar kungahuset och kvallstidningsredaktorer brukar ha en osviklig formaga att kanna at vilket hall vinden blaser. Monarkin star stark och Victoria kommer att bli en utmarkt drottning den dagen var nuvarande regent valjer att kliva at sidan eller bars ut med stovlarna forst.

Sifoundersökningen var lite för snabb i det här fallet. Faktum är att den var så snabb att den inte kunde ha genomförts i tidsperspektivet publiceringen av boken och massmedia stormen. Den måste alltså ha genomförts veckan innan eller helt enkelt vara förfalskad som "opinionsundersökning".
Snarare ett tecken på att någon är nervös eller ett massmedieknep för att senare kunna visa en undersökning där kungahuset sjunkit i popularitet...

Vickan klarar sig nog bra, även om jag själv föredrar Madde.
Citera
2010-11-05, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Eh, Henemark påstås ha varit hans älskarinna under ett år. Ja, under tiden han var gift med Siliva. Enligt min terminologi kallas det för otrohet. Och oredligt - tja, gå på svartklubb och strippklubb är oredligt.

Nej, hon har varken sagt ja eller nej på frågan. Hon har enligt media lämnat ett oklart svar. Kan det möjligtvis vara så att det är media som lämnar en oklar redovisning av Henemarks svar?

Har du intervjuat Henemark själv?

Var du kanske med när hon intervjuvades?

Satt du med när journalisten skrev sin artikel?
Citera
2010-11-05, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trudoff
Tydligen är det en kung på östsidan av Sverige som har varit ute och roat sig. Härligt att stockholmarna nu har något att diskutera. Vi här på västkusten bryr oss inte.

Det förstår jag. Ni har ju er egen genomruttna och korrumperade huvudstad att ta hand om. När har ni tänkt rulla fram giljotinen?
Citera
2010-11-05, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlankningsMaja
Nej, hon har varken sagt ja eller nej på frågan. Hon har enligt media lämnat ett oklart svar. Kan det möjligtvis vara så att det är media som lämnar en oklar redovisning av Henemarks svar?

Har du intervjuat Henemark själv?

Var du kanske med när hon intervjuvades?

Satt du med när journalisten skrev sin artikel?

Men herregud! Vet du inte vem Henemark är och vad hon har varit inblandad i genom åren? Jag har själv sett henne "in action". Det är ingen trevlig syn må jag säga.
Citera
2010-11-05, 16:24
Bannlyst
Citat:
Men herregud! Vet du inte vem Henemark är och vad hon har varit inblandad i genom åren? Jag har själv sett henne "in action". Det är ingen trevlig syn må jag säga.

Det stärker inte den så kallade bevisningen som lagts fram emot kungen. Oavsett hur Henemark har levt sitt liv eller inte, så spelar det absolut inte någon roll.

Det är på samma nivå som att påstå att alla tyskar är nazister enbart på beviset att Hitler var tysk.
Citera
2010-11-05, 16:30
Medlem
Walkers avatar
Citat:
KLOCKRENT!

Hasse Alfredsson tänkte nog inte på den unge kungens bravader när han skrev den, men passar utmärkt idag med Noppe & Co

Nästan så man borde göra en ny musikvideo till låten
Citera
2010-11-05, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlankningsMaja
Det stärker inte den så kallade bevisningen som lagts fram emot kungen. Oavsett hur Henemark har levt sitt liv eller inte, så spelar det absolut inte någon roll.

Det är på samma nivå som att påstå att alla tyskar är nazister enbart på beviset att Hitler var tysk.

Du är precis av samma skrot och korn som de s.k. idiotförnekarna i många andra trådar. D.v.s. även om det nu skulle finns en film med bild och ljud där "den motvillige" har sex med Henemark och många andra personer så skulle du garanterat hävda att "det spelar absolut ingen roll" och att "det stärker inte bevisningen". Att du sen kommer dragandens med nazistkommentarer säger nog mer om dig än om mig.

Citera
2010-11-05, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Hasse Alfredsson tänkte nog inte på den unge kungens bravader när han skrev den, men passar utmärkt idag med Noppe & Co

Nästan så man borde göra en ny musikvideo till låten

Absolut! Det finns ju väldigt mycket bilder på de fula seriefigurerna och "den motvillige" som man skulle kunna göra en cool video av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in