Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-07, 18:30
  #3973
Medlem
enannanamandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Va! Gäller inte regeln om överklassens dekadenta och utsvävande liv längre?!?

Vad ska i så fall medelsvenssons som jag då sträva efter?



Det är skillnad på dekadens och utsvävning och dekadens och utsvävning så att säga Skall det vara dekadent så skall det ske med klass...och diiiiiskret och man gifter sig inte med tjänstefolket

Författarinnan till skandalboken är förresten medlem i "Gustafs Skål"
Citera
2010-11-07, 18:32
  #3974
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
enannanamanda skrev
De flesta utgår från att detta "anfall" på C-G och i viss mån familjen har sitt ursprung i vänsterkretsar/republikaner, kommunister etc.... Jag är inte så säker på det jag. De flesta kommunister och vänsterfolk tror jag i det stora hela struntar i kungahuset - MEN jag vet flera "riktiga" monarkister som inte har ngra varmare känslor (stor underdrift) för C-G och hans familj längre! Det är helt enkelt verkligen upprörda för att inte säga störtförb. över Viktorias val av make, Madeleines uppförande, C-P s flickvänner och inte minst C-G s "ovärdiga" uppförande. I de ärkekonservativa kretsarna finns det mycket frustration, de vill verkligen inte ha ett "vanligt" medelklassigt kungahus - far from it!

Så du tror att Thomas Sjöberg, Tove Meyer och Deanne Rauscher är verktyg för någon slags ärkekonservativ konspiration?
Citera
2010-11-07, 18:34
  #3975
Avstängd
BlankningsMajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Lite info om Silviaboken:

Expressen skriver: Rauscher planerar ny skandalbok om Silvia

http://www.expressen.se/nyheter/1.22...lbok-om-silvia

Rauscher gör sig bara till åtlöje.

"Jag förstår inte hur hon har stått ut"

Det är inte så svårt när konungen inte varit otrogen - iaf finns det inte ett enda bevis som pekar på. Det låter nästan som om Rauscher känner kungafamiljen. Patetiskt.

Rauscher vet att hon måste utnyttja tillfället för att få andra trams-böcker som inte duger till någonting mer än som skolexempel på skvallerjournalistikens begränsningar.
Citera
2010-11-07, 18:36
  #3976
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Vad som blev precis som jag gissade, var att boken skulle dra ur proppen på alla rykten som har hållits tillbaka. Att det skulle komma flera som ville berätta sin del av historien, och bidra med lite skvaller, allt olikt varandra men kompletterande, så att en ganska bra bild av den andra sidan av Knugen kommer fram.

Så blev det också. Med en ordentligt bredd som väl egentligen ingen kunde ana. Volymen i alla dessa rykten och detaljer av olika fester och klubbar, och att de stämmer så väl in i den allmänna bilden av de rika och syndiga runt Stureplan. Kanske var det som gjorde att Knugen mer eller mindre erkände allting i Älgrumpetalet? Det var meningslöst att ens försöka neka.

Vad jag däremot inte alls trodde, var att journalister skulle inta en så avspänd attityd till det. Kanske för att alla visste om hur det låg till, även den enorma omfattningen som gemene man som jag inte alls hade någon aning om. Då går det kanske inte med bibehållen integritet gentemot kollegerna plötsligt anta någon indignerad attityd. Eller speglar det medias syn mera på riktigt? För i så fall är vi ljusår ifrån USA's media och dess bevakning av Clintons definition av användning av cigarr och sex.

För trots allt måste väl det här ändå vara den största sexskandalen i Sverige? Eller är Geijeraffären större? Kejne/Haijby?

Problemet är snarare att du är borttrollad.

DN erbjöds att skriva om boken i förväg. Ett antal reportrar beslutade SAMSTÄMMIGT två saker:
1) Uppgifterna i sig höll inte. Omöjligt att värdera källmaterialet.

2) Uppgifterna saknade relevens.
http://www.dn.se/kultur-noje/kroniko...riva-1.1202380

Det är punkt två du ska ha i tanke nu. Det som kommit framom Kungen har absolut ingen som helst bäring på Geijeraffären eftersom den senare handlade om brottslig verksamhet. Det spelar ingen roll att författarna försöker att trolla in "skev kvinnosyn" och annat för att få vanligt festande till något brottsligt - ingen vettig granskare går på det.

Svårare än så är det inte. En seriös granskare ser till att inte drunkna i mängden skit. Det var exakt en stor mängd skot utan substans som förde det berömda Styckmordsmålet framåt. Idag vet vi att rubbet var en stor bluff. Inga konstigheter.

I det här fallet är det ännu tunnare.
__________________
Senast redigerad av Mayito 2010-11-07 kl. 18:46.
Citera
2010-11-07, 18:36
  #3977
Medlem
enannanamandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminmannen
De monarkister jag känner tycker att Daniel är en perfekt make för Victoria, att Madde är en bortskämd tjej, att Carl-Philip blev så mobbad av TV att det är så synd om honom att det inte spelar roll vem han har tar utan vilken tjej som helst är ok. Kungens övertramp bryr sig inte de monarkister jag pratat med om då det är något mellan honom och drottningen

Det finns så klart många vanliga trevliga människor som är monarkister och/eller rojalister med en hyfsat modern syn på samhället och kungahuset, men det är inte riktigt de jag syftar på!
Citera
2010-11-07, 18:38
  #3978
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlankningsMaja
Rauscher gör sig bara till åtlöje.

"Jag förstår inte hur hon har stått ut"

Det är inte så svårt när konungen inte varit otrogen - iaf finns det inte ett enda bevis som pekar på. Det låter nästan som om Rauscher känner kungafamiljen. Patetiskt.

Rauscher vet att hon måste utnyttja tillfället för att få andra trams-böcker som inte duger till någonting mer än som skolexempel på skvallerjournalistikens begränsningar.

Hon ska lansera Silvia som ett OFFER.

Det säger allt om Deanne Rauscher det. Det är så hon bygger upp sin smörja. För det första måste hon ha fullständigt klart för sig att Silvia aldrig varit otrogen eller haft olämpliga förbindelser. Det vet hon förstås inte. För det andra skulle det vara intressant att göra en body-count på alla de damer som talar ut i boken - jag sätter 100 spänn på att minst 50 procent av alla brudar som knullat i kretsen redan hade pojkvänner som väntade hemma. Och så vidare.

Jag fattar helt enkelt inte vart alla kvinnor som beter sig svinaktigt tar vägen i dessa härvor.
Citera
2010-11-07, 18:42
  #3979
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
JagHarEnLiten skrev
För trots allt måste väl det här ändå vara den största sexskandalen i Sverige? Eller är Geijeraffären större? Kejne/Haijby?

Omöjligt att säga en så länge. Det kommer att komma fram mer om detta.
Citera
2010-11-07, 18:43
  #3980
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Så du tror att Thomas Sjöberg, Tove Meyer och Deanne Rauscher är verktyg för någon slags ärkekonservativ konspiration?
Intressant teori - men vad skulle då det ärkekonservativa alternativet till uppkomlingsdynastin Bernadotte vara? Finns det kvar någon tropretendent från huset Holstein-Gottorp? Efterlevande till GIVA gjorde ju anspråk på svenska tronen långt in på 1800-talet. Å andra sidan sattes ju detta hu till av Sveriges fiende Ryssland. Egenltigen skulle det ärkekonserrvativa alternativet vara att återgå till Kungaval på Mora äng utanför Uppsala.

Vem skall man då välja? Någon representant för gammal svensk adel kanske? Carl Bildt? Björn von Sydow, eller någon Oxenstierna eller de Geer? Ett annat alternativ är att vi ber danskarna om någon prins. Danska kungadynastin är ju urgammal och har arvsrätt till Sverges tron sedan kung Hans och Kristian II
__________________
Senast redigerad av Clodius 2010-11-07 kl. 18:45.
Citera
2010-11-07, 18:47
  #3981
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Clodius skrev
Intressant teori - men vad skulle då det ärkekonservativa alternativet till uppkomlingsdynastin Bernadotte vara? Finns det kvar någon tropretendent från huset Holstein-Gottorp? Efterlevande till GIVA gjorde ju anspråk på svenska tronen långt in på 1800-talet. Å andra sidan sattes ju detta hu till av Sveriges fiende Ryssland. Egenltigen skulle det ärkekonserrvativa alternativet vara att återgå till Kungaval på Mora äng utanför Uppsala.

Vem skall man då välja? Någon representant för gammal svensk adel kanske? Carl Bildt? Björn von Sydow, eller någon Oxenstierna eller de Geer? Ett annat alternativ är att vi ber danskarna om någon prins. Danska kungadynastin är ju urgammal och har arvsrätt till Sverges tron sedan kung Hans och Kristian II

Sven von Essen?
Citera
2010-11-07, 18:53
  #3982
Medlem
enannanamandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Så du tror att Thomas Sjöberg, Tove Meyer och Deanne Rauscher är verktyg för någon slags ärkekonservativ konspiration?

Nej lika litet som jag tror att de är verktyg för en kommunistisk republikansk konspiration De träffades nog och insåg att de satt på litet nice info om knugen & Co och lätt skulle kunna svänga ihop en sk skandalbok och se om det gick att kränga den! Och det gjorde det ju!

Jag har dock mött mycket mer missnöje på senare år med C-G familjen i de kretsar som av tradition brukar vara kungahusets verkliga uppbackare än någonannanstans! Där finns det def en och annan som mer än gärna bidrar till elaka skriverier om sina forna idoler!
Citera
2010-11-07, 18:58
  #3983
Avstängd
FrankLopezs avatar
skriver man nåt negativt här om kungen frågan är om det loggas utav Säpo

dom är ju ansvariga för kungens säkerhet. eller är åsiktsregestrering olagligt.
Citera
2010-11-07, 19:10
  #3984
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enannanamanda
Det är skillnad på dekadens och utsvävning och dekadens och utsvävning så att säga Skall det vara dekadent så skall det ske med klass...och diiiiiskret och man gifter sig inte med tjänstefolket

Carl XVI Gustaf kan konsten att roa sig kungligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback