Jag lånar min kompis Axels konto för att ställa en fråga bara (har registrerat mig, men orkar inte vänta 3 dagar för att ställa frågan för jag har ADHD och är otålig
)
Om två bröder har ADHD och redan vid väldigt tidig ålder börjar den ena brodern visa tecken på det (han är allmänt stökig, hyperaktiv och tar upp mycket plats..) kan det då bli så att den andra brodern mer visar tecken på ADD? Att han blir mer en inåtvänd dagdrömmare.. Och senare i mer vuxen ålder börjar den där hyperaktiviteten som surrat omkring inombords i hjärnan så han aldrig kunde koncentrera sig i skolan visa sig utåt? Jag var alltså lugn som en filbunke och väldigt blyg som barn, jag kallades en "obotlig dagdrömmare" av lärarna (idag hade jag garanterat fått diagnosen ADD), men sammtidigt om jag lärde känna någon så släppte blygheten efter ett tag och när den väl släppt så pratade jag konstant tillgränsen att folk blev less på mig, sen i tonåren släppte det helt och jag blev ett jävla ADHD barn, och nu i vuxen ålder är jag helt hyperaktiv och kan fan inte stå stilla eller hålla käft i mer än 10 sekunder vilket skulle irritera min omgivning till vansinne om jag inte vore iaf hyffsat rolig.) Jag är under utredning för ADHD och har fått metylfenidat och jag gillar den väl sisådär (jag kan koncentrera mig bättre men liksom min personlighet försvinner på nåt sätt + att jag blir trött av den.)
Ja, ni ser hur mkt jag skriver när jag egentligen bara undrar ganska kortfattat: Är ADD egentligen bara ADHD men som uttrycker sig annorlunda beroende på uppväxtmiljö eller personlighet, och om det bara är för att man är blyg, kan sprudligheten man alltid kände i tankarna då "komma ut" när man lär känna någon tillräckligt bra för att "släppa garden."
Låter konstigt men så var det för mig.
MVH
)Om två bröder har ADHD och redan vid väldigt tidig ålder börjar den ena brodern visa tecken på det (han är allmänt stökig, hyperaktiv och tar upp mycket plats..) kan det då bli så att den andra brodern mer visar tecken på ADD? Att han blir mer en inåtvänd dagdrömmare.. Och senare i mer vuxen ålder börjar den där hyperaktiviteten som surrat omkring inombords i hjärnan så han aldrig kunde koncentrera sig i skolan visa sig utåt? Jag var alltså lugn som en filbunke och väldigt blyg som barn, jag kallades en "obotlig dagdrömmare" av lärarna (idag hade jag garanterat fått diagnosen ADD), men sammtidigt om jag lärde känna någon så släppte blygheten efter ett tag och när den väl släppt så pratade jag konstant tillgränsen att folk blev less på mig, sen i tonåren släppte det helt och jag blev ett jävla ADHD barn, och nu i vuxen ålder är jag helt hyperaktiv och kan fan inte stå stilla eller hålla käft i mer än 10 sekunder vilket skulle irritera min omgivning till vansinne om jag inte vore iaf hyffsat rolig.) Jag är under utredning för ADHD och har fått metylfenidat och jag gillar den väl sisådär (jag kan koncentrera mig bättre men liksom min personlighet försvinner på nåt sätt + att jag blir trött av den.)
Ja, ni ser hur mkt jag skriver när jag egentligen bara undrar ganska kortfattat: Är ADD egentligen bara ADHD men som uttrycker sig annorlunda beroende på uppväxtmiljö eller personlighet, och om det bara är för att man är blyg, kan sprudligheten man alltid kände i tankarna då "komma ut" när man lär känna någon tillräckligt bra för att "släppa garden."
Låter konstigt men så var det för mig.
MVH