Citat:
Ursprungligen postat av pastorn
Samt om man återgår till trådens början
Ej att förglömma
Och sen närmar vi oss essensen antar och hoppas jag för ölen börjar ta slut
Nej, jag tror om att människan verkligen vill så kan vi påverka klimatet. Till det värre eller det sämre. Hurvida mänskligheten förmår få fingrarna ur arschlet och förverka miljöpartiets dröm det låter jag var osagt.
Men ja, ska människan klara sig ska vi inte bara lämna denna planet vi ska även söka oss utanför detta solsystem
Tack för den.
Jo, jag medger att jag själv drivit tråden off topic.
Dock - trots allt - vi är nog ense. Man skall givetvis inte sträva efter att förvärra en situation. Dock tror jag inte att det vi kan göra är någon större faktor i sammanhanget. Vi skall se till att överleva här så länge vi kan - och samtidigt se till att vi har andra platser att komma till.
Syftet med tråden var att visa att den skrämselpropaganda som sköjt över oss ang miljöförstöring, växthuseffekter och liknande - inte alls är verklighetsbaserad.
Självklart finns det inget positiv i att skräpa ner eller döda vår egen livsmiljö, men när naturens egna krafter sätts i gång - då är vår påverkan noll och intet värda.
Varför man då gör denna massiva ansträngning att få oss att lyda miljökrav, att sortera sopor och minska utsläpp - det är i första hand politiskt motiverat.
Miljöargument säljer. Det syntes när Miljöpartiet kom in i Riksdagen. Döende sälungar (som dog av ett högst naturligt virus) - gjorde att ett nytt parti blev en maktfaktor i Svensk politik.
Sånt lägger våra makthavare märke till.