Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Intressant som vanligt det du skriver Lage Vrängare. Förstår vad du menar men tycker ändå att det är litet "konstigt"? Dahlsjö, Johansson och Karlsson försvann gemensamt tills. med en bil. Alltså de är starkt förknippade med varandra i allra högsta grad. Vad jag menar är följande: Denne handläggare måste ha känt till hela trion. Ändå gallrar hon ut endast Karlsson?
Tack Skaraborg2. Jag delar din uppfattning att det är lite ologiskt. TRor dock att det är en lapsus, allt tyder på detta. Men osvuret är bäst... ;-)
Nåväl, alldeles oavsett vem som är närmast sanningen i denna tråd, så är det utan vidare en osannolik historia Jag menar såhär:
1.Hymme var inte med, trion har kört av vägen ut i terrängen? Borde ha upptäckts av förbipasserande, svampplockare osv.
2. Hymme var med. Se 1.
3. Hymme var inte med, ett brott begås, någon/några överlever, flyr utomlands. Osannolikt att ingen hör av sig, i vart fall efter 25 år.
Dessutom, var tog bilen vägen?
4. Hymme var med, han eller flera dödas. Se 3.
Och, var tog bilen vägen.
Hur man än vrider och vänder på saken är det förbannat underligt.
Om man tror på 3 el 4, så vänligen beakta: Killarna var av enkel bakgrund. De hade inget nätverk av resurser, som kunde slakta/bränna/dumpa en bil. De hade inga finansiärer på spanska solkusten som kunde ställa upp med pengar eller husrum eller båda. Deras bakgrund borde ha medfört att de förr eller senare hade avslöjats, eller valt att framträda.
Men, om man tror på 1 el 2, som jag gör, så erkänner jag att det är inte så lite udda att i vart fall 3 personer OCH en bil bara går upp i rök. Om man kör i vattnet från en väg, eller över en kajkant, så är ju djupet inte Marianergraven precis. Bilen borde ha upptäckts!
Och hade man kört av en bro, så hade man ju sett ett avslitet/förstört räcke, och saken hade nog undersökts.
Utan konkurrens den mest besynnerliga och intressanta tråd jag hoppat in i någonsin på fb.
Tillägg: Nu finns det givetvis fler scenarion än 1-4...
Exempelvis, trion åker till en camping, lämnar bilen, ngn mördas, två far utomlands, en eller två eller alla drunknar osv. men vittnen? Bilen?