Citat:
Ursprungligen postat av
Stakbröte
Nu var det många år sedan jag var insatt i detta fall
men nu när det börjar röra på sig blir jag intresserad på nytt. Skaraborg kanske kommer ihåg mig
Nu när det gäller att söka på förnamn kanske inte ger ngt men det är efternamnet som borde vara listat, antingen eller Jhoanson, Johansson, Jonsson osv, bara Börja vid J om det finns listor..
För övrigt anser jag fallet vara uppklarat mer eller mindre. 1a inlägget sedan åratal
Ja, i år har det faktiskt börjat att röra på sig en del.
Kommer ihåg ditt nick. Kom Dahlsjö att ta efternamnet Johansson, eller med en annan stavning, så bör det gå att få det bekräftat från den nederländska folkbokföringen. Avled han 1998 så måste myndigheterna där fått reda på det. Efter ca 30 år i landet lär han ha erhållit ett BSN-nummer tycker man. Har svårt att tänka mig att Dahlsjö skulle ha kunnat gå under radarn under alla dessa år.
I stort sett kan man nog anse det som "uppklarat" men med fortsatta många frågetecken. De flesta av uppgifterna är tyvärr
inte bekräftade. Vad som kom att hända de tre försvunna efter den 29 jul 1965 vet vi inte med säkerhet men det lutar åt att Dahlsjö hamnade i Rotterdam, Kjell-Åke återvände till Sverige och Gay blev avrättad och begravd vid ett nybygge i början av augusti 1965.