Om nu Dahsjö ägde en PV; varför skulle han vilja falskregistrera den?
Är inte det troligaste att Bilen var stulen och att O 19920-plåtarna var stulna, alt. tillverkade? Det verkar vara ett för stort sammanträffande att O 19920 tillhör en PV, hemmahörande i Gbg-trakten, för att registreringsnumret inte har med fallet att göra.
Antingen minns änkan fel; på något vis hade hennes make samröre med någon av de tre herrarna, eller så har någon av herrarna sett Eriks bil, snott/tillverkat skyltarna och sen hängt på dessa skyltar på sin stulna PV.
Jag är övertygad om att O 19920 är rätt reg.nummer. Antingen var bilen stulen och skyltarna falska/stulna eller så ligger det en hel hundkyrkogård begraven hos denne Eric Sahlin.
Det viktigaste för att föra det vidare måste att fastslå om den riktiga O 19920 var bilen herrarna färdades i eller om det var en annan PV, stulen eller ägd av Dahlsjö.
Var bilen stulen får man börja leta efter stulna PV:s från Göteborgstrakten vid tiden före försvinnandet, kanske hittades denna bil senare, utan de falska O 19920-plåtarna och ingen satte det i sammanband med försvinnandet?
Ähh, jag bara svamlar antagligen, den lilla "Colombon" i mig kommer fram