Citat:
Ursprungligen postat av Edmond
Jag undrar om Ingmar Norlén hade tillgång till polisutredningen när han skrev om fallet? Han kanske även har andra upplysningar?
Jag har funderat på varför Kjell Åke Johansson hängde ihop med Karlsson och Dahlsjö som var så mycket äldre. 5-6 år äldre! Det är ju mycket i den åldern.
Det kan ha varit så att han var den drivande i sällskapet. Och haft en annan karaktär. Karlsson och Dahlsjö verkar ju ha varit ganska sympatiska personer.
Ja jag satte mig till sist i kontakt med författaren Ingmar Norlén igår. Har nu erhållit svar ifrån honom. Han skall leta fram den gamla boken och försöka minnas fallet samt interjuven med systern. Jag ställde honom en fråga, en för fallet
mycket viktig fråga. Beroende på hans svar så
kanske jag på något sätt kan skriva om "saker och ting" på ett mera detaljerat sätt?
När det gäller Dahlsjö och då framför allt Karlsson, så får jag utgå helt ifrån vad systern har berättat för mig. Hon hade
aldrig sett någon våldsam sida hos sin bror, inte ens då han var berusad. Att han skulle ha haft empati säger i stort sett allt om denne unge man. Hans uppväxt var ett verkligt skräckexempel. Ändå var han glad, vänlig samt populär bland grannarna på bl.a. Hällskriftsgatan. Dahlsjö skulle enligt henne ha varit på ett liknande sätt. Kanske det var därför som de uppenbarligen var så goda vänner, samt på det sätt Karlsson talade om Dahlsjö för sin syster.