2009-01-25, 17:01
Medlem
Bäst att ignorera Romas offsidemål.
Citera
2009-01-25, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tONYbOOi
Plus två skitmål som Napoli bjuder på
Citera
2009-01-25, 17:11
Medlem
4522s avatar
Vilken sprakande omgång!

Napoli - Roma bjöd som förväntat på rikligt med fotbollsgodis, hemmalaget öppnade med ett rasande tempo och imponerade stort på mig. Det hade varit intressant att se hur matchbilden artat sig om inte Zalayeta fått bollen på armen. Gargano och till viss del Mannini låg bakom den lovande inledningen, synd bara att sistnämnda herres insats kommer präglas av hjärnsläppet. Försöker rädda bollen från inkast och sparkar ut den till hörna från halva plan, vilken Roma givetvis gör mål på. Lytkomik på hög nivå.

Roma imponerade inte nämntvärt på undertecknad. Visst, effektiviteten fanns verkligen där och en hel del ytterligare chanser. Men så länge Napoli orkade förde de matchen och gjorde det riktigt bra. När Åslund säger att Hamsiks frånvaro inte märks på plan undrar man om han skämtar. Han är alltid saknad och hade passat in perfekt i dagens matchbild. Baptista är ruggig stundtals men faller ur matcherna lite för mycket.

I övrigt var det fint att se en magisk Kaká på ett enormt spelhumör. Det sprudlade verkligen fotbollsglädje om honom och Pato, ett samarbete som fungerar bättre och bättre för varje match. Kan bli ruskiga under vårsäsongen.

Men som vanligt när det gäller italiensk fotboll nuför tiden kommer fokus att ligga på något helt annat. Nämligen domarinsatserna. Milan fick en fruktansvärt billig straff när Zambrotta faller vid minsta lilla kontakt, Lazio fick någon relativt tveksam straff, Fiorentina får ett mål felaktigt bortdömt och det kan även diskuteras om inte Mexes står offside på sitt nickmål. Tråkigt att det ska ta fokus från en annars briljant fotbollshelg. Cagliari är verkligen sjuka i huvudet och det på ett positivt sätt. Hur kul som helst att följa Jeda och hans framfart i högsta ligan, var riktigt imponerad av honom i Rimini.

Positiv söndag med undantag för Udinese som vanligt. Missade matchen och jag gråter inte floder för det direkt. Allting går fel och nu är zebrette farligt nära bottenstriden. Att Juventus (h) och Napoli (b) väntar i de två nästkommande matcherna gör inte saken positivare.
Senast redigerad av 4522 2009-01-25 kl. 17:14.
Citera
2009-01-25, 17:21
Medlem
Cagliari gjorde en strålande match mot Lazio. En skön hämnd för det orättvisa resultatet i premiärmatchen då Lazio vann med samma siffror på Sant’Elia. Ett tidigt ledningsmål för Lazio tvingade Cagliari till en offensiv. Och som de attackerade, fyra mål i första halvlek och flera missade målchanser. Visserligen missade Lazio två straffar (Lazio har nu fått tre straffar på två matcher mot Cagliari detta året), men jag skulle vilja påstå att Cagliari hade minst lika många missade klara målchanser som Lazio, om inte fler.

Härliga tider, strålande tider är den korta sammanfattningen av Cagliaris framfart i Serie A, åtminstone de senaste 14 omgångarna. Hade de plockat några poäng på de första fem matcherna hade man nu legat bland de fyra främsta i tabellen.

Detta trodde jag inte (och nog inte någon annan heller) innan säsongstarten. Hemligheten ligger i att man spelar som ett lag, har en fantastisk målvakt och fått igång offensiven. Moralen och självförtroendet är tydligt. Talande är att Foggia, som var förra årets kanske bästa spelare för Cagliari, fick göra ett sent inhopp för Lazio. Dock utan att göra något särskilt intryck.

Edit: la till ett "inte".
Senast redigerad av Brille68 2009-01-25 kl. 17:34.
Citera
2009-01-25, 17:33
Medlem
P3RK3L3s avatar
Jag tror harmonin är total i Milan nu efter att Kaká stannade kvar. Nu får ju även Beckham näta. Om Inter tappar poäng idag så kommer Milan segla förbi inom ett par veckor och när de väl leder ligan kommer de inte att släppa det.
Milan som slutsegrare med Juventus som 2:a?
Citera
2009-01-25, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Frågan är om Giovinco är tillräckligt stabil för att spela på mittfältet i en 4-4-2. Jag tycker att Juventus taktik ligger lite honom i fatet, han hade tjänat på en 4-2-3-1 eller 4-3-2-1-uppställning. Han har lite grann samma problem som Christian Wilhelmsson i det svenska landslaget.

Jag håller med dig i ditt resonemang, men jag anser att stora lag och tränare ska ha plats för en spelare som Giovinco. Detta är trots allt spelaren som Juventus ska byggas upp kring de närmaste 10 – 15 åren, på samma sätt som man tidigare har gjort kring Del Piero.
Citera
2009-01-25, 18:24
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killswitch
Napoli - Roma 0-3
Lazio - Cagliari 1-4

En jävligt bra dag med andra ord. Nu ska bara Samp och Cassano sänka Zuperzvenzkenz Inter.
En synnerligen bra dag för oss romanisti.
Dem bästa dagarna är just när Roma krossar nån och Lazio blir krossade.

Ikväll kan vi bara hoppas doria är revanschsugna sen scudetto dramatiken förra året.

// Ivar Vidfamne
Citera
2009-01-25, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Kan Del Pieros passning i gårdagens match vara en av de vackraste framspelningarna någonsin? Herregud va fint.

Kan stämma mycket bra
Citera
2009-01-25, 20:36
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tONYbOOi
Jo för matchbilden hade förändrats totalt om det inte skulle gällas.

// Ivar Vidfamne
Citera
2009-01-25, 20:45
Medlem
Luffsens avatar
Nu får man hålla tummarna att Pazzini visar varför Fiorentina gjorde ett misstag när de sålde honom. Har dock ingen större förhoppning på poängförlust för Inter, iallafall inte utan Cassano som är på en helt egen nivå i Samp.
Citera
2009-01-25, 21:49
Bannlyst
Sitter och kollar på Inter-Sampdoria men jag ser ingen Zlatan på planen. Inte ens på bänken, är han skadad?
Citera
2009-01-25, 21:57
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Sitter och kollar på Inter-Sampdoria men jag ser ingen Zlatan på planen. Inte ens på bänken, är han skadad?

Han är avstängd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in