2009-01-18, 19:25
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Precis min tanke.
Jag har hållt på Inter väldigt länge, men det känns på senare år som om de tappar det där lilla extra som varje stor har. Jag tror oxå att de kommer att få det kämpigt i CL.

Jag såg andra halvlek mot Atalanta, det var rätt bedrövligt...Och visst får de mycket svårt att rubba Manchester United. Även ligatiteln kan vara i fara, tror Juventus plockar den. Men som sägs i tråden är det kul att lag som Genoa, Napoli och Fiorentina hänger med så bra denna säsong - och gli azzurri har ett gediget lag. I CL känns det som att Juve och Milan kommer att vara bäst av de italienska inom de närmaste åren.
Citera
2009-01-18, 19:28
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ett hårt arbetande och klokt spelande Cagliari lät aldrig Udinese höja tempot i sitt offensiva spel. Dessutom har Caglari Marchetti, Buffons arvtagare.

Udinese fortsätter tyvärr sin resa nedåt i tabellen, medan Cagliari skapar avstånd till strecket.

Det verkar som att Inters match drar till sig all uppmärksamhet, förmodligen endast 4522 och jag som såg matchen.

Man kan inte annat än må dåligt över utvecklingen den senaste tiden. Det är verkligen en helomvändning, från att ha varit ett lag med sprudlande självförtroende till ett lag fyllt med spelare som knappt vågar titta varandra i ögonen. Det ironiska i det hela är att den här negativa trenden startade efter mitt besök på San Siro, usch och fy vad mörkt det är. Målsnålheten fortsätter att hålla i sig och nu gäller det verkligen för Quagliarella samt Di Natale att lyfta laget. Vi närmare oss bottenskiktet med en skrämmande fart.

Annars är det bara att lyfta på hatten för Cagliari. Det är aldrig lätt att åka till Sardinien och plocka poäng, särskilt inte med ett sargat självförtroende. Kan bara hålla med om att det var en gedigen laginsats och tre poäng hamnade hos rätt lag i dagens möte.

Citat:
Och sen vilken skyttekung i Floccari, någon som minns att han stod i skuggan av Zlatan Muslimovic i Rimini?

Han är underbar. Stod i skuggan och stod i skuggan, han nätade några riktigt viktiga baljor säsongen 2003. Vilket förvisso var innan Muslimovic kom till klubben men han presterade även senare. Fick faktiskt förmånen att se honom live på Romeo några gånger, mellan pressandet på beachen och svirandet på Altro Mondo. Det var en upplevelse och skönt att han äntligen blommat ut på den stora scenen. Lobbar friskt för hans storhet i hopp om att han ska få någon sorts upprättelse här i landet.

Sneglade lite på matchen och Atalanta lyckades verkligen med allting i första halvlek. Valdes var en bidragande del till succén iochmed sin kyla med bollen och vassa speluppfattning. Atalanta måste nästan vara den klubb som gör flest mål med skallen, tycker det sker lite titt som tätt. Både Floccari och Doni är skrämmande bra i luften. Var nog ett skapligt lyckorus hos Curva Nord med tanke på att de fått vänta 15 år på den här stunden.
Senast redigerad av 4522 2009-01-18 kl. 19:36.
Citera
2009-01-18, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chris69
Ja men inte fan gick det bättre när de passade bollen längs marken?
Såg du planen?
De kanske skulle ge marken lite mer tid, Atalanta hade stundvis mycket bra markspel och kom förbi interförsvaret.
Citera
2009-01-18, 19:56
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jag såg andra halvlek mot Atalanta, det var rätt bedrövligt...Och visst får de mycket svårt att rubba Manchester United. Även ligatiteln kan vara i fara, tror Juventus plockar den. Men som sägs i tråden är det kul att lag som Genoa, Napoli och Fiorentina hänger med så bra denna säsong - och gli azzurri har ett gediget lag. I CL känns det som att Juve och Milan kommer att vara bäst av de italienska inom de närmaste åren.

Meh, är det då inte sådana matcher som klockorna bör ringa HÖGT hos Inter...?
Jämfört med andra stora europeiska lag så har Inter mkt kvar att bevisa...
Sen angående lagen som börjar bli bättre är ju självklart kul och roligt då vi får beskåda mer bra fotboll.
Citera
2009-01-18, 20:04
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Sant, topplagen är inte längre självklart bäst i världen, men bottenlagen har nog blivit ett snäpp bättre än tidigare. Det var ju inte bara Inter som gick på en mina, utan Napoli förlorade samtidigt mot bottenlaget Chievo. Dessutom har vi alla lag som i längden faktiskt kan utmana ”de stora” i tabellen, som t ex Genoa, Napoli osv.

De italienska lagen får inte med sig lika fina resultat i europacuperna längre, men Serie A i stort och även i viss mån landslaget, mår bättre än på länge.
Kanske förlorar topplagen också på att det blir tuffa matcher i ligan. Det är inte så att de kan promenera runt på söndag bara för att vila upp sig till Champions League-kvällen på onsdag.

Vad det gäller Europa har jag lite hopp för Uefa-cupen. Milan är Italiens bästa lag i Europa, tar man bara sig förbi Werder Bremen tror jag man har stora chanser att vinna Uefa-cupen. Likaså tror jag att Fiorentina har en fin chans. Bara en sån sak att Sampdoria slog ut Sevilla i samma cup.
Citera
2009-01-18, 20:06
Medlem
Inte första gången Roma avgör de sista minuterna.
Citera
2009-01-18, 20:07
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Man kan

Han är underbar. Stod i skuggan och stod i skuggan, han nätade några riktigt viktiga baljor säsongen 2003. Vilket förvisso var innan Muslimovic kom till klubben men han presterade även senare. Fick faktiskt förmånen att se honom live på Romeo några gånger, mellan pressandet på beachen och svirandet på Altro Mondo. Det var en upplevelse och skönt att han äntligen blommat ut på den stora scenen. Lobbar friskt för hans storhet i hopp om att han ska få någon sorts upprättelse här i landet.

:
På Flashaback finns det verkligen experter i alla ämnen, det är kul.

Jag minns att canal + hade en hel del repotage om Muslimovic, då lät det som han var den stora stjärnan. Men det kan så klart vara en lätt patriotisk tolkning.
Citera
2009-01-18, 20:10
Medlem
Amors avatar
Citat:

Sneglade lite på matchen och Atalanta lyckades verkligen med allting i första halvlek. Valdes var en bidragande del till succén iochmed sin kyla med bollen och vassa speluppfattning. Atalanta måste nästan vara den klubb som gör flest mål med skallen, tycker det sker lite titt som tätt. Både Floccari och Doni är skrämmande bra i luften. Var nog ett skapligt lyckorus hos Curva Nord med tanke på att de fått vänta 15 år på den här stunden.
Doni har ju en sån underbar teknik så att man bara njuter av att se honom spela. Minns de första åren på 2000-talet då han gjorde drömmål efter drömmål. Det var bicikletas och volleys i krysset i mängder. Säsongen 01/02 var han kanske Serie A:s bästa trequartista. Tyvärr gick det inte så bra för honom i VM
Citera
2009-01-18, 20:49
Medlem
Satan vad bra Lazio (tyvärr) spelar just nu. Juve har ju inte en suck att komma med.

Forza Roma
Citera
2009-01-18, 21:07
Medlem
Luffsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avanti_
Juve har ju inte en suck att komma med.

Möjligt, men likförbannat har de Mellberg. Väldigt vacker nick. Naivt försvarspel dock.
Citera
2009-01-18, 21:10
Medlem
Brullas avatar
Vilket jävla mål av Baptista, han har fan kommit igång nu. Och nu ett snyggt mål av Mellberg. Trevlig söndag.

Någon som kan berätta nåt om Chievo - Napoli? Var ju tydligen två straffar och två röda.
Citera
2009-01-18, 21:23
Medlem
Citat:
Man kan inte annat än må dåligt över utvecklingen den senaste tiden. Det är verkligen en helomvändning, från att ha varit ett lag med sprudlande självförtroende till ett lag fyllt med spelare som knappt vågar titta varandra i ögonen. Det ironiska i det hela är att den här negativa trenden startade efter mitt besök på San Siro, usch och fy vad mörkt det är. Målsnålheten fortsätter att hålla i sig och nu gäller det verkligen för Quagliarella samt Di Natale att lyfta laget. Vi närmare oss bottenskiktet med en skrämmande fart.

Annars är det bara att lyfta på hatten för Cagliari. Det är aldrig lätt att åka till Sardinien och plocka poäng, särskilt inte med ett sargat självförtroende. Kan bara hålla med om att det var en gedigen laginsats och tre poäng hamnade hos rätt lag i dagens möte.

Det är precis som du skriver. Udinese har nu avverkat tio matcher i rad i Serie A utan vinst. Tre oavgjorda och sju förluster. Tragiskt av ett lag som jag tippade skulle kunna utmana om CL-kvalplatserna, och åtminstone kunna erövra UEFA-cupplats i sluttabellen. En trupp fullständigt utan självförtroende.

Medan Cagliari reste sig efter sin katastrofala inledning med fem raka förluster, och har efter det tillhört de formstarkaste lagen i Serie A. Så en seger för Cagliari på Sardinien var inte någon överaskning på något sätt, utan mer en bekräftelse på sakernas tillstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Kanske förlorar topplagen också på att det blir tuffa matcher i ligan. Det är inte så att de kan promenera runt på söndag bara för att vila upp sig till Champions League-kvällen på onsdag.

Vad det gäller Europa har jag lite hopp för Uefa-cupen. Milan är Italiens bästa lag i Europa, tar man bara sig förbi Werder Bremen tror jag man har stora chanser att vinna Uefa-cupen. Likaså tror jag att Fiorentina har en fin chans. Bara en sån sak att Sampdoria slog ut Sevilla i samma cup.

Visst finns denna aspekten också med i de italienska lagen insatser i Europa. Både det faktum att man inte kan vinna med sitt B-lag, och att förluster i ligan för att spara nyckelspelare till europacuperna, vare sig accepteras eller kan repareras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in