2008-09-19, 11:08
Medlem
Helseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tadada
Fick igång spelet sent igårkväll och måste säga det är underbart bra.
RvR och boostandet av level när man joinar är mycket bra, alla har en chans att pvpa från level 1.

Trodde dock det skulle flyta bättre på min nya bärbara men jag upplever lagg och att det " hackar ". Tror ni detta beror på drivrutiner eller är datorn helt enkelt inte tillräckligt bra för ens low inställningarna ska flyta ? ...

https://www.inet.se/?page=product&stockid=1967904&a=1967904&

Om någon har något tips hur jag ska göra för att få det bättre är jag evigt tacksam

Jag har ungefär samma laptop som dig men med ett sämre grafikkort.
Testa köra högsta upplösning i windowed mode, det fixade lagget nästan helt för mig. Eller ladda ner nya drivrutiner till kortet.
Hursomhelst är det väldigt många som har problem med att köra WAR på laptops, kolla på tech-delen på warhammeralliance.com forumet. Finns en tråd där som har en massa info om att få WAR att flyta bättre på bärbara.
Citera
2008-09-19, 11:12
Medlem
Haggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roflcakez
Sjukt roligt spel, blev lite problem med inloggningen å skit men aja.. det löste sig
Nån som har kolla på när servrarna kommer upp igen?

Dem hade en liknande sak i onsdags, och då var servrarna uppe ungefär 12.15.
Så skulle gissa på att det är någonting liknande idag.
Citera
2008-09-19, 11:14
Medlem
Tadadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helseth
Jag har ungefär samma laptop som dig men med ett sämre grafikkort.
Testa köra högsta upplösning i windowed mode, det fixade lagget nästan helt för mig. Eller ladda ner nya drivrutiner till kortet.
Hursomhelst är det väldigt många som har problem med att köra WAR på laptops, kolla på tech-delen på warhammeralliance.com forumet. Finns en tråd där som har en massa info om att få WAR att flyta bättre på bärbara.
Klockrent Helseth, tack för svaret. Ska kolla när jag kommer hem
Du har möjligtvis inte länken tillgänglig till just den tråden eller är de asking alot ?
Citera
2008-09-19, 11:23
Medlem
Helseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tadada
Klockrent Helseth, tack för svaret. Ska kolla när jag kommer hem
Du har möjligtvis inte länken tillgänglig till just den tråden eller är de asking alot ?

http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=47759
Citera
2008-09-19, 11:27
Medlem
Tadadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helseth
http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=47759
My man. Tackar

Cya out there
Citera
2008-09-19, 11:36
Medlem
♫♫♫s avatar
Måste bara fråga, det är en del saker som jag inte har riktigt klart för mig än:

Den koden som fick med till sin fysiska kopia, när/var/hur ska man skriva in den? Kikade på war-europe.com men stod det ingenting nytt.

Den versionen som finns ute nu, är det den hyffsat slutgiltiga eller är det fortfarande någon form av beta-version? Tänker t ex på grafikinställningsmöjligheterna i spelet; de är väldigt slimmade.

Någon som kan ge ett klargörande?
Citera
2008-09-19, 11:47
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ♫♫♫
Måste bara fråga, det är en del saker som jag inte har riktigt klart för mig än:

Den koden som fick med till sin fysiska kopia, när/var/hur ska man skriva in den? Kikade på war-europe.com men stod det ingenting nytt.

Den versionen som finns ute nu, är det den hyffsat slutgiltiga eller är det fortfarande någon form av beta-version? Tänker t ex på grafikinställningsmöjligheterna i spelet; de är väldigt slimmade.

Någon som kan ge ett klargörande?

Finns en code knappt under login rutan på hemsidan, där skriver du in retailkoden.

Ptja, det är release versionen vi spelar nu så nån beta är det inte. Men om det betyder att vi aldrig kommer se mer grafikinställningar vet jag inget om. Kanske, kanske inte.
Citera
2008-09-19, 11:50
Medlem
♫♫♫s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagn
Finns en code knappt under login rutan på hemsidan, där skriver du in retailkoden.

Ptja, det är release versionen vi spelar nu så nån beta är det inte. Men om det betyder att vi aldrig kommer se mer grafikinställningar vet jag inget om. Kanske, kanske inte.

http://www.war-europe.com/#/activation/?lang=en

Den?
Citera
2008-09-19, 11:51
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ♫♫♫
http://www.war-europe.com/#/activation/?lang=en

Den?

Precis, knappa in koden och kontouppgifterna så ska det funka. Tänk bara på det kan vara lite knepigt att skilja på S och 5... tog mig tre försök innan jag fick allt rätt igår...
Citera
2008-09-19, 11:57
Medlem
Färgienhinks avatar
Jag fick igång spelet runt 1 igår. Installerade om spelet en gång i onödan, felet var att jag var tvungen att stänga av Norton!

Grymmt roligt spel iaf
Citera
2008-09-19, 12:14
Medlem
Pervos avatar
Fler som retar sig på att EULA dycker upp VARJE gång man loggar in i WAR?

Var ju tvungen att hitta nåt att klaga på, i övrigt så är det ett lysande spel
Citera
2008-09-19, 12:15
Medlem
Stoppables avatar
Vad tyckte ni om musmattan? (CE)
Den vart bra . men lite liten tycker jag :S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto