2008-07-21, 17:08
Medlem
Egalmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WIsabellaW
Jag vet att även om hon skulle ha blivit våldtagen i röven av fem gamla italienare så överdriver hon. MAn behöver inte skrika ut sånbna saker till folk man inte ens känner eller vet namnet på. Uppmärksamhetkåt är vad hon är.
Man klarar sig ensam, Jag personligen har aldrig mått dåligt av de som hänt mig, bara det runt omkring typ att folk har fptt veta DET är det jobbiga det andra klarar man utan problem.
"sitt där du och skaka som ett mongo" oj fan, där fick du till det, den kommentaren fick mig att gråta..................

bra.
Sen är alla människor antagligen inte som du, faktiskt. Att DU inte ville ha stöd av andra, även av främlingar, eller för den delen inte heller ville hjälpa andra att inte hamna i samma knipa genom att vara öppen om det. Det är helt upp till dig. Du kan ju inte bara utgå från att folk ljuger bara för att de inte reagerar likadant som du på ett övergrepp. "SÅ går det ju inte att reagera, hon måste ljuga om det" Händer ju ingen, alla reagerar som jag.
För jag tror du ljuger, händer ju nästan ingen att de råkar ut för övergrepp och sen väljer att hålla det för sig själv. Mytoman säkert.
Ha lite sympati IFALL att det är sant, även om man tror hon fejkar.

ps: vet inget vad som hänt dig men jag hade självklart haft sympati med dig som utgångspunkt om du hade berättat för mig eller om jag läst dina poster, jag skulle aldrig säga på allvar att jag inte tror dig, inte utan att du är bevisad mytoman, eller det är helt orimligt att det man säger är sant.
Var förresten nåt gruppvåldtäktsoffer som pratade ut om sin upplevelse på svt och varnade andra tjejer, hon ljög säkert också, hon var ju också blond, och gick dessutom ut publikt med det.
Fruktansvärt elakt och fullständigt onödigt att hålla på så här mot henne bara för att många här hatar henne.
Citera
2008-07-21, 17:30
Medlem
Egalmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Tycker det roliga är att hon säger att resebolagen ska ta sitt ansvar. Hennes föräldrar då? Som släpper iväg sin omyndiga dotter på resa utomlands? Så långt går inte tåget upp tydligen, alla andra utom henne själv samt föräldrar tar inte sitt ansvar.

Håller förstås fullständigt med om att föräldrarna har det yttersta ansvaret. Man kan inte skylla på resbolaget tkr inte jag heller tkr bara de kan hjälpa en lite mer att få en angenäm upplevelse.

Tkr gott att resebolagen kan tvingas upplysa om hur människorna beter vid resmålen dit de vill skicka folk i sin reklam också.
Själv åkte jag till egypten för ett år sen, hade ingen aning om att så många männsikor kunde vara så helt sanslöst jobbiga att ha att göra med. O då är jag ändå kille och fick väl bara försäljare på mig, tänk de blonda tjejerna som även plus det får dras med alla casanovor. Var endel tjejer som öppet sa det "aldrig mer ett arabland", inte för att jag tror egypten bebos av araber men de hade varit i ngt till mellanösternland och det var visst lika jobbigt där.

Så en liten varning för blonda tjejer om hur jobbiga lokalborna kan vara kan man väl begära, vanlig konsumentupplysning ju. Så man kanske kan färga håret, skaffa lokal dräkt, se till att ha med en man i sällskap mm som motåtgärd om man fortfarande tvunget vill dit. för o ta det labdet som ex, till tex Sydafrika borde de ju varna för hur mkt våldtäkter som begås.
Citera
2008-07-21, 17:32
Medlem
Sverige är landet där man _aldrig_ gör fel. Få vågar erkänna att man har fel eller gör fel!
Blondibella är ett alldeles utmärkt med detta fall.

Men vi borde hylla henne, från att ha varit en noname fjortis så har hon gjort sig ett namn utan att böjt ut fittan framför Big brother linsen!
Citera
2008-07-21, 17:43
Medlem
Vad hände Blondinbella i Italien?

Sveriges kändaste bloggerska har, enligt henne själv, blivit utsatt för ett otäckt övergrepp på en Italiensk klubb. Inga mer ingående detaljer nämns så jag vädjar nu till er, Flashback. Vad har hänt med stackars Blondinbella?

Citerat från hemsidan. Gå helst inte in där själva då hon tjänar 30 öre per besökare.

Citat:
"Andledningen till att jag åkte vill jag helst inte gå in på. Men att vara ute på en klubb bland italenare utan att ha manligt sällskap med sig är väldigt farligt och jag hade riktigt otur... Med italiens lagar går det inte ens att göra en polisanmälan utan att ha ett vittne.

Jag mår inte speciellt bra efter övergreppet, därför bokade mina föräldrar en resa hem imorgon. Jag har gråtit länge, känt skam, äcklad men nu är jag mest arg. Fast samtidigt undrar jag varför det skulle hända mig. Just nu kan jag inte göra så mycket efter det som hände utan jag försöker mest samla mig och kunna kliva upp på morgonen. När jag kommer hem kommer jag att ta tag i allt och försöka ändra på denna sjuka värld."

-

"När tråkiga händelser sker i ens liv och speciellt när man befinner sig i ett annat land märker man vilka som ställer upp för en oavsett tid, pengar eller ork. När jag hade lyckats ta mig hem den natten satt jag länge i telefon med min pojkvän och grät. Mina föräldrar kontaktades och jag fick världens bästa stöd ifrån dom. Pappa, mamma och Nils gjorde allt de kunde för att hitta en läkare som försökte hjälpa mig med polisanmälan och en resa hem till Sverige.

Nils hade även turen att ha en vän här nere så hans kompis hämtade upp mig på hotellet och körde mig hem till honom, där jag nu är trygg. Imorgon går som sagt flyget hem. I två dygn har jag gråtit men nu är jag bara arg, arg över händelsen som jag fick gå igenom men mest arg över mitt bemötande av den italenska polisen, eller respekten som killar saknar mot svenska tjejer i Italien.

Jag har turen att ha haft föräldrar som har möjlighet att köpa första bästa biljett hem, pojkvän som sitter i timmar och lyssnar och stöd från vänner. Men andra tjejer då? Vad händer med de andra tjejer som reser utomlands, utsetts för övergrepp och är tvunga att stanna kvar för att de inte har råd att åka hem med ett annat flyg eller ens kan berätta det för sina föräldrar?

Nu är jag inte ledsen längre, jag är arg istället. Så arg så att jag nästan brinner. På något sätt är jag glad att det hände mig och inte någon annan för jag besitter en maktposition där jag faktiskt kan försöka att hjälpa andra tjejer, att varna dom innan de reser iväg utomlands på en resa som verkar helt underbar. För hur farligt låter italenska rivieran?

-Jag är arg över hur lagen verkar fungera i Italien. Du kan inte anmäla om du inte har ett vittne. Förstår dom inte att hela rättsväsendet faller? Vittnen blir påhittade? Hur ofta "ser" någon när en tjej utsetts för övergrepp egentligen?

- Jag är arg över hur resebolagen fungerar. Reser unga tjejer utomlands är det bl.a deras ansvar att meddela och berätta om landet, inte bara om vilka fester det finns utan om kulturen. I Rimini förstod jag att det var konstigt för unga tjejer att vistas ensamma utan manligt sällksap. Unga italenskor ser man inte på krogrundorna. Tyvärr kan vi inte tro att vi kan bete oss som vi gör i Svergie där, även om vi tycker att vi borde kunna. Vi kan inte gå runt ensamma med våra tjejkompisar, le mot killar eller ens vara speciellt trevlig. Tyvärr, jag vet att det är hemskt men vi måste anpassa oss tills landet själv har nått den utvecklingnivå där det är rimligt för en svensk tjej att vistas i."

Vilken martyr.
Spekulera fritt, kamrater.
Citera
2008-07-21, 17:44
Medlem
Blondibella har säkert en hel del att skriva om sitt lilla äventyr i Italien ...
Citera
2008-07-21, 17:51
Medlem
dubbeltrubbels avatar
Måste vara våldtäkt vad annars blir man sådär upprörd över?
Citera
2008-07-21, 17:59
Medlem
jerkuss avatar
Naturligtvis är det synd om henne om hon blivit utsatt för en våldtäkt, och en våldtäkt är ju aldrig den utsattes fel. Men jag kan undra varför hon var ute på ställen själv, sjutton som hon är, i Italien. Det är ju inte särdeles genomtänkt.

Sen tror jag inte hon blev våldtagen. Kanske lite ofredad eller så, men inte så allvarligt som våldtäkt.
Citera
2008-07-21, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Tycker det roliga är att hon säger att resebolagen ska ta sitt ansvar. Hennes föräldrar då? Som släpper iväg sin omyndiga dotter på resa utomlands? Så långt går inte tåget upp tydligen, alla andra utom henne själv samt föräldrar tar inte sitt ansvar.
word.

Det är pinsamt att hon försöker kasta skit på reseföretaget. Det enda fel de kan ha gjort är att släppa iväg en underårig person utan målsman. Men hur fan tänker föräldrarna !?

Lite tragikomiskt att hennes päron fick pynta för biljetten hem när hon faktiskt drar in egna pengar på bloggen.
Citera
2008-07-21, 18:04
Medlem
rohyps avatar
Alla ni som anser att hennes föräldrar borde tagit ansvar, ur, var när? Hade ni strypkoppel fram tills ni var 30 eller?

Vidare är jag inget fan av Isabella heller för den delen, men att lasta föräldrarna för detta är ju fan inhumant. Sedan är det ju ingen som sett något men allt med våldtäkter och dyl kan man ju glömma. Han blev nog, kort och gott, antastad?
Citera
2008-07-21, 18:08
Medlem
SmiLLies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Alla ni som anser att hennes föräldrar borde tagit ansvar, ur, var när? Hade ni strypkoppel fram tills ni var 30 eller?

Vidare är jag inget fan av Isabella heller för den delen, men att lasta föräldrarna för detta är ju fan inhumant. Sedan är det ju ingen som sett något men allt med våldtäkter och dyl kan man ju glömma. Han blev nog, kort och gott, antastad?

Nä, men är man 17 år så kan man inte resa utan föräldrars tillåtelse. Så de verkade tydligen att det är helt okej att lilla BB skulle till Italien och semestra med lite kompisar. För de kunde inte tänka efter själva vad man gör som 17-åring på semester... Dricker för mycket, solar en del, sover lite och gör allt annat föräldrar inte vill veta. Alla har väl varit unga?!

Mina föräldrar hade inte låtit mej åka iaf.. Men de har "släppt iväg" mig senare.. trots att jag inte är 30 ännu.
Citera
2008-07-21, 18:18
Medlem
Treks avatar
Blev hon isåfall våldtagen på dansgolvet/inne på klubben? Om inte måste hon väl gått hem med en okänd kille, och mig veterligen har hon pojkvän.
Citera
2008-07-21, 18:19
Medlem
LadyTieras avatar
säkert överdrivet, någon klämde väll henne på tuttarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in