2019-10-30, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Härligt ryktats om ett möte med stordalen. Kan ju bli en affärssucce med Belle och Vingresor tex

Absolut. Vilken chans för dig!...nu har du en gubbe till som du kan para ihop "Belle" med. Åtminstone i din fantasi har du det. För "ryktet" kommer gissningvis från dig själv. Som så ofta sker här i tråden.

Dagens tips: Det finns fler norrmän än Petter Stordalen. Petter Stordalen befinner sig väldigt ofta utomlands. Sannolikheten att träffa på Petter Stordalen i Norge är alltså....you do the math.
Citera
2019-10-30, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ska det där föreställa roligt?

Skatteverket sitt självklart och läser sociala medier och bloggar.
Det började man med för flera år sedan. Det är öppna källor som har ett starkt bevisvärde.
Carolina Gynning blev tidigt upptaxerad. Till grund för den granskningen låg uppgifter i hennes egna blogg.

Bellsan har noggrannt dokumenterat och visat upp sitt liv med privatgetter, exklusiva hotell, lyxshopping etc det senaste åren. Skatteverket har ett väldigt bra utgångsläge om det visar sig att bolagen stått för mycket av kostnaderna i det som rimligen hör till hennes privata utgifter. Det kan bli väldigt dyrt i slutänden för henne.
Rimligtvis har Bellsan rejäla problem i sin privata ekonomi och en del av förklaringen kan vara att förbjudna lån måste betalas tillbaka asap.
https://www.expressen.se/noje/gynnings-skattesmall-kravs-pa-235-000/

Javisst - men läs vad det står i din egen länk: Till grund för granskningen och så vidare. Det är väl klart att man kollar in om det finns sociala medier. Det var ju heller inget annat jag menade och det tror jag nog att du egentligen begriper. Själva utredningen hos en myndighet måste backas upp med bevis och då smäller uppgifter i en blogg inte särskilt högt.

Ibland undrar jag om du missförstår med flit?
Citera
2019-10-30, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Oavsett vem som har lagt upp bilderna på hennes instastory så står det på en av bilderna att hon ska besöka Norge (Oslo) nästa vecka 7/11.

Absolut.
Vi hoppas för hennes skull att det blir av! Med tanke på att hennes planer har en tendens att ändras...

Som när hon sade hejdå till Sverige.
Citera
2019-10-30, 14:18
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Absolut.
Vi hoppas för hennes skull att det blir av! Med tanke på att hennes planer har en tendens att ändras...

Som när hon sade hejdå till Sverige.

Precis
Citera
2019-10-30, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quanto78
Bolaget ISPI Holding AB är moderbolag till Beauty men har avregistrerats från F-skatt & moms, förvisso i våras. Men det är kanske fullt normalt.
ISPI Holding AB är koncernmodern
VD , Styrelseordförande
Pingis I K Berg-Hadenius
Bolagsform Aktiebolag
F-Skatt Avregistrerad
Moms
Avregistrerad i Momsregistret
Registreringsår 2014
Ett renodlat holdingbolag utan anställda behöver inte vara registrerat som arbetsgivare.
Bedrivs ingen momspliktig verksamhet behövs inte momsregistrering.
Bedriver man inte skattepliktig verksamhet utan endast uppbär utdelning från dotterbolag behöver man ingen F-skattsedel heller. Erhållen utdelning inom koncernen är skattefri.
Citera
2019-10-30, 14:39
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andylin
Ett renodlat holdingbolag utan anställda behöver inte vara registrerat som arbetsgivare.
Bedriver man inte skattepliktig verksamhet utan endast uppbär utdelning från dotterbolag behöver man ingen F-skattsedel heller. Erhållen utdelning inom koncernen är skattefri.
Det behövs ingen F-skattsedel för att bedriva skattepliktig verksamhet i form av försäljning av varor eller uthyrning av bostäder tex.
F-skatt är till för tjänsteproducerande företag, säljer företaget inga tjänster behövs det ingen F-skattsedel.
Citera
2019-10-30, 14:41
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatdoweknow
Absolut. Vilken chans för dig!...nu har du en gubbe till som du kan para ihop "Belle" med. Åtminstone i din fantasi har du det. För "ryktet" kommer gissningvis från dig själv. Som så ofta sker här i tråden.
Dagens tips: Det finns fler norrmän än Petter Stordalen. Petter Stordalen befinner sig väldigt ofta utomlands. Sannolikheten att träffa på Petter Stordalen i Norge är alltså....you do the math.
Det finns tydligen fler chat-doktorer i traden som kan och vet allt men som helt saknar information inte ens skvaller
Da föredrar man ju nästan till och med Isabellas influencer-arme, eller kvasi-arme såsom Lutzern som support-skvallrar
Dom har inte setts till sedan 24/10e efter "Skattebetalarna betalar arbetsformedlingen finansierar Isabellas influencer-arme av dyslektiker"
Blev influencer-armen bara oroad eller blev arbetsgivaren av med stödet ifrån arbetsformedlingen
Senast redigerad av qutm 2019-10-30 kl. 15:09.
Citera
2019-10-30, 14:59
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det behövs ingen F-skattsedel för att bedriva skattepliktig verksamhet i form av försäljning av varor eller uthyrning av bostäder tex.
F-skatt är till för tjänsteproducerande företag, säljer företaget inga tjänster behövs det ingen F-skattsedel.

Jodå, om du bedriver näringsverksamhet (i vilket även uthyrning av bostäder ingår) skadar det inte att inneha F-skattsedel.
Citera
2019-10-30, 15:34
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andylin

Citat:
Ursprungligen postat av trottwell

Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Jodå, om du bedriver näringsverksamhet (i vilket även uthyrning av bostäder ingår) skadar det inte att inneha F-skattsede.
Det var inte det som stod i inlägget som jag svarade på.
Jag har ägt fastigheter i hela mitt liv, i bolag med och utan F-skatt. Jag har också importerat varor och sålt till företag i Sverige, utan F-skatt.
F-skatt är till för tjänsteproducerande företag.
Senast redigerad av trottwell 2019-10-30 kl. 15:59.
Citera
2019-10-30, 15:59
Medlem
EndastJag01s avatar
Jag har följt den här tråden under 1 vecka nu och är helt fascinerad.
Därför´har jag köpt en av Isabellas flaskor med torrschampo, jag måste bara prova!
Citera
2019-10-30, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Jag har följt den här tråden under 1 vecka nu och är helt fascinerad.
Därför´har jag köpt en av Isabellas flaskor med torrschampo, jag måste bara prova!

Ett litet stödköp i all välmening?
Citera
2019-10-30, 16:05
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Ett litet stödköp i all välmening?
Inte direkt. Men vill bilda mig en egen uppfattning om produkterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in