2008-07-21, 18:20
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmiLLie
Nä, men är man 17 år så kan man inte resa utan föräldrars tillåtelse. Så de verkade tydligen att det är helt okej att lilla BB skulle till Italien och semestra med lite kompisar. För de kunde inte tänka efter själva vad man gör som 17-åring på semester... Dricker för mycket, solar en del, sover lite och gör allt annat föräldrar inte vill veta. Alla har väl varit unga?!

Mina föräldrar hade inte låtit mej åka iaf.. Men de har "släppt iväg" mig senare.. trots att jag inte är 30 ännu.

Vilket skitsnack, räcker med att någon är myndig. Mycket möjligt att resebolaget kontaktat hennes förädrar och de godkänt att hon åkt iväg. Annat vore ju katastrof, 17 år, då klarar man för fan och resa. Dessutom är Isabella inte den damen som super sig redlös. Nåja, bortse från Karlaplan, ni som känner henne.

Alltså jag tror inte mina ögon när jag läser hur många som vill lasta hennes föräldrar för detta, eller som tycker det var en sjuk handling. Fan jag släpade med mig min 14åriga lillebror upp till Åre och visade hur det gick till. Inte har jag sämre föräldrar för det.

Som du säger, alla vet väl vad man gjorde som ung, skall vi sluta acceptera det nu?
Citera
2008-07-21, 18:22
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
säkert överdrivet, någon klämde väll henne på tuttarna
tror du???.... hennes långa utläggning om det hela låter ju liiite värre.... eller så kör hon efter "all publicitet är bra.... och skarvar man på så blir det ännu bättre"
Citera
2008-07-21, 18:23
Medlem
Troians avatar
Jag tror inte det är så allvarligt som våldtäkt - då skulle polisen absolut ta en anmälan. Dessutom så tror jag hon skulle vara mer uppriven, och att hennes båda vänner som hon var där med skulle finnas där mer. Utifrån bloggen att bedöma verkar det ju som att de stannar kvar i Italien.

Det verkar dock värre än att någon tafsat på henne. Kan det kanske röra sig om att någon tagit på henne och eventuellt försökt våldta (typ hållt fast)?
Senast redigerad av Troian 2008-07-21 kl. 18:27.
Citera
2008-07-21, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Egalmannen
bra.
Sen är alla människor antagligen inte som du, faktiskt. Att DU inte ville ha stöd av andra, även av främlingar, eller för den delen inte heller ville hjälpa andra att inte hamna i samma knipa genom att vara öppen om det. Det är helt upp till dig. Du kan ju inte bara utgå från att folk ljuger bara för att de inte reagerar likadant som du på ett övergrepp. "SÅ går det ju inte att reagera, hon måste ljuga om det" Händer ju ingen, alla reagerar som jag.
För jag tror du ljuger, händer ju nästan ingen att de råkar ut för övergrepp och sen väljer att hålla det för sig själv. Mytoman säkert.
Ha lite sympati IFALL att det är sant, även om man tror hon fejkar.

ps: vet inget vad som hänt dig men jag hade självklart haft sympati med dig som utgångspunkt om du hade berättat för mig eller om jag läst dina poster, jag skulle aldrig säga på allvar att jag inte tror dig, inte utan att du är bevisad mytoman, eller det är helt orimligt att det man säger är sant.
Var förresten nåt gruppvåldtäktsoffer som pratade ut om sin upplevelse på svt och varnade andra tjejer, hon ljög säkert också, hon var ju också blond, och gick dessutom ut publikt med det.
Fruktansvärt elakt och fullständigt onödigt att hålla på så här mot henne bara för att många här hatar henne.
Jag skäms ju över det så jag fattar inte varför jag skulle hitta på något sånt...
Här är jag anonym, här kan jag berätta, men den enda av mina närmaste vänner osm vet är S som var med mig på resan... det var itne jag som berättade då och jag önskar att hon inte visste; det värsta som finns är när någon tycker synd om en....
Isabella har jag inte hatat, inte brytt mig om henne så mkt och gillat att läsa hennes blogg... Men det här... det har inget med styrka eller att varna andra tjejer o göra, det här handlar om uppmärksamhet , "kolla på mig, det är faktiskt synd om mig!"... Sexuella övergrepp är tyvärr inte längre något ovanligt... tyvärr... Och jag trodde att de flesta FATTADE att det är skillnad på sverige och andra Italien,Turkiet,Grekland etc... ganska stor...
Visst man BORDE få bete dig hur fan man vill utan att nåt händer, men tyvärr är det inte så, och det suger.... Men visst du har rätt jag vbet inte vad som hänt henne.... men jag kan gissa att det int eär så allvarligt som hon vill få det att framstå som... då hade hon berättat istället för att säga lite och sen låta folk göra en höna av en fjäder.
Citera
2008-07-21, 18:32
Avstängd
Wajis avatar
Ingen som vet vad som hände nere i Italien?

Jag är ju jätte nyfiken på att höra vad som hände där nere! Jag är övertygad om att det inte rör sig om någon våldtäkt utan snarare någon Italienare som nypt den lilla blonda tjejen i häcken..

Varför tror jag det?

1. Hade hon blivit våldtagen så hade förmodligen inte Polisen i Italien skrattat. Visst finns det idioter till poliser men om en våldtäkt ägt rum som hade säkert bevis som sperma, DNA ect funnits. Jag är tveksam om även en korrupt polis kår i italien kan blunda för det?

2. Hennes kompisar väljer att stanna kvar och festa och inte avbryta semestern. Åter igen. Hade hon blivit våldtagen så hade man stöttat sin kompis och följt med henne hem och verkligen ställt upp för sin kamrat.

Att dom stannar kvar måste ju tolkas som dom inte ser lika alvarligt på händelsen som henne.. Jag kan inte tolka det på ngt annat sätt

3. Genom att så snabbt efter den sk. händelsen och allt hat mot resebolag och diverse saker får mig att se det hela som en stor djävla PR-kupp..

Vad betyder ordet övergrepp för henne tro?

Om någon sitter och tycker att jag försvarar en ev våldtäkt så har ni helt fel.. Jag tror bara att en överförfriskad tjej som den senaste tiden varit i obalans. Stått i baren och blivit tafsad av en italienare och blivit så arg och ställt till ett djävla liv och tyckte att alla i hela värden var imot henne.

Därefter har ordet övergrepp blivit en tragisk ord av själva händelsen

Jag tänker då på alla stackars kvinnor som verkligen har blivit utsatt för ett riktigt övergrepp
Citera
2008-07-21, 18:33
Medlem
Futurums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
word.

Lite tragikomiskt att hennes päron fick pynta för biljetten hem när hon faktiskt drar in egna pengar på bloggen.

Tjejen drar väl dessutom in rätt så rejält med kulor på den där bloggen. Har för mig att jag läst det någonstans men hittar inte källan nu.

Nej, den här historien tror jag är kraftigt uppförstorad. Allt med ett enda syfte: att skapa uppmärksamhet och driva trafik till den egna bloggen.
Citera
2008-07-21, 18:36
Medlem
Squalos avatar
Någon slemmig italienare har väl klämt flickebarnet på röfven.

Åker man utomlands så gör man det på egen risk. Det vet alla.
Citera
2008-07-21, 18:36
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Från BB:s blogg...

"Reser unga tjejer utomlands är det bl.a deras ansvar att meddela och berätta om landet, inte bara om vilka fester det finns utan om kulturen."

Jag skulle väl snarare säga att om man åker utomlands till ett främmande land så är det ens eget ansvar att informera sig om landet och säkerhetsläget där. Det finns reseguider, Utrikesdepartementet har sidor med viktig resfakta om varje land, etc.
Borde det inte vara socialstyrelsens ansvar, eller nå't, att ta hand om oss svenska medborgare så att vi slipper allt ont?

Eller allvarligt talat, så verkar det här vara en konsekvens av feministisk indoktrinering, som säger att svenska män minsann är lika stora kräk som alla andra folkslag och förtrycker och våldtar lika frejdigt som vilken medelhavs-blatte som helst. Det är väl dessutom förbjudet enligt PC-lagstiftningen att säga att människor i/från andra länder har en annan kvinno- och sexualsyn.

Tänk om svenska flickor istället fick höra hur j-a priviligierade de är som har så vänliga och godhjärtade män omkring sig.
Citera
2008-07-21, 18:37
Medlem
Möppens avatar
Hörde på radion idag att de var någon italienare som killade henne lite på bäret (innanför trosorna).
Givetvis är de vidrigt om de hänt. Men detta kan också va fruktansvärt överdrivet av våra kvällstidningar.... Vi får väl höra sanningen en dag.
Citera
2008-07-21, 18:38
Bannlyst
Har ni sett svenska tjejer på fyllan utomlands?
Kan det har varit så att bellan drack för mycket cider och hånglade med 5-6 italienare och sedan inte vill stå för det?
Bara en undran.
Citera
2008-07-21, 18:41
Medlem
Egalmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WIsabellaW
Jag skäms ju över det så jag fattar inte varför jag skulle hitta på något sånt...
.

Försökte bara visa på det orimliga i att avskriva ngn som lögnare enbart på att de inte reagerar som förväntat enligt normen. Gick visst inte in om du inte fattade att jag försökte vara ironisk när jag kallade dig mytoman. Hur ska jag veta det? Ska jag bara gå på att du håller dig till de normala reaktionerna?

Jag tkr förövrigt att det är en förbannad tur att det finns tjejer som vågar stå upp och skrika att det här är inte ok när de blivit exempelvis våldtagna och inte kryper ihop skäms och håller det för sig själv vilket är det förståeligt fullt normala.
Och jag säger inte att det är det som hänt henne.

Förbannat kontraproduktivt iallafall av er som inte belyser problemet, att hacka på de som står upp och försöker göra folk medvetna om farorna och riskerna som tjejer utsätter sig för. Bara att hoppas att hon belyser kulturskillnaderna även här hemma i Sverige så gör hon mer nytta mot våldet mot Svenskor än ngn jag kan komma på.
Citera
2008-07-21, 18:48
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
"Jag har turen att ha haft föräldrar som har möjlighet att köpa första bästa biljett hem, pojkvän som sitter i timmar och lyssnar och stöd från vänner. Men andra tjejer då? Vad händer med de andra tjejer som reser utomlands, utsetts för övergrepp"

Eller, vad händer med dom tusentals som drabbas här hemma?

"Tyvärr, jag vet att det är hemskt men vi måste anpassa oss tills landet själv har nått den utvecklingnivå där det är rimligt för en svensk tjej att vistas i."

Aj aj aj, rasism fröken blondin. Och återigen kan man undra varför hon nu inte höjer rösten för alla dom övergrepp som sker på hemmaplan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in