2008-08-14, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Catya
Ahh, läser inte hans blogg! Men Öviksbor lider ofta av "lillebrorskomplex" vilket innebär att de vill vara lika "hippa" och "inne" som "coola" stockholmare. Han tillhör klart och tydligt det klientelet.
Inte bara Ö-viksbor det inte. Men vi lär få gott om tid att gotta oss i hans varande med tiden.
Citera
2008-08-14, 14:41
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inte_som_du
hon lider av en lätt variant av sjukdomen paralysis-lexani, dvs. visa muskler är halft-förlamade och otroligt svåra att styra, i hennes fall vänstra ansiktsmusklerna.

Vadå lätt? Jag kände en tjej i den åldern en gång som drabbats av just den sjukdomen att hennes ena ansiktshalva var mer eller mindre lam och hon såg lite knepig ut som blondinbella. Dessbättre gick sjukdomen mer eller mindre över efter några år. Då det är en virussjukdom så blir man aldrig helt av med det, men man ser mindre konstig ut med tiden.
Citera
2008-08-14, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Vadå lätt? Jag kände en tjej i den åldern en gång som drabbats av just den sjukdomen att hennes ena ansiktshalva var mer eller mindre lam och hon såg lite knepig ut som blondinbella. Dessbättre gick sjukdomen mer eller mindre över efter några år. Då det är en virussjukdom så blir man aldrig helt av med det, men man ser mindre konstig ut med tiden.

jo, det är ett helvete att drabbas av den. konstigt att blondinbella inte gått ut i någon artikel än och förklarat hur tufft det är att leva med sjukdomen.
Citera
2008-08-14, 15:29
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inte_som_du
jo, det är ett helvete att drabbas av den. konstigt att blondinbella inte gått ut i någon artikel än och förklarat hur tufft det är att leva med sjukdomen.

Hon har säkert kommenterat det i bloggen, men vem läser den?

Tjejen som jag kändes drabbades väldigt plötsligt. Ena dagen såg hon normal och snygg ut, andra dagen så såg hon ut som blondinbella..
Citera
2008-08-14, 16:11
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satan’s Skull
Ni är 24 och känner inga 17-åringar?

När jag var 24 kände jag en sjuttonåring. Min kusin.

Jag skulle vilja påstå att bland mina vänner i Stockholm så var det fruktansvärt ovanligt att känna, och umgås ska vi inte ens tala om, med 17-åringar, när vi var 24.
Citera
2008-08-14, 16:14
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:

Min förra chef drabbades av det två gånger. Första gången höll det ett halvår och släppte (gick från förlamad till full rörlighet) på några dagar, andra gången höll det bara några veckor. Båda gångerna sa läkaren att det berodde på stress.

En vän till mig råkade ut för det och hade förlamad ansiktshalva några månader, till honom sa läkarna att det kunde vara en herpes-historia som satt sig vid någon nerv typ...
Citera
2008-08-14, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satan’s Skull
Ni är 24 och känner inga 17-åringar?

Jo, släktingar och folks småsyskon. Umgås absolut inte med barn och har framförallt inte sexuellt umgänge med dom. Förstår inte vad en 24-åring skulle få ut att vara tillsammans med en som är 17.
Citera
2008-08-14, 20:15
Medlem
hedets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Min förra chef drabbades av det två gånger. Första gången höll det ett halvår och släppte (gick från förlamad till full rörlighet) på några dagar, andra gången höll det bara några veckor. Båda gångerna sa läkaren att det berodde på stress.

En vän till mig råkade ut för det och hade förlamad ansiktshalva några månader, till honom sa läkarna att det kunde vara en herpes-historia som satt sig vid någon nerv typ...

Saken är alltså biff, och diagnosen är ställd. Blondinbellan lider av paralysis-lexani som hon fått av att ha stressat för mycket, samt bjudit upp sig o särat för Nils Rövberg, "Bocken från Norr" a.k.a. häradsbetäckaren från Rövsköldsvik som tråkigt nog var smittad med herpes i munnen, på könet, och självfallet i röven. Undra vad Blondinpappan skulle säga, nä just ja, han skrattar hela vägen till banken.
Citera
2008-08-14, 20:42
Medlem
Citat:
Hon har säkert kommenterat det i bloggen, men vem läser den?

Tjejen som jag kändes drabbades väldigt plötsligt. Ena dagen såg hon normal och snygg ut, andra dagen så såg hon ut som blondinbella..

Hahaha, jag hade fruktansvärt kul åt den sista delen.

Vore absolut jättetrist om Blondinbella ljugit om händelsen i Italien. Även jag ställer mig frågan om till och med en sådan mediakåt person skulle kunna göra något sådant. Samtidigt skulle det inte vara särskilt förvånande. Ge oss/mig mer information!
Citera
2008-08-14, 22:49
Medlem
ohhas avatar
"Jag blev så arg över att cola light är tillverkad för tjejer och den svarta för killar, så jag köpte zeron i protest. Cola är förresten en utmärkt bakisdryck, det blev lite hårt igår.. Jag är tillbaks i myouvärlden i alla fall! Nu ska jag läsa klick och åka till mamma som fyller år"

Högklassigt läsande. Verkligen. Varför går jag ens in på hennes blogg haha. Måste sluta, ge mig en botmedel någon.
Citera
2008-08-14, 23:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Har läst om 20-åringar som botoxar bort bekymmersrynkan i pannan så helt otänkbart är det inte med tanke på att hon blivit offentlig person. Skrämmande utveckling va?!
.

Nu var inte främst moralen hos personen ifråga som jag var skeptisk över -låt var och en bli salig på sin fason, utan det faktum att läkare inte bör utföra såna behandlingar på minderåriga, nu är jag inte säker på lagrummet men jag tror också att det tom är ett lagbrott.
Citera
2008-08-15, 02:10
Medlem
Satan’s Skulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedet
Saken är alltså biff, och diagnosen är ställd.
Det här är verkligen helt sjukt! En av Sveriges allra kändaste (en tonårstjej dessutom!) är handikappad – i ansiktet – och man visste inte om det!

Edit: Såg henne på stan idag, nämligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in