Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-22, 13:29
  #601
Medlem
Köses avatar
Jag har tagit del av rykten att hon fått en fjärrkontroll från toshiba uppkörd i muttan när hon dansade, italienarna hade hört att östermalmsbrudarna gick igång på det.
Citera
2008-07-22, 13:30
  #602
Medlem
Omar Santanas avatar
Jag tror helt enkelt mannen ifråga ville känna efter så att det verkligen var en person av kvinnligt kön han tänkte visa sin uppskattning mot, förmodligen har han varit med om en traumatisk händelse där personen han idkat sexuellt umgänge med istället burit runt på en kuk. Det är snarare personen som, i detta fallet, "kände efter" det är synd om och inte någon blondinbella som ser ut som en öststatisk transvestit.
Citera
2008-07-22, 13:46
  #603
Medlem
Saccards avatar
Blondinbella har råkat ut för någons närmanden och passar nu på att bre på ordentligt nu med utläggningar långa som marathonlopp om "allt det hemska som hände". Dels så ger det givetvis läsare och läsare är pengar, men dels så kan det också bero på att hon först kanske varit med på det men ångrat sig mitt i själva kladdandet eftersom hon har pojkvän och hela baletten hemma. För att då komma undan med hedern och pojkvännen i behåll (och på köpet få en säljande empatistory att köra i bloggen) så drar hon en vals om "sexuella närmanden". Det är inte första gången en kvinna spelar ut det sexövergreppskortet för att få uppmärksamhet.

Varför tror jag då det? Ja, dels eftersom jag har svårt att tro att vänninorna stannar kvar om Bella våldtagits och dels eftersom hon är väldigt klar och redig och diskuterar med sig själv på ett sätt jag inte tror att hon klarat av om övergreppet varit på allvar och fullbordats.
Citera
2008-07-22, 13:57
  #604
Medlem
_Shakermakers avatar
Kan man inte göra en anmälan utan vittne i Italien?!
Citera
2008-07-22, 14:13
  #605
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Det är DU som inte ha en aning. Svensk lag säger så. Själv tycker jag det är lika snurrigt som du tycker.

Det är inte snurrigt, bara att göra skillnad på sexuella trak. och våldtäkt.
Citera
2008-07-22, 14:15
  #606
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Jag har inte sagt att det är våldtäckt heller? Förstår inte hur du kan läsa så fel.

Förstår inte hur du kan börja citera mina inlägg utan att först läsa igenom dina egna. Jag citerar;"sådan sak som att talla på musen olovandes räcka för våldtäkt."

Nu måste vi göra skillnad på lagen, meningsuppbyggnad och kanske vad du egentligen menar.
Citera
2008-07-22, 14:39
  #607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Shakermaker
Kan man inte göra en anmälan utan vittne i Italien?!

Klart man kan. Men polisen kanske insåg att utan vittne eller bevis skulle anmälan varken leda till ett gripande eller åtal och rådde henne att låta bli att anmäla. Jag gissar att i Sverige tas en anmälan emot utan kommentarer men läggs sedan ner i brist på bevis. Jag kan verkligen inte tänka mig att det var våltäkt för då skulle en läkare ha undersökt henne.

Våldtäkter på utländskor skapar dessutom stora tidningsrubriker och den italienska pressen skulle ha älskat Blondinbella.
Citera
2008-07-22, 14:41
  #608
Medlem
_Shakermakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eye-talian
Klart man kan. Men polisen kanske insåg att utan vittne eller bevis skulle anmälan varken leda till ett gripande eller åtal och rådde henne att låta bli att anmäla. Jag gissar att i Sverige tas en anmälan emot utan kommentarer men läggs sedan ner i brist på bevis. Jag kan verkligen inte tänka mig att det var våltäkt för då skulle en läkare ha undersökt henne.

Våldtäkter på utländskor skapar dessutom stora tidningsrubriker och den italienska pressen skulle ha älskat Blondinbella.

Lustigt att blondin-saken skrev på detta sätt då. Men hon kanske inte är den vassaste kniven i lådan.
Citera
2008-07-22, 14:50
  #609
Medlem
z2joiss avatar
Våldtäktsbrotten regleras i Brottsbalkens 6:e kapitel.

1§ Den som tvingar en annan till samlag eller därmed jämförligt sexuellt umgänge genom våld eller genom hot som innebär eller för den hotade framstår som trängande fara, döms för våldtäkt till fängelse, lägst två och högst sex år.

Man kan läsa mer på den här sidan: http://www.allakvinnorshus.org/tjejj...takt_lagen.htm

Nu ska vi inte inbilla oss för ett ögonblick att Blondinen kan lagen. Jag kan tänka mig att hon blivit våldtagen, men av olika skäl inte accepterat det ännu. (Shock eller trauma?) Därför kanske hon själv väljer att kalla det övergrepp. Men eftersom Blondinen är sådan hon är, kan jag mycket väl tänka mig att någon kallat henne slampa och att det "övergreppet" fått henne att reagera lika starkt som en annan kvinna reagerat över en våldtäkt. Nu känner jag att jag inte har mer tid att öda på den här flickstackarn.

PS På hennes bloggbilder finns tydliga bevis på att 17-åringarna druckit alkohol (i form av glas). Men för all del, de kan ju ha druckit druvjuice ur vinglas också.

PPS Man ska inte gå på barer utan manligt sällskap i Italien, det har hon tydligen lärt sig. Men på bloggen skriver hon att hon var på barens vip-avdelning då de var gäster till italiens främsta tennisspelare. (Rimligen Starace då. Numera avstängd i avvaktan på utredning om spel på läggmatcher.) Med tanke på italienska tennisspelare och maffia har vår svenska blondin och hennes väninnor förmodligen agerat kuttersmycken på en bar de borde ha undvikit...
Citera
2008-07-22, 15:04
  #610
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eye-talian
Klart man kan. Men polisen kanske insåg att utan vittne eller bevis skulle anmälan varken leda till ett gripande eller åtal och rådde henne att låta bli att anmäla. Jag gissar att i Sverige tas en anmälan emot utan kommentarer men läggs sedan ner i brist på bevis. Jag kan verkligen inte tänka mig att det var våltäkt för då skulle en läkare ha undersökt henne.

Våldtäkter på utländskor skapar dessutom stora tidningsrubriker och den italienska pressen skulle ha älskat Blondinbella.

Dom kommenterar i sverige också
http://www.op.se/parser.php?level1=2...&textmode=true

Men skyldiga att ta emot anmälan är dom naturligtvis i italien precis som i sverige.
Sedan har nog polisen i Rimini fullt upp med skit som händer så dom är antagligen ovanligt ovilliga.
Kan tänka mig att Bella skulle få ungefär samma bemötande om hon ville anmäla att någon tafsat henne unde kjolen i Båstad under Båstadsveckan eller i Visby under stockholmsveckan.
Sedan gör ju språksvårigheterna att hon fattar ännu mindre och drar egena slutsatser
Citera
2008-07-22, 15:52
  #611
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Det är inte snurrigt, bara att göra skillnad på sexuella trak. och våldtäkt.

Var går skillnaden enligt dig då?

Visst fan är det våldtäkt även om man använder fingrarna?

Enligt den nya våldtäktslagen behöver dessutom inte penetrering ske. Det räcker med att trycka eller gnugga utanpå könsorganet.

Sedan är det naturligtvis en tolkningsfråga var gränsen går.

Jag utgick givetvis ifrån att ett visst våld eller tvång användes i fallet med Bella. Kanske trodde du att jag menade att en tafning på trosan var våldtäkt?
Citera
2008-07-22, 15:56
  #612
Medlem
maddtres avatar
Att någon tafsar på en är alltid en "hemsk upplevelse", oavsätt om det är på brösten, på musen eller en klapp på rumpan. Jag blir alltid tvärförbannad när det händer, och jag kan säga utan att överdriva att det inte är många gånger jag varit ute på krogen utan att det hänt.

Dock är det så vanligt med tallande på krogen att de flesta tjejer nog inte reagerar som BB. Jag vet inte hur jag reagerat, men sist någon tafsade på mig på krogen fick han en smäll och det var det. Vettefan om jag skulle avbryta en resa, polisanmäla, och gråta i 2 dygn...

.. men så har ju inte jag en av Sveriges mest lästa bloggar heller..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback