Citat:
Ursprungligen postat av
IronRandy
Jag äter inget av det, så there is that. Vart vill du komma?
Jag försöker bara få dig att förstå vad det egentligen är i choklad, som kommer ifrån kakaofruktens nötter, som gör att din hud får acne och finnar.
Choklad innehåller väldigt mycket koppar, precis som nötter.
Citat:
Chocolate has the the largest percentage of copper, of all foods, with 1.250 mg per 100 g
Det räcker alltså med att du äter 100 gram choklad och du har fått i dig mer än dagsbehovet av koppar. Och då ska man inte glömma att det är många andra livsmedel som innehåller koppar. Överdosering av koppar påverkar även upptaget av järn negativt så järn lagras i levern i för stora doser vilket kan skapa blodbrist (anemi). Överdosering av koppar kan även leda till brist på zink, då koppar och zink är antagonister.
Det är väldigt få livsmedel som innehåller bra med järn. Du har mjölkprodukter som minskar absorptionen av järn och så behöver man C-vitamin för att öka absorptionen.
Öka järnintaget och järnupptaget så är jag säker på att det kan hjälpa din hud att skydda sig mot acne och finnar.
För mig låter det väldigt sjukt att människor tar medicin mot acne och finnar. Eftersom det är kroppens sätt att tala om för dig att den saknar någonting. Och med medicin så löser man problemet temporärt. Som att ta smärtdämpande.