2013-09-08, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031
Ja, det har bara blivit sämre. Jag har tagit bilder också det ser bara sämre ut... sjukt e det. läkaren säger bara att det kommer men man undrar ju vad han röker...

Det är lugnt. Min första kur så hände absolut ingenting till den 5e månaden, då small det till och allt i ansiktet försvann. Så vänta du bara.
Citera
2013-09-09, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toalet031
Jag har snart kört i 3 månader (den 15 blir det exakt det) Och det har bara blivit värre, fortfarande inte bättre... inte så farliga bieffekter men absolut inga reslutat. jag har 60g varje dag väger 80kg.
Tror ni det kommer bli någon förbättring någon gång? känns som hoppet börjar försvinna...
Mellan fjärde och femte månaden kommer allting bara försvinna på en gång håll ut min vän
Citera
2013-09-09, 00:31
Medlem
Jaha, om veckor styr jag stegen mot VC för att börja min andra Roaccutan-resa. Oerhört surt att det ska krävas men man får tänka långsiktigt och när solen börjar titta fram sedan i vår kan jag röra mig fritt utomhus och överallt utan minsta hämning. Någon med erfarenheter av en andra kur? Blev det bra permanent efter det?

Om det är någon här som tvekar över medicinen så säger jag bara: Kör på. Kan bara tala för mig själv men känslan och boosten man får när ansiktet blir renare och renare är enormt stor och värt biverkningarna, i mitt fall torra läppar och ont i rygg. Skit i alla domedagsproffesior man kan läsa om. De är oftast väldigt överdrivna/osanna.
Senast redigerad av coldncrush 2013-09-09 kl. 00:34.
Citera
2013-09-09, 11:46
Medlem
Dag 24: Ansiktet flagnar och är torrt. Sårskorpor som jag har på sidan av skallen har torkat ut och börjar gå av, så jag blöder lite då och då när jag sover i och med att jag river upp dom. Biverkningarna är fortfarande bara torra läppar.

Förbättringar: Inflammationen/Ömheten i aknen/bölderna har försvunnit helt så det gör inte ont längre om man råkar trycka på området, inte heller ont när man duschar/sover. Synligt resultat har jag inte lagt så mycket märke till, det har blivit bättre på nacken men ansiktet är desamma ( tror jag). Jävligt svårt o märka nån skillnad eftersom man ser sig själv varje dag, men någonting händer iallafall
Citera
2013-09-09, 19:33
Medlem
När blir huden "tjockare" igen? Har fortfarande röda märken i pannan som inte känns så roliga. 1,5 månad sen jag gick av medicinen.
Citera
2013-09-09, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ordboken10
När blir huden "tjockare" igen? Har fortfarande röda märken i pannan som inte känns så roliga. 1,5 månad sen jag gick av medicinen.

Det har gått mer än en år sedan jag gick av och min hud är exakt lika tunn med röda märken osv.. Är nog en process som kan ta flera år vissa , om ens alls.
Citera
2013-09-10, 08:34
Medlem
Min pappa åt roaccutan för 25-30 år sedan och hans hud är fortfarande tunn,torr och känslig.
Citera
2013-09-10, 16:44
Medlem
Hur ofta behövde ni besöka eran hudläkare?
Citera
2013-09-10, 17:04
Medlem
IronRandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Hur ofta behövde ni besöka eran hudläkare?

Jag ringer en gång varannan månad, typ en vecka efter jag har tagit mina blodprov för att stämma av att allt är som det ska och be om förnyat recept.

Jag ska träffa henne för första gången sedan jag började kuren när jag är inne på sista förpackningen, vilket är om cirka 3 veckor.
Citera
2013-09-10, 19:52
Medlem
ojojros avatar
Hämtade ut min första kur med "Isotretinoin" som jag fått utskrivet av en privat läkare. 10mg i varje tablett och tydligen ska jag ta 4 om dagen och det gick även bra att ta alla 4 samtidigt sa hen på apoteket. Med det sagt ska jag alltså få i mig 40mg per dag och jag väger 73kg. Är detta mycket/lite för er veteraner där ute, och är 4 tabletter på en gång lämpligt?

Väldigt tacksam för svar då jag inte kan komma i kontakt med min läkare fören imorgon, och jag vill gärna påbörja kuren redan ikväll.
Citera
2013-09-10, 20:30
Medlem
[quote=IronRandy|
Jag har också hållit en bra kost och inte ens tittat på choklad (jag är helt övertygad att min hy inte tål det).
[/QUOTE]

Prova och ät mycket nötter så får du se att det blir exakt samma effekt som av choklad. Då kanske du kan tala om för mig vad det finns för samband med nötter och choklad?
Citera
2013-09-10, 21:01
Medlem
IronRandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spl4T2ji
Prova och ät mycket nötter så får du se att det blir exakt samma effekt som av choklad. Då kanske du kan tala om för mig vad det finns för samband med nötter och choklad?

Jag äter inget av det, så there is that. Vart vill du komma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in