Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-02-05, 19:32
Medlem
Mikke79s avatar
Jag måste bara säga http://www.enellys.se/007/index.php

Stora goda saker
Citera
2013-02-07, 00:25
Medlem
TorftigStugbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aquaracer
Flippin Burgers var en ny upplevelse, kan inte riktigt sätta betyg då deras burgare är väldigt annorlunda jämfört med andra jag har ätit.
Ursäkta? Varför kan du inte betygsätta? För att det inte smakar som på McDonalds eller? Serverades det goda eller äckliga hamburgare? Låt höra.
Citera
2013-02-07, 17:53
Medlem
Aquaracers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorftigStugby
Ursäkta? Varför kan du inte betygsätta? För att det inte smakar som på McDonalds eller? Serverades det goda eller äckliga hamburgare? Låt höra.

Det smakade gudomligt, skulle väl vilja påstå att det föll mig rakt i smaken och att jag absolut inte har ätit burgare som jag har uppskattat så här mycket tidigare.

Däremot så är burgarna väldigt olika från den burgarnormen som man är van vid.

Det blir äpplen och päron helt enkelt.
Citera
2013-02-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänligheten
Nästa gång jag är i Stockholm blir det en flippin burger.
Men fram till dess är det Max som gäller. Även om de slarvar lite väl ofta.
DU kommer bli besviken, det blir i alla fall jag. Knöfullt. Stressad personal och servicen är väl inte direkt den bästa, små hambugare med priserna ser de till att hålla höga.
Citera
2013-02-08, 01:39
Medlem
Aquaracers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
DU kommer bli besviken, det blir i alla fall jag. Knöfullt. Stressad personal och servicen är väl inte direkt den bästa, små hambugare med priserna ser de till att hålla höga.

Jo tack, betalade 300 pix för burgare, pommes och två Sam Adams.
Citera
2013-02-08, 12:00
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aquaracer
Jo tack, betalade 300 pix för burgare, pommes och två Sam Adams.
Ja, priserna på Flippin är på tok för höga. Det är en stor besvikelse att Jon har lagt sig på den nivån. Hoppet var att det bara skulle vara marginellt dyrare än på hamburgerkedjorna.

Nu är ju trådnamnet: Sveriges godaste hamburgare? så det är ju det jag i alla fall har diskuterat tidigare i tråden. Goda men dyra.
Citera
2013-02-08, 12:27
Medlem
SaUrOn81s avatar
Vi får väl se om Flippin får lite konkurrens när Lilys Burger öppnar nu i slutet av månaden.
Lilys Burger satsar väldigt hårt på inredningen som ska se ut som en amerikansk diner från 50-talet, tyvärr har de ingen hemsida än vad jag vet men de går att följa både på instagram och facebook.

Det som ororar mig när det ev gäller deras hamburgare är ett av svaren ägaren gav i en intervju http://mensworld.se/fran-filmgangster-till-krogare/ "Hamburgarna får vår särskilda kryddning som vi håller på att finjustera just nu"

En bra burgare behöver inte mer än salt och peppar, så att de ska hålla på med specialkryddblandningar för att försöka uppnå bättre smak/resultat låter tyvärr inte lovande.
Citera
2013-02-08, 12:34
Medlem
Har olika favoriter men den vid polisstationen i Solna är en favorit.

Ett menytips!

Monsterburgare:
Grunden är en vanlig 90 meny med xtra 90 gramskött (två 90 gamskött. Extra dressing, 150 grams bröd, ost, gurka och bacon.

Det blir ett monster som du inte kan få för mycket av.
Citera
2013-02-08, 14:36
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikke79
Jag måste bara säga http://www.enellys.se/007/index.php

Stora goda saker

Ja, jävlar i mig. Man ska ha en stor matsäck och vara en jävel på att äta för att få i sig den där över huvud taget. Att ta den på 17 minuter låter som ett skämt, kan ju knappast vara många som har klarat detta.

Finns det någon statistik?
Citera
2013-02-11, 15:28
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syke555
AA Gill kan gå och lägga sig. Hans recension är helt ovidkommande. Matsnobb och ogillar hamburgare och amerikansk populärkultur känns inte som bra förutsättningar för en vettig recension. Att han sen också far med osanning gör det hela ännu värre.

FB är INTE som standard rest stop i USA. Det finns många dåliga burgare även där, med frysta prefabpuckar och tråkiga bröd.

Min erfarenhet är inte att burgarna är åt rare-hållet på FB (iaf de gånger jag har fått dem), snarare är de ofta medium.

När du säger att köttet är mer som en biff, hur menar du då? Är det konsistensen eller smaken som du menar? Hur anser du att köttet bör vara?

Håller med, iallafall efter de öppnade stod det i menyn att de tillagade burgarna medium well och man var tvungen att säga till om man ville ha det annorlunda. Har dock inte varit där på ett bra tag, så det kan ha ändrats.
Citera
2013-02-11, 20:06
Medlem
E väl prefab puckar antar jag men nån som provat den el nån annan burgare på stället?

http://www.enellys.se/007/kampanj/
Citera
2013-02-12, 08:07
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yammie
E väl prefab puckar antar jag men nån som provat den el nån annan burgare på stället?

http://www.enellys.se/007/kampanj/

På bilderna ser det ut som de gamla vanliga kötten och bröden. Mycket pålägg, många fryspuckar och fulbröd does not a good burger make.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in