Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-06-10, 13:57
Medlem
Softis...s avatar
Sveriges bästa food truck-burgare är utsedd på Stockholm Burger Fest 2016.
Få deltagare, men någonstans ska allting börga (re)...

Citat:
Juryns röst:
  • Första plats – Funky Chicken Food Truck (Stockholm)
  • Andra plats – Sliders by Flippin’ Burgers (Stockholm)
  • Tredje plats – Ribhaus (Västerås)

Publikens röst:
  • Första plats – Funky Chicken Food Truck (Stockholm)
  • Andra plats – Burgarbussen (Falun)
  • Tredje plats – Ribhaus (Västerås)

Någon som var där, och som kan delge sina smaklökars reaktioner? Lite kul är det att det var en CHICKEN-truck som vann såväl juruns, som publkens hjärta och kärlek. Mycket kul är det att det var så många besökare som kom dit.

Artikel:
burgerdudes.se - Vinnarna på Stockholm Burger Fest 2016

“Publiksuccé på Stockholms första burgarfestival och storslam för Funky Chicken Food Truck!”
Citera
2016-06-10, 17:18
Medlem
Anon2s avatar
Bun Meat Bun i Farsta Strand gör de godaste hamburgarna som jag vet.
Citera
2016-06-10, 17:31
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
AG:s har väl svarta sara på sina burgare? Iaf senast jag var där.

Tror att burgarna i baren och restaurangen kan skilja sig åt. Jag har bara käkat den i restaurangen och jag är inte helt förtjust. Tycker att den är något för rå framför allt, något som jag har för mig att Burgerdudes också anmärkte på (och fick rätt snipiga kommentarer tillbaka från personalen på AG). Det känns som att AG var hot shit innan burgartrenden började på allvar, nu är de väldigt dyra och inte särskilt spektakulära jämfört med konkurrensen. Jag tycker att AG är en fantastisk restaurang, men jag äter hellre annat än burgare där.
Citera
2016-06-10, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Tror att burgarna i baren och restaurangen kan skilja sig åt. Jag har bara käkat den i restaurangen och jag är inte helt förtjust. Tycker att den är något för rå framför allt, något som jag har för mig att Burgerdudes också anmärkte på (och fick rätt snipiga kommentarer tillbaka från personalen på AG). Det känns som att AG var hot shit innan burgartrenden började på allvar, nu är de väldigt dyra och inte särskilt spektakulära jämfört med konkurrensen. Jag tycker att AG är en fantastisk restaurang, men jag äter hellre annat än burgare där.

Det är samma burgare, bara att i baren får du inge pommes.
Citera
2016-06-10, 17:42
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnidBlyton
Hur ser er lista på burgarställen i Stockholm ut nu för tiden?

Testade Prime på Folkungagatan för en stund sen och blev glatt överraskad. Brödet var inte alls torrt och köttet var bra.

Grannen Burger Schack håller jag dock högre.

Barrels och Flippin ännu ett steg högre. Bun meat bun i Söderhallarna var faktiskt en besvikelse. Nåt påminner för mycket om McDonalds över den. Har inte testat den i Farsta. Skiljer den sig något?

The Border var jag inte överförtjust i, men ska ge den en andra chans nån gång, har inte testat deras burritos heller. Lilys på söder tycker jag serverar torra burgare?

Sörjer att foodtrucken Frick & Hagberg lagts ned. Hann bara äta på den en gång, den var i klass med Flippin.

Låt mig höra om era omdömen och listor! Framför allt vad gäller Södermalm.

Intressant angående bun meat bun då jag tycker det är deras största styrka, just att dom påminner väldigt mycket om donken (som dom borde vara). Inga onödiga krusiduller eller stora designerinredda lokaler utan bara jäkligt bra burgare. Deras shakes och dipsåser är magiska, en trippel onion cheese med bunburgersås på som sköljs ner med en vaniljshake... Så nära perfektion det går att komma när det kommer till snabbmatsburgare.

Bun meat bun är tillsammans med franky's och flippin mina favoriter i stockholm.
Citera
2016-06-10, 17:45
Medlem
Hamburger geliyor! Nämen, Tgis har maxade burgare.
Senast redigerad av BrilliantBaboon 2016-06-10 kl. 17:48.
Citera
2016-06-10, 17:54
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterdiagnos
Det är samma burgare, bara att i baren får du inge pommes.

Men då så, då håller jag nog med SadEyes om att det bör vara svarta sara på den.
Citera
2016-06-10, 17:57
Medlem
SnilleFixs avatar
Max hamburgare. :P
Citera
2016-06-10, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Men då så, då håller jag nog med SadEyes om att det bör vara svarta sara på den.

Korrekt, svarta sara används, och har alltid används.
Citera
2016-06-25, 18:21
Medlem
Calogeros avatar
The Barn tycker jag åtminstone är bäst i Göteborg.
Citera
2016-07-16, 20:26
Medlem
Runkpappers avatar
För alla som gillar en fantastisk burgare och är på väg uppåt landet har Condis bar & kök i Järvsö en hamburgare i högsta klass med högrevskött och briochebröd och en väldigt välbalanserad smakupplevelse överlag. Föredrar den över dom gånger jag käkat på AG, Flippin, Phil's etc.
Citera
2016-07-17, 01:44
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Nu har jag gett Bun meat bun " ett par" försök. På något sätt saknar jag känslan, de serverar fina, burgare men jämfört med Frankys saknas den där ruffigheten som en burgare ska ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in