Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-01, 14:19
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzaface2000
Deras recept är att ha en trång jäkla lokal så att det alltid är kö utanför då tror folk att det är godare än vad det är. Lägg även till en bra bakgrundshistoria + hype. Ni är lurade :-D
Om jag upplever hamburgaren som en av de godaste jag har ätit så är jag väl knappast lurad.
Citera
2013-02-01, 19:36
Medlem
TorftigStugbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzaface2000
Deras recept är att ha en trång jäkla lokal så att det alltid är kö utanför då tror folk att det är godare än vad det är. Lägg även till en bra bakgrundshistoria + hype. Ni är lurade :-D
Det blir inte kö utanför mer än ett par dagar om det serveras skit. Inte ens om det bara finns två platser. Särskilt inte om lokalen ligger åt helvete, vilket Flippin' Burgers gör.
Du är så klart en idiot, men det vore ändå intressant att få veta vilka ställen du föredrar.
Citera
2013-02-03, 17:29
Medlem
Flippin' Burgers är helt ok. Det är gott, men inte min idealburgare.

Mina egna privata åsikter om Flippin' Burgers:
De jobbar efter devisen att hamburgaren handlar om köttet. Jag håller inte med, och jag tycker inte att det är rätt gjort.

Köttet är gott, men det är inte så mycket en hamburgare utan mer en biff. Biff är gott, men biff är biff och inte vad en hamburgare handlar om anser jag. Kom ihåg att de serverar 'medium rare' som standard där(på gränsen mot 'rare') på Flippin' Burgers. Om du inte vill ha lite blodigt så får du säga till innan.

De gör nästan helt rätt när det gäller brödet, men det ska vara något större, fluffigare och därmed lite matigare. Annars ett perfekt bröd.

Grönsakerna är frånvarande. Jag anser själv att grönsaker i hamburgaren är en integral del av upplevelsen i bett och smak. Big fail för min personliga smak, men detta är en sån typ av hamburgare helt enkelt.

Den friterade potatisen är rätt medioker.

Jag tror att konceptet vinner för att det framförallt är annorlunda (här i sverige. Enligt AA Gills, så är det här standard rest stop burgers i USA). Det är nog hela konceptet som attraherar, och jag förstår att folk gillar stället. Det är rätt mysigt (och mysiga servitriser).

So, det är helt ok, gott och svindyrt. Detta är en hamburgare som handlar om ett saftigt kött. Och det får du. Jag skulle kunna gå dit igen, men inte ofta.
Senast redigerad av oratio 2013-02-03 kl. 17:31.
Citera
2013-02-03, 19:27
Medlem
Vänlighetens avatar
Nästa gång jag är i Stockholm blir det en flippin burger.
Men fram till dess är det Max som gäller. Även om de slarvar lite väl ofta.
Citera
2013-02-04, 08:30
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oratio
Flippin' Burgers är helt ok. Det är gott, men inte min idealburgare.

Mina egna privata åsikter om Flippin' Burgers:
De jobbar efter devisen att hamburgaren handlar om köttet. Jag håller inte med, och jag tycker inte att det är rätt gjort.

Köttet är gott, men det är inte så mycket en hamburgare utan mer en biff. Biff är gott, men biff är biff och inte vad en hamburgare handlar om anser jag. Kom ihåg att de serverar 'medium rare' som standard där(på gränsen mot 'rare') på Flippin' Burgers. Om du inte vill ha lite blodigt så får du säga till innan.

De gör nästan helt rätt när det gäller brödet, men det ska vara något större, fluffigare och därmed lite matigare. Annars ett perfekt bröd.

Grönsakerna är frånvarande. Jag anser själv att grönsaker i hamburgaren är en integral del av upplevelsen i bett och smak. Big fail för min personliga smak, men detta är en sån typ av hamburgare helt enkelt.

Den friterade potatisen är rätt medioker.

Jag tror att konceptet vinner för att det framförallt är annorlunda (här i sverige. Enligt AA Gills, så är det här standard rest stop burgers i USA). Det är nog hela konceptet som attraherar, och jag förstår att folk gillar stället. Det är rätt mysigt (och mysiga servitriser).

So, det är helt ok, gott och svindyrt. Detta är en hamburgare som handlar om ett saftigt kött. Och det får du. Jag skulle kunna gå dit igen, men inte ofta.

AA Gill kan gå och lägga sig. Hans recension är helt ovidkommande. Matsnobb och ogillar hamburgare och amerikansk populärkultur känns inte som bra förutsättningar för en vettig recension. Att han sen också far med osanning gör det hela ännu värre.

FB är INTE som standard rest stop i USA. Det finns många dåliga burgare även där, med frysta prefabpuckar och tråkiga bröd.

Min erfarenhet är inte att burgarna är åt rare-hållet på FB (iaf de gånger jag har fått dem), snarare är de ofta medium.

När du säger att köttet är mer som en biff, hur menar du då? Är det konsistensen eller smaken som du menar? Hur anser du att köttet bör vara?
Citera
2013-02-04, 12:31
Medlem
Quorthons avatar
Han menar att känslan är kött med tillbehör snarare än att burgaren utgör en helhet.
Citera
2013-02-04, 12:39
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänligheten
Nästa gång jag är i Stockholm blir det en flippin burger.
Men fram till dess är det Max som gäller. Även om de slarvar lite väl ofta.

Hur f-n kan man äta på Max som blandar potatismjöl i köttet? En riktig snålkedja som inte kan ha 100 procent nötkött. Uruselt äckligt faktiskt.
Citera
2013-02-04, 16:01
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Han menar att känslan är kött med tillbehör snarare än att burgaren utgör en helhet.

Aha, ja smaken är som baken, jag tycker kött/bröd-förhållandet är skitbra.
Citera
2013-02-04, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oratio

Fast det finns ju en variant som har grönt i sig, Burgler heter den om jag inte minns fel.
Citera
2013-02-04, 17:42
Medlem
-=Damian=-s avatar
Prickens Gatukök på Stattena i helsingborg, eller Camillas uppe på Dalhem/berga!

Så jävla bra burgare dom har! fan nu blev jag hungrig... ska äta lax idag
Citera
2013-02-04, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syke555
Aha, ja smaken är som baken, jag tycker kött/bröd-förhållandet är skitbra.

Precis, det går inte att ha fel när det gäller personlig smak. Det är bra att du hittat din idealburgare. @Quorthon har helt rätt i sin kommentar. Det är för mycket 'biff' och smashed burger-tekniken som gör den stor mjuk och fluffig gör också att hela hamburgaren lite granna saknar stadga, och det blir lite mosigt utan något tuggmotstånd tillsammans med det lite tunna brödet. Det är nog ingen som går från Flippin' Burger besviken, men man ska nog inte vänta sig ett gastronomiskt mirakel per automatik, men det finns nog många som älskar dem.

@Entill Ja, du har rätt. Visst har väl Burglar två stycken 'biffar' ovanpå varandra, eller har jag fel? Meat galore... det var inte mycket grönsaker i den.

En sak som är rätt coolt är att stället delvis finansierades genom crowd funding.
Senast redigerad av oratio 2013-02-04 kl. 20:56.
Citera
2013-02-04, 22:05
Medlem
Aquaracers avatar
Flippin Burgers var en ny upplevelse, kan inte riktigt sätta betyg då deras burgare är väldigt annorlunda jämfört med andra jag har ätit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in