Clock finns ju inte längre men när jag var barn hade dom clock på rastas vägrestauranger, och baconburgaren var helt sanslöst god.
Det var något särskilt med dressingen, svårt att sätta fingret på vad.
Clock finns ju inte längre men när jag var barn hade dom clock på rastas vägrestauranger, och baconburgaren var helt sanslöst god.
Om du forfarande 10 år efter att de la ner inte kan sätta fingret på vad som gjorde det så gott så känns det inte som de var så speciella.
Man har iofs en tendens att se överdrivet positivt på saker från det förflutna, men jag vet ju att jag redan på den tiden tyckte att just dom burgarna var helt fantastiska.
Senast redigerad av hosebag 2009-06-11 kl. 20:11.
Vagnen vid entrén på Mariebergs Centrum i Örebro. Deras ostburgare (eller lökburgare som jag och min polare kallar dem pga den rostade löken) är helt outstanding.
De hade curry i dressingen. Jag håller med, det kan ha varit en av de godaste hamburgare som serverats i Sverige.
Clocks var riktigt goda! Min favorit får man nästan säga.
Även Ove's Gatukök i partille/Göteborg har riktigt goa burgare, men då är det fan ett måste att käka mos till.
Ni som kan, gör ett lunchbesök på Stenemur & Blomquist Restaurang på Lidingö. De har 2 hamburgare, antingen BBQ eller TexMex.
BBQ har "smokey" sås på, bacon och ost, TexMex har salsa och nachos på (ost också har jag för mig).
Jag har bara provat BBQ-burgaren, den är som skänkt från himmelen, underbart god. 85kr, värt det, det är mycket mat, stora goda pommes, salladsbuffé och trevlig personal.
Kan inget annat än att rekommendera att ni provar det!
Annars tycker jag även att hamburgarna på Dalahästens restaurang (den stora i mitten, ni som varit där) är grymt goda också.