Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-06-11, 17:59
Medlem
Clocks baconburgare!

Clock finns ju inte längre men när jag var barn hade dom clock på rastas vägrestauranger, och baconburgaren var helt sanslöst god.
Det var något särskilt med dressingen, svårt att sätta fingret på vad.
Citera
2009-06-11, 18:14
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hosebag
Clocks baconburgare!

Clock finns ju inte längre men när jag var barn hade dom clock på rastas vägrestauranger, och baconburgaren var helt sanslöst god.

Om du forfarande 10 år efter att de la ner inte kan sätta fingret på vad som gjorde det så gott så känns det inte som de var så speciella.
Citera
2009-06-11, 20:06
Medlem
Men det var dom.

Man har iofs en tendens att se överdrivet positivt på saker från det förflutna, men jag vet ju att jag redan på den tiden tyckte att just dom burgarna var helt fantastiska.
Senast redigerad av hosebag 2009-06-11 kl. 20:11.
Citera
2009-06-11, 21:18
Medlem
Tonkys avatar
Vagnen vid entrén på Mariebergs Centrum i Örebro. Deras ostburgare (eller lökburgare som jag och min polare kallar dem pga den rostade löken) är helt outstanding.
Citera
2009-06-14, 09:24
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Clocks baconburgare!

De hade curry i dressingen. Jag håller med, det kan ha varit en av de godaste hamburgare som serverats i Sverige.
Citera
2009-06-14, 09:44
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjippmunk
viggos i lund har fina burgare. tror inte jag betalade mer än 70-80 spänn för burgare, hemgjorda pommes å dricka. en rejäl säkert 200g nötfärsbiff.

Viggos är helt oslagbara i västra Skåne; gudomliga burgare, och som sagt RIKTIGA pommes.

Ett klart måste att pröva för FB:are som ska besöka Lund!
Citera
2009-06-14, 09:56
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Clocks baconburgare!

Clocks var riktigt goda! Min favorit får man nästan säga.
Även Ove's Gatukök i partille/Göteborg har riktigt goa burgare, men då är det fan ett måste att käka mos till.
Citera
2009-06-14, 09:56
Medlem
kmbalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk
Nyhemsgrillen, även känd som Fetegretas i Halmstad har väldigt bra burgare.

En västkustburgare på fedegretas är inte fy skam!! fy fan va gott!!
Citera
2009-06-14, 13:11
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Ni som kan, gör ett lunchbesök på Stenemur & Blomquist Restaurang på Lidingö. De har 2 hamburgare, antingen BBQ eller TexMex.
BBQ har "smokey" sås på, bacon och ost, TexMex har salsa och nachos på (ost också har jag för mig).
Jag har bara provat BBQ-burgaren, den är som skänkt från himmelen, underbart god. 85kr, värt det, det är mycket mat, stora goda pommes, salladsbuffé och trevlig personal.
Kan inget annat än att rekommendera att ni provar det!

Annars tycker jag även att hamburgarna på Dalahästens restaurang (den stora i mitten, ni som varit där) är grymt goda också.
Citera
2009-06-14, 13:20
Medlem
radiolukes avatar
Eftersom det inte finns så mycket hamburgerställen där jag bor, så får det bli det som många säkert avskyr.

1. Max Skrovburgare/Big

2. Mcdonalds Mc Chicken

struntar i om ni tycker det bara är slaskigt äckelsnusk, I love it!
Citera
2009-06-14, 19:35
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radioluke
Eftersom det inte finns så mycket hamburgerställen där jag bor, så får det bli det som många säkert avskyr.

1. Max Skrovburgare/Big

2. Mcdonalds Mc Chicken

struntar i om ni tycker det bara är slaskigt äckelsnusk, I love it!

Det är synd om dig.
Citera
2009-06-14, 19:49
Medlem
Thelemas avatar
Då jag är vegetarian så är dessvärre urvalet lite mindre, men jag måste säga att Max vegetariska burgare slår det mesta...riktigt fin.

(annars måste jag ju tillägga att jag själv gör dom godaste hamburgarna, men det är högst subjektivt )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in