2012-12-28, 00:37
Medlem
RealMadrid852s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imork
Överhypat.. visst folk har hypat det som fan.. men är det gott så är det.. och tycker folk det så gör dem det. Smaken kommer alltid vara som baken. Tycker dock det är j*vligt roligt att ett sådant litet ställe på en sådan anonym plats i Jönköping kan gå så bra. Folk bokstavligen trängs där inne. Det är det som är charmen och det som lockar.

Citat:
Ursprungligen postat av FJunior
Är det gott så är det.. Tycker inte stället har blivit såååå överhypat, det är ju gott som fasiken ju.
Alltså missförstå mig inte grabbar, det var utan tvekan en riktigt riktigt god burgare, lätt en utav de bästa jag käkat. Men jag förväntade mig en totalt ny smakupplevelse baserat på kommentarer i den här tråden och riktigt så var det inte.

Dock käkade jag en american regular eller vad den heter, nästa gång så får jag köra på något annat.
Citera
2012-12-28, 00:52
Medlem
Gått och tänkt på denna burgaren hela dagen, försökt och greppa smaken som tyvärr försvunnit.. Nu försöker jag bara leta anledningar att åka till Jönköping.. En burgare kanske är nog? Ska iaf besöka stället snart igen. Frågan är om man ska testa ett vinnande koncept (New Yorker) eller köra på en ny?

Avundas er som har möjligheten att äta där ofta/när som..

Sen kom jag på tanken att det borde inte vara särskilt svårt att öppna eget ungefär likadant? Haha, jag skulle aldrig orka men nån närma mig borde!

-Liquid.
Citera
2012-12-28, 01:00
Medlem
offyougos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martin-Daniel
Jag kan rekommendera Viggos i Lund. Stora burgare samt stort sortiment av ingredienser. Man kan få allt från jordnötssmör, avokado till lökringar på sin hamburgare.

Avokado är så jävla gott på hamburgaren!

-

Ts, tack för tipset, ska provas då jag säkerligen kommer köra förbi där ganska snart.
Citera
2012-12-28, 01:05
Medlem
imorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liiiquid
Gått och tänkt på denna burgaren hela dagen, försökt och greppa smaken som tyvärr försvunnit.. Nu försöker jag bara leta anledningar att åka till Jönköping.. En burgare kanske är nog? Ska iaf besöka stället snart igen. Frågan är om man ska testa ett vinnande koncept (New Yorker) eller köra på en ny?

Sen kom jag på tanken att det borde inte vara särskilt svårt att öppna eget ungefär likadant? Haha, jag skulle aldrig orka men nån närma mig borde!

-Liquid.

Hahaha, snart kanske det finns ett Munchie's nära dig! Vem vet, det kanske expanderar! Vore häftigt!
Citera
2012-12-28, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imork
Hahaha, snart kanske det finns ett Munchie's nära dig! Vem vet, det kanske expanderar! Vore häftigt!
Något jag hoppas på iaf! Borde snacka med honom om det typ, kan säkert fixa nån som är intresserad av att öppna lol.. //Bara arbetslösa kompisar

-Liquid.
Citera
2012-12-28, 01:44
Medlem
imorks avatar
Citat:
Något jag hoppas på iaf! Borde snacka med honom om det typ, kan säkert fixa nån som är intresserad av att öppna lol.. //Bara arbetslösa kompisar

-Liquid.

Hahahahaha, han säljer sig nog inte billigt
Citera
2012-12-28, 08:51
Medlem
Vincent_Vegass avatar
Citat:

-Liquid.

Jag körde Steakhouse bacon cheese... mycket god men när jag redan beställt och såg att det fanns dubbelburgare (New Yorker) så ångrade jag mig lite...problemet var att det var så mycket folk så man fick beställa det man såg på menyn! Tog ett kort på menyn dock och kommer noggrant överväga mitt inköp innan jag åker dit nästa gång:-)!

/V_V
Citera
2012-12-29, 20:22
Medlem
Här har ni facebook sidan för er nyfikna, bilder på menyn etc : http://www.facebook.com/MunchiesBurger

Var och köpte mig en New Yorker idag, och måste säga att den var helt magisk!

dock ångrade jag mig att jag inte beställde chilly cheese och tog en dressing till stripsen.
Men kort sammanfattning av detta, Stripsen var helt perfekta (som burger kings) och smaken när allt var hembakat var nåt så jävla gott!

måste testas , mycket folk men ett tips är att ringa och beställa.
Citera
2012-12-29, 22:07
Medlem
brutefishs avatar
såg nu på fb-sidan att de fått upp ny och bättre meny, denna är väldigt mycket bättre än den tidigare.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=555169187843539&set=a.5169965149941 40.133620.516990214994770&type=1&theater
Citera
2012-12-30, 01:12
Medlem
Var på Munchie's burger nyligen och testade deras burgare, förväntningarna var skyhöga.
Kom dit runt 15.30 och det var ganska lugnt, 2 personer som satt och väntade på sin mat och två som stod före mig i kön. Kan väl säga att jag kom precis innan folkströmmen.
Beställde en Stekhouse bacon cheese med pommes och dricka.
Uppskattningsvis tog det ca 10 minuter innan maten kom och vilket är klart godkänt.
Tog den första tuggan och jag var hög som ett hus på förväntningar. Tyvärr levde burgaren inte alls upp till det jag hade förväntat mig.
Inte för att den var dålig, inte alls. Det var en god burgare och hade det inte varit för att jag läst så mycket bra om den hade jag inte alls varit något besviken.
Den var absolut god, bättre än genomsnittet (och då räknas inte McD, max osv med) men det var förväntningarna som sänkte den lite.
Pommesen var god, men var för kalla enligt mig.
När jag sedan gick därifrån runt 16-tiden var det överfullt, folk stod och köade utanför och jag gissar att det var ca 20 pers totalt som skulle käka burgare.

Jag kanske låter negativ men det beror på att jag hade för höga förhoppningar, hade jag käkat en sådan burgare någon annanstans hade jag varit jättenöjd.
En liten detalj jag ogillar är alla felstavningar i menyn, kollade igenom snabbt på deras facebooksida och hittade minst 10 olika stavfel + ett par särskrivningar.
en till liten sak jag ogillar är att burgarna är så satans fula, men det är bara en liten skitsak. smaken är 1000 gånger viktigare
Men jag kommer definitivt åka dit och äta igen
Citera
2012-12-30, 10:02
Medlem
Vincent_Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MQU
Var på Munchie's burger nyligen och testade deras burgare, förväntningarna var skyhöga.
Kom dit runt 15.30 och det var ganska lugnt, 2 personer som satt och väntade på sin mat och två som stod före mig i kön. Kan väl säga att jag kom precis innan folkströmmen.
Beställde en Stekhouse bacon cheese med pommes och dricka.
Uppskattningsvis tog det ca 10 minuter innan maten kom och vilket är klart godkänt.
Tog den första tuggan och jag var hög som ett hus på förväntningar. Tyvärr levde burgaren inte alls upp till det jag hade förväntat mig.
Inte för att den var dålig, inte alls. Det var en god burgare och hade det inte varit för att jag läst så mycket bra om den hade jag inte alls varit något besviken.
Den var absolut god, bättre än genomsnittet (och då räknas inte McD, max osv med) men det var förväntningarna som sänkte den lite.
Pommesen var god, men var för kalla enligt mig.
När jag sedan gick därifrån runt 16-tiden var det överfullt, folk stod och köade utanför och jag gissar att det var ca 20 pers totalt som skulle käka burgare.

Jag kanske låter negativ men det beror på att jag hade för höga förhoppningar, hade jag käkat en sådan burgare någon annanstans hade jag varit jättenöjd.
En liten detalj jag ogillar är alla felstavningar i menyn, kollade igenom snabbt på deras facebooksida och hittade minst 10 olika stavfel + ett par särskrivningar.
en till liten sak jag ogillar är att burgarna är så satans fula, men det är bara en liten skitsak. smaken är 1000 gånger viktigare
Men jag kommer definitivt åka dit och äta igen

Satt precis och tänkte EXAKT samma sak runt den nya meny-skylten. Asså är man invandrare och vet att man har dålig svenska så kan man väl be om hjälp. Han hade ju minst två svenska killar som jobbade där. Och om man nu inte vill det, vad är det för jävla idiot-reklam-tryck företag som inte rättar så extremt uppenbara stavfel.

/V_V
Citera
2012-12-30, 16:08
Medlem
imorks avatar
Var och pratade med honom som har detta stället igår. Han berättade om massor av brister som skall fixas och han är medveten om mycket som måste förbättras för att utvecklingen ska gå åt rätt håll. Det han sa nu också är att de endast försöker döda dag för dag som är just nu. De har EXTREMT mycket att göra från 11.00-21.00/22.00 varje dag så att det hinns inte med.
Men vi som vet hur restaurangbranschen fungerar vet att när januari månad kommer så kommer även svackan. Allt lugnar sig efter jul- och nyårsstöket och tid för organisering och planering startar för det nya året. Jag är övertygad om att det kommer ske en rad förbättringar och förändringar i samband med det nya året. Det bara återstår att se.
Dock kommer jag åka dit så länge det finns för jag har aldrig i hela mitt liv ätit godare hamburgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in