Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-12-30, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psilosydelisk
hur är den i sthlm jämfört med den i Åre? om du varit där då, annars får gärna nån annan svara..

Jag har ej varit på den i Åre men det brukar väl vara så att det alltid är bättre hos "originalet"
Citera
2012-12-30, 19:46
Medlem
quaertys avatar
En något mindre positiv recension en dem i tråden:

http://www.hamburgare.org/munchies-burger-i-jonkoping/

Herr bloggare tittar kanske förbi här själv och kommenterar.

Just nu känns det inte värt den långa resan i alla fall, vilket är ganska skönt egentligen. Halvjobbigt att ta sig till Jönköping för en hamburgare.
Citera
2012-12-30, 19:48
Medlem
laban112s avatar
Var på munchies häromdagen och åt en new yorker. Bästa burgaren jag ätit, både gott och billigt!
Citera
2012-12-30, 19:53
Medlem
Goaste hamburgaren jag käkat är min egen!

Köttfärs blandat med lök, röd chilli, paprika pulver, spiskummin och salt/peppar
Fyll grillen med kol på ena sidan, bryn burgaren på båda sidor sedan lägger man den på sidan utan kol, i med en bit hickory och på med locket och låt den ligga och röka på härligt i en 20min!
efter en 15min så slänger man på en näve med en mix av sina 3 favorit ostar (rivna såklart)

Det med hemmagjort bröd och dressing klår ingen restaurang!
Citera
2012-12-30, 20:13
Medlem
Hadelulias avatar
Enelly's Burger Bar i Örebro, jävligt bra
Citera
2012-12-30, 22:34
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Land3erg
Vega baren i Haninges Deras sambal burgare

Har också varit där. Definitivt ett av de bättre burgarna jag har ätit.

En allmän fråga till tråden:

Finns det några ställen i stockholmsområdet som serverar lite godare hamburgare än vanligt bk/max/sibylla-kör?

Ett annat krav är att jag inte tycker att det är särskilt "lyxigt" eller ens gott när "hamburgaren" i stort sätt består av 90 procent, tjockt hamburgerkött och resterande 10 procent är bröd, sallad och tillbehör. Jag gillar en jämn fördelning av kött, bröd, sallad och dressing, inte köttbitar med två tunna brödskivor till.

Har te.x provat hamburgare på Allmänna Galleriet, och deras inställning till burgare är ju åt fel håll för mig (utmärkt restaurang för kötträtter överlag dock då de verkligen går in för själva köttet, men jag anser att en hamburgare ska bestå av mer än kött).

Vega gillar jag, men finns det liknande ställen på andra orter man borde kolla in?
Citera
2012-12-30, 22:35
Bannlyst
Absolut bästa burgarna i Götalaborg får du på Rest. 2112 på Magasinsgatan.

De gör burgarna på malen högrev, med ett par olika varianter allt ifrån heta till franska smaker.
Det toppas med att de har kört kniven rakt genom bröd, burgare, tomater och ost (rostat bröd, inget sketet torrt hamburger bröd) för att staga upp skapelsen. Avnjutes med friterade jättepotatisklyftor och valfri dip.

Jag grät när jag åt den Den var så god att jag hade god lust att gå in i köket och göra något obscent med kocken
Citera
2012-12-30, 22:53
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
En något mindre positiv recension en dem i tråden:

http://www.hamburgare.org/munchies-burger-i-jonkoping/

Herr bloggare tittar kanske förbi här själv och kommenterar.

Just nu känns det inte värt den långa resan i alla fall, vilket är ganska skönt egentligen. Halvjobbigt att ta sig till Jönköping för en hamburgare.
Är ju dock ganska självklart att det inte är värt en resa på 80 mil såvida man inte har en fetisch för hamburgerlokaler. Man kan göra ganska spektakulära burgare själv för de pengar och tid som går åt.
Citera
2012-12-30, 23:03
Medlem
Superbowls avatar
svaret är enkelt ,Burger inn i Falkenberg,
är ett hamburgerställe utuver det vanliga!
Citera
2012-12-31, 01:24
Medlem
Pics bar i hammarbysjöstad hade en sådan fet lammburgare galet bra.
Citera
2012-12-31, 01:30
Medlem
hairgels avatar
Spenderade en timme att hitta restaurangen jag käkade burgare på i Helsinki, sen såg jag.. Sveriges bästa burgare. Nåväl, stället heter iallafall Chicos.

Sveriges bästa tror jag är på o'learys eller på järnvägsgrillen i Luleå.
Citera
2012-12-31, 01:35
Medlem
whosyourdaddys avatar
Saknar en högkvalitativ hamburgerbar i Uppsala, godaste nu är MacJack med sina frysburgare.
Ändock jävligt goda.

Någon Uppsalabo som stött på bättre burgare?

EDIT: Kom på en, Bullit nere vid SF har jävligt fin burgare!
Senast redigerad av whosyourdaddy 2012-12-31 kl. 01:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in